וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשפינטק וקמעונאות נפגשים: הארנק הדיגיטלי של רמי לוי

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 18:49

קבוצת רמי לוי השיקה היום ארנק הדיגיטלי, המאפשר תשלום באמצעות מכשירי טלפון חכמים. הארנק מקיים קשר ישיר ובלתי אמצעי, בין הלקוחות לרשת. לוי: "כך נוכל להציע לכל לקוח בנפרד: הטבות, יכולות תשלום ושירותים פיננסיים מותאמים"

נדמה שבחודשים האחרונים מושקים כל כך הרבה אמצעי תשלום מתוחכמים, מארנקים חכמים ועד לאפליקציות תשלומים, עד שמפתיע שלרובנו נשאר עדיים ארנק מהדור הישן, כזה שמניחים בו שטרות כסף, כרטיסי אשראי ותמונות של המשפחה. אך למרות ריבוי אמצעי התשלום הדיגיטליים, מסתבר שעדיין אפשר לחדש - למשל, בארנק דיגיטלי ראשון בישראל ששייך לרשת קמעונאית, כמו זה שהשיקה היום רשת רמי לוי שיווק השקמה.

רמי לוי, מנכ"ל הרשת: "אנו רואים בהשקת הארנק חלק משמעותי מהיערכותה לחדשנות בעשור הקרוב ולהובלה טכנולוגית בעולם הקמעונאות. הארנק הוא פלטפורמה פיננסית וצרכנית, המציבה את הלקוח במרכז, תוך מיקוד בצרכים שלו. כמו במדף הסופרמרקט, נציע ללקוחות מגוון מוצרים בצורה ישירה, מיידית, נוחה ומשתלמת, הכי טוב שאנחנו יודעים".

הארנק הדיגיטלי, המבוסס על תשתית הפינטק של חברת סוויץ' (Swiich), ישמש את הלקוחות לתשלום בסופרמרקטים, בערוצי האונליין, באפליקציה של רמי לוי, ובקרוב אף בכל חברות הבת של הקבוצה (קופיקס וגוד פארם) ובהמשך בבתי עסק רבים נוספים.

בנוסף, יאפשר הארנק תשלומים למוסדות ושירותים שונים, כמו תשלומי חשבונות בית לרשויות מקומיות ולמוסדות. הלקוחות יצמידו כרטיס אשראי אל הארנק, כאשר הם יכולים להצמיד לארנק כל כרטיס אשראי הקיים ברשותם ולאו דווקא של חברת אשראי מסוימת.

בניגוד לארנקים אחרים המאפשרים תשלום יחיד בגין עסקה, זהו הארנק הדיגיטלי הראשון בישראל שיאפשר גם חלוקת עסקה לתשלומים בכל הערוצים בהם ניתן לשלם עם הארנק.

שופינג אונליין באמצעות סמארטפון. ShutterStock
הלקוח יוכל לשייך לארנק כל כרטיס אשראי שברשותו/ShutterStock

יפעל גם באנדרואיד וגם באייפון

מהלך ההשקה הוא צעד משמעותי במהפכת התשלומים הדיגיטלית במשק הישראלי. לראשונה הארנק הדיגיטלי מבית רמי לוי מאפשר ללקוחות תשלומים באופן גורף בשוק, כשירות בנקאי ולא רק בקבוצות החברה.

האפליקציה, הפועלת על מכשירי אנדרואיד ואייפון היא גמישה ומציעה נוחות, זמינות, שירותי ערך מוסף ומידע אודות תשלומים ושימושים.

התשתית הפיננסית ויכולות התשלומים של הארנק, מקושרת בחיבור מאובטח למערכות הסליקה השונות בישראל, לעסקים, ולמערכות תשלומים, כך שהוספת והשקת שירותים חדשים בארנק מתקצרת משמעותית ומגיעה ללקוח במהירות וברמה הגבוהה ביותר.

פלטפורמת סוויץ', המהווה מרכז (HUB) לשירותים פיננסיים מאפשרת גם שיתוף שירותים חיצוניים של גופים פיננסיים, בנקים, וחברות פינטק בכך מהווה להם שער ותשתית לארנק רמי לוי ולקבוצת לקוחות עצומה, בהפצת השירותים הפיננסים שלהם כערך מוסף ללקוחות. שירותים כאלה יכללו הלוואות, מסגרות אשראי, מוצרי ביטוח, מט"ח ועוד.

איך זה עובד?

לאחר הורדת האפליקציה "ארנק רמי לוי" למכשיר הנייד, יתקיים תהליך רישום קצר בהזנת פרטים בסיסיים. הלקוח יכול לצמד כל כרטיס אשראי שיבחר, אשר באמצעותו יוכל לבצע רכישות ותשלומים בארנק. הלקוח יתבקש ליצור קוד סודי או אמצעי אישור ביומטרי (כמו טביעת אצבע או זיהוי פנים) אותו הוא ידרש להקיש בכל פעולת ביצוע תשלום, על מנת לאמת את התשלום ולהגן עליו.

הארנק מעניק הטבות ייחודיות למשלמים באמצעותו. עם זאת, לקוחות כרטיס האשראי של רמי לוי (בשותפות עם ישראכרט) שיצמידו כרטיס זה לארנק, ייהנו אף מהטבות נוספות, בהן קופונים ייעודיים ומבצעים אישיים בהתאם לרכישות שלהם דרך הארנק. מעקב מפורט אחר התשלומים יוצג ללקוח במסך היסטוריית התשלומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כרטיס אשראי גזור. ShutterStock
סוף עידן הפלסטיק בענף האשראי?/ShutterStock

איך יתבצע השימוש בארנק?

בסיום הקניה הלקוח מבקש לשלם באמצעות הארנק ומוסר לקופאי את מספר הטלפון אליו מקושר הארנק. הלקוח יקבל הודעת פוש מהאפליקציה, אותה יצטרך לאשר ומיד יתבקש להזין קוד סודי להגנה ולאימות התשלום.

גם התו המלא של רמי לוי נטען ישירות אל הארנק. ברכישת תווים מלאים, הם יוזנו אל הארנקים של מי שהם נרכשו עבורם, באופן אוטומטי. הלקוח יוכל לשלם באמצעות התו, בהצגתו בארנק, וכן לעקוב אחר היסטורית התשלומים והיתרה של התווים שלו.

"להשאיר את הלקוח במרכז"

רשת רמי לוי היא הקמעונאית הראשונה להשיק ארנק הדיגיטלי על אף שהשוק כולו עובד על פיתוחים מסוג זה. הרשת צלחה את האישורים הנדרשים וכן את הפיתוח הטכנולוגי המורכב.

רן אפרתי, יו"ר סוויץ', הוסיף: "היכולת הטכנולוגית שלנו והחדשנות של ארנק רמי לוי כמרכז תשלומים ושירותים פיננסיים בכיס הלקוח, תאפשר לקבוצת רמי לוי להשאיר את הלקוח במרכז, גם בעולם הדיגיטלי והתשלומים הדיגיטליים ומוכיחה שוב שאנו חותרים למקסם את התועלות ללקוח ולתת לו את השירות הטוב ביותר, גם בשוק משתנה ומתפתח. אנחנו ממשיכים להיות בחזית הטכנולוגית תוך מחשבה על הלקוח והחוויה שלו במהלך הקניות והתשלומים, לאורך כל הדרך."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully