וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד נצמיח הון אישי או משפחתי ונגיע לעצמאות כלכלית?

עמית והגר דרור, מלווים לעצמאות כלכלית

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 18:44

"השנה האחרונה אפשרה לנו לעצור ולבחון את הדרך שעשינו בשנים האחרונות. ביצענו השקעות שהובילו לעצמאות כלכלית וכיום אנחנו יכולים לבחור עבודה מרצון, עניין וסיפוק ולא הכרח ממקום הישרדותי"

יחידים, זוגות ומשפחות שואפים להגיע לחופשי כלכלי, אבל רבים לא יודעים איך, או הרבה פעמים דוחים את מועד היציאה לדרך.

לרובנו, עצמאות כלכלית היא בגדר חלום, מצב של אופוריה בלתי אפשרית, רחוק מידי מכדי יישום והגשמה.

עם זאת, לצבור ידע ולהעשיר את התודעה, עדיין לא סיכן אף אחד. גם לנו, כשיצאנו לדרך, לקח לא מעט זמן לגבש תובנות ולתכנן תכנית לאן אנחנו הולכים.

היסודות שתקראו כאן יוכלו לשמש עבורכם כבסיס מוצק ליציאה לדרך:

ארבעה יסודות בדרך לעצמאות כלכלית:

1.הגדירו מטרות - השלב הראשון הוא בכלל להבין מהן המטרות האישיות שלכם. חלק מעוניינים במשכורת שלישית למשק הבית. יש שמעוניינים להגדיל את ההון העצמי ב-50% בתוך 5 שנים, השאלה שצריכה להכווין אתכם בעת הגדרת המטרות היא "למה"? למה בכלל אנחנו יוצאים לדרך הזאת שיש בה סיכויים וסיכונים, למידה, הצלחות וכשלונות. כשה"למה" שלכם חזק וברור לכם, אתם יכולים לעבור לשלב הבא.

2.הגדירו יעדים - בתוך כמה שנים אתם מתכננים להגיע למטרות שלכם? אתם צריכים לוודא שאכן היעדים הללו ריאליים, בהתחשב ברמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת ובהיקף ההון הקיים שיכול לעבוד בשבילכם. איך יודעים מהם יעדים "ריאליים"? ריאלי יהיה כל מה שתחליטו ותבחרו שהוא ריאלי. היחידים שקובעים מה ריאלי עבורכם זה אתם. טיפ מאיתנו, תאתגרו את ה"ריאלי" שלכם. תראו מה זה יעשה לכם. את היעדים ניתן לפשט לשתי שאלות "כמה" ו"מתי". כמה הכנסה פסיבית אתם רוצים להכניס מדיי חודש ומתי אתם רוצים שזה יקרה - שנה? חמש שנים? עשר שנים? כשתהיינה תשובות לשתי שאלות אלה יהיה בידכם מצפן שיכווין אתכם כל העת.

3. אסטרטגיית השקעות - האם אתם בוחרים להשקיע בהשקעות אלטרנטיביות? בהשקעות אלטרנטיביות בשילוב של השקעות בשוק ההון? האסטרטגיה שלכם תקבע את קצב צמיחת ההון שלכם, הסיכון שאתם לוקחים על עצמכם יתכתב תמיד עם הסיכוי שאתם מכוונים אליו. האסטרטגיה צריכה לעסוק ביעדים הגדולים שלכם שקבעתם לכם בסעיף הקודם.

4. טקטיקת ההשקעות - הטקטיקה תיגזר תמיד מסעיפי המטרות, היעדים והאסטרטגיה. הטקטיקה תקבע קודם כל ולפני הכל, מתוך תהליך לימודי אינטנסיבי שתעשו הזוג או היחידני בכדי להבין ולהכיר מהם אפיקי ההשקעה הנכונים לכם ביותר. תהליך לימודי זה יפגוש אתכם בשני רבדים - הרובד התודעתי, שבו תכירו באפשרויות הקיימות וביכולת שלכם לעשות שינויים שיתנגשו לא פעם עם האמונות המגבילות שלכם ועם "אמיתות" שחייתם לאורן שנים ארוכות.

ברובד הנוסף, תיחשפו לנישות ספציפיות של השקעות, לאזורים גיאוגרפים כאלה ואחרים בהם תשקיעו, למודלים של ניהול ופיזור סיכויים וסיכונים ולאין סוף הזדמנויות שאת רובן המכריע, כנראה, לא ראיתם עד היום כי העיניים והראש שלכם פנו לכיוונים אחרים.

הגר ועמית דרור: היסודות לעצמאות כלכלית. יחסי ציבור,
הגר ועמית דרור: היסודות לעצמאות כלכלית/יחסי ציבור

דוגמאות לכלים טקטיים:

ריבית דריבית - הכוח של ריבית דריבית שיש שמכנים אותו "הפלא השמיני" בתבל, יכול לשנות מאוד את צמיחת ההון שלכם. המשמעות היא שהתשואה המתקבלת מהשקעות שאתם מבצעים, מושקעת מחדש ומיידית באותו הנכס או באפיקים אחרים, תשפיע מאוד על צמיחת ההון שלכם. ריבית דריבית תצמיח את ההון ותתרום להגדלת ההון שלכם יותר מהר. שלבו מכשירים שמייצרים ריבית דריבית בתוך מודל ההשקעות שלכם.

שימוש בכספם של אחרים או מינוף - אם תמנפו את כספכם, כלומר, תוכלו לקחת הלוואות כדי להשקיע אותן למטרת הגדלת ההון, בהנחת יסוד שתשיגו תשואות הגבוהות מעלות הכסף אז תצליחו להצמיח את ההון שלכם בקצב הרבה יותר גבוה. מינוף חכם הוא כלי שחייב להיות בארגז הכלים שלכם כדי לעזור להון העצמי שלכם לגדול. בכלל שימוש במינוף וריבית דריבית יחד עם מינוף, יוכל להצמיח את ההון שלכם גם פי כמה יותר מהר.

איתור מקורות הון סמויים שניתן להסתייע בהם - למי שיש קרן השתלמות או קופת גמל, או פוליסת חיסכון, או קרן פנסיה, או נכס נדל"ני, או כל אפיק של הון שניתן ממנו לחלץ עוד הון, כדאי לו לבחון עלות-תועלת של שימוש בכספים אלה במנגנון הגדלת ההון והתזרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המודעות סביב נושא הגדלת ההון העצמי של משפחות וזוגות הולכת וצוברת תאוצה, הרבה יותר מבעבר. קבוצות פייסבוק ייעודיות לחינוך פיננסי, ערוצי יוטיוב עשירים במידע בישראל ובחו"ל, פודקאסטים המשמשים כמדריכי השקעות ועוד.

הידע והערך קיים בכל מקום, זמין מאי פעם, ואם תתמידו בו ובתכנית סדורה ועקבית, תוכלו להגדיל את ההון העצמי שלכם משנה לשנה, בקצב שבו תבחרו. הגדלת ההון ובסיס ההון שעימו תשקיעו, לאורך זמן, יוכלו לאפשר לכם להשתמש בהון הזה כדי להפיק מקורות הכנסה שלא תלויים בהליכה למקומות העבודה. זה לא יקרה ביום אחד, אבל אם תתמידו, כבר בשנים הבאות תהיו עם הרבה יותר חופש כלכלי ואולי אפילו עצמאיים כלכלית לחלוטין.

הכותבים, עמית והגר דרור, מלווים יחידים ומשפחות לעצמאות כלכלית דרך יצירת הכנסות פסיביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully