וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלת מניות גלובוס מקס תשלם 34.5 מיליון שקל

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 13:22

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את תביעת חברת עמיטק וקבע כי בעלת המניות של חברת גלובוס מקס המצויה בפירוק תשלםאת הסכום לתובעת. התביעה הוגשה בגין שורת הלוואת שנטלה חברת SKS מעמיטק, לרכישת מניות יורם גלובוס בחברת גלובוס מקס

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את תביעת חברת עמיטק וקבע כי בעלת המניות של חברת גלובוס מקס המצויה בפירוק תשלם כ 34.5 מליון שקל. פסק דין המתפרס על פני 104 עמודים ניתן על ידי השופט עמית יהודה פרגו, מבית המשפט המחוזי בתל אביב.

במסגרת מסק הדין נקבע כי חברת SKS HOLDINGS L.L.C שבבעלותו של מר מושאל שטראוס, והינה בעלת המניות (בשרשור) של גלובוס מקס בע"מ (בפירוק) תשלם לחברת עמיטק ניהול ופיתוח נכסי נדל"ן בע"מ, סך של למעלה מ 34.5 מליון שקל.

גלובוס מקס. שי שחר,
מבואה לאולם קולנוע של גלובוס מקס בימים טובים יותר/שי שחר

הצ'ק שמנע התמוטטות מיידית של הרשת

עניינו של פסק הדין הוא בסדרה של מספר הלוואות שניתנו על ידי עמיטק לטובת SKS בהיקף של 38 מליוני שקל שנועדו, בין היתר לשימושה של SKS לצורך רכישת מניות יורם גלובוס בחברת גלובוס מקס (טרם פירוקה) וכן לצרכיה שלה. לימים חברת גלובוס מקס נקלעה להליכי חדלות פרעון ומונו לה שלושה נאמנים.

בסמוך להליכי הפירוק, שילמו בעלי המניות של גלובוס מקס כ- 7 מיליון שקל מתוך החוב, ואולם לאחר קריסתה של גלובוס מקס SKS התכחשה להסכמי ההלוואה ולכספים שניתנו במסגרתם ולא שילמה לעמיטק את יתרת ההלוואות.

על כן הוגשה על ידי עמיטק תביעה וכן הוטלו עיקולים כנגדה וכנגד מר בנט קפלן אשר שימש גם כיו"ר דירטוריון ומנכ"ל גלובוס מקס.

במסגרת פסק הדין קיבל בית המשפט את התביעה במלואה וקבע כי הוכח בפניו מעבר לכל ספק שההלוואות כולן היו באישורה ובהרשאתה של SKS, כי התקבלו מלוא כספי ההלוואות שהועברו לגלובוס מקס וחשבונותיה, אם לצורך תשלום החובות של גלובוס מקס ויורם גלובוס לבנקים, אם לצורך רכישת מניותיו של יורם גלובוס, אם לצורך הפעילות השוטפת של גלובוס מקס.

בית המשפט דחה את כל טענות SKS וקיבל באופן מלא את עדויות עמיטק, תוך הטלת ביקורת על SKS ומושאל שטראוס, בהן בין היתר כי תשובותיו בחקירות שהתקיימו בבית המשפט היו רחוקות מלשכנע, כי אמרותיו נדחות ואף את ה"היתתמות" של מושאל שטראוס בקבלת כספי ההלוואות.

בית המשפט הוסיף וקבע כי הסכמת עמיטק שלא להפקיד שיק מסויים בהיקף של כ- 3.5 מיליון שקל ולהגיע להסדר עם SKS מנעה התמוטטות מיידית של גלובוס מקס.

את חברת עמיטק ייצגו עו"ד קרן רייכבך סגל, עו"ד גיא אידו ועו"ד יבגניה גלוחמן ממשרד איתן מהולל שדות עורכי דין ועורכי פטנטים.

עו"ד קרן רייכבך סגל. אייל טואג,
עו"ד קרן רייכבך סגל/אייל טואג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully