וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר טעויות נפוצות שאתם עושים בעיצוב הבית

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 10:59

לקראת עונת השיפוצים, מעצבי פנים ויועצים לחברת אלוני סוקרים את עשר הטעויות הנפוצות בעיצוב הבית ומסבירים כיצד ניתן להמנע מהן באלגנטיות

לקראת עונת השיפוצים, מעצבי הפנים, יועצי חברת אלוני סוקרים את עשר הטעויות הנפוצות בעיצוב הבית ומסבירים כיצד ניתן להמנע מהן באלגנטיות.

אריחי אלוני לחיפוי. אסף לוי,
צבעים מאותה משפחה - תמיד הולך. אריחי חיפוי של אלוני/אסף לוי

המעצבת סיגל מלכה

  • Copy Paste: דברים שרואים אצל אחרים, בפינטרסט או אפילו באולמות תצוגה, לא תמיד יתאימו לבית שלנו. טעות נפוצה היא להעתיק מראה של חדר מסוים, אלינו הביתה ולקבל תוצאה פחות מוצלחת. קחו בחשבון את אופי החלל, צורתו, גודלו והתאמת העיצוב לשאר חלקי הבית. במקרה כזה של "העתקה", מיד מבחינים שיש כאן עיצוב שאינו שייך, כזה "שהלבישו" על החלל. חשוב להימנע מכך, ולהישאר נאמנים לסגנון או לקו העיצוב שכבר קיים בבית.
  • סטים: טעות נפוצה היא ליצור בתוך החלל סטים המתאימים זה לזה. למשל, להשתמש באותו הבד לכמה פונקציות - בד הספה הוא גם בד הכסאות בפינת האוכל, בד הכריות והכורסאות. הכול מאותו הבד, ואפילו באותו הצבע. דווקא פירוק "חליפות" לפריטים, ושילוב בין כמה סוגי בד יעניקו מראה מעניין ומקורי, ולא כזה הנראה נכון, אך בעצם הוא משווה מראה מעייף ואפילו ארכאי.
  • More is Less: טעות נפוצה היא להעמיס פריטים, כדי "למלא" את החלל. בבתים רבים אפשר לראות שמרוב עצים לא רואים את היער, כלומר, כבר אין תשומת לב לכל פריט ופריט, בגלל העומס שיש בחלל. הדבר הנכון הוא "לנקד" את החלל במעט פריטים, אך שיהיו מדויקים, כך שלכל דבר תהיה משמעות ומקום של כבוד בחלל. לא חייבים למלא כל פינה ריקה בכד או עציץ, או למלא כל קיר בתמונות רבות. המראה הנכון הוא לשמור על מינון נמוך של פריטי אקססוריז והלבשה, כך שתיווצר הרמוניה ויהיה איזון בחלל.

המעצבת מזל גלבוע

  • אל תחתכו את הזרימה: יש דבר שנקרא "האמת של החלל', חשוב לראות את היקף הדירה, הקווים המקוריים שלה ואת נתוני השטח ולא להלביש 'פנטזיות' שאינן קשורות לדירה עצמה ויכולות רק להקטין אותה ולפגוע בתחושת הזרימה. אם למשל הדירה מאורכת, מטבח עם ארונות מקבילים יהיה הרבה יותר יעיל, גם אם ה'חלום' הוא על אי במטבח. במצב כזה, אי יכול לגרום לצפיפות, לחייב אותנו להקיף אותו בכל פעם שנרצה להגיע לנקודה מסוימת בצדו השני של המטבח.
  • כמה דרמה: מספיק רהיט דומיננטי או יצירת אמנות אחת כדי להעשיר את החלל ולהוסיף לו טאצ'. תנו לשאר הפריטים להיות רקע ולהחמיא. כשרוצים להוסיף פריט לחלל, כדאי קודם לחשוב איך הוא ישתלב עם שאר הפריטים שבחדר ולא להתייחס אליו כפריט בודד גם אם הוא יפה בפני עצמו.
  • צבעוניות מוגזמת: צבעים זה כיף, אין כאן שאלה. יותר מדי צבעים, לעומת זאת, זה מתיש. כדי למנוע עומס ויזואלי ותחושה של אי-סדר, כדאי להחליט מראש על הצבעוניות הרצויה בחלקי הבית. צבעוניות היא מבורכת כשמתכננים אותה נכון. הכלל אומר כי בני משפחה תמיד מוזמנים - רוב הצבעים נראים טוב עם גוונים מאותה משפחה (אדום לצד אדומים אחרים, ירוק לצד ירוקים אחרים וכן הלאה. זהו סולם מונוכרומטי - גוונים הנוצרים כולם מאותו הצבע. שכנים הם תמיד חברים - צבעים סמוכים על גלגל הצבעים (לדוגמה : הצבעים הסמוכים לאדום הם כתום וסגול ) "עובדים" טוב יחד. הפכים נמשכים - לכל צבע על גלגל הצבעים יש את הצבע שממוקם בדיוק מולו והם מתאימים.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אריחי אלוני ביג סייז. אסף לוי,
להקפיד שהחלל לא יהיה מלא מדי/אסף לוי

המעצב ליעד יוסף

  • טרנדים זה לא הכל: כולנו חיים במידה כזו או אחרת ברשתות החברתיות וכנראה מושפעים מהן יותר ממה שנסכים להודות. תזכרו - לא בכל שנה עוברים שיפוץ ויש רגעים שכדאי לעצור רגע, להתייעץ ולבדוק האם העיצוב המהמם שראיתם בפינטרסט או באינסטגרם אכן מתאים לבית שלם.
  • שחור מקטין? לא באמת: אני חסיד של הצבע השחור. אוהב להשתמש בו במקומות שהוא יכול להחמיא ולעזור. לכן בעיניי, המושג "שחור מקטין" לא רלוונטי בעיצוב פנים. אם החלל קטן, הוא קטן. אם הוא מרווח ויהיו בו פריטים שחורים / ריצוף כהה הוא לא יהפוך להיות צפוף פתאום. אם אתם אוהבים שחור, גם בחללים קטנים, עופו על זה.

המעצבת שריתה ויינברג

  • כסף מדבר: לרובנו תקציב מוגבל, לכן אחת הטעויות הגדולות בעיצוב הבית היא להגיע לתהליך ללא תקציב ברור. הדבר החשוב ביותר לפני תחילת התהליך הוא לקבוע איזה אזור משפצים/מעצבים מחדש וכמה כסף מקציבים. ברגע שאנחנו מגיעים לתהליך עם תקציב מסודר (רצוי להיעזר במעצבת, היא בדרך כלל מנוסה בהגדרת תקציב) גם הבחירות הופכות קלות יותר ופשוט יותר להבין על מה לוותר ומה לשנות (אם בכלל).
  • מידה כנגד מידה: זה אמנם נשמע מובן מאליו, אבל לא תאמינו כמה פעמים אנשים נתקעים עם אריחים במידות לא מתאימות. כדי להימנע מזה, חשוב להגיע לחנות הריצוף עם מידות מדויקות של אזורי הבית השונים ולשים לב (או לבקש מהמעצבת לשים לב) איפה חותכים את האריחים. אנשי הצוות של אלוני מלאים בניסיון רלוונטי ויכולים לעזור לכם בכך.
  • עוד באותו נושא:
  • אריחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully