וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות מציג תכנית לחמש השנים הבאות

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 10:44

המשך הצמיחה בנתחי השוק, יחס יעילות שיירד מתחת ל-50%, תשואה להון שתגיע ב-2025 לכ-14% והגדלת הדיבידנד בתקופת התכנית עד ל-50% מהרווח הנקי. כמו כן מתכוונים בבנק להעביר את המטה הראשי ללוד וכן למקסם את יתרונות מיזוג בנק אגוד שנרכש על ידי מזרחי-טפחות

אחד הדברים שהיה נדמה כי אבדו - אפילו למערכת הבנקאית המסודרת - בתקופת הקורונה, הוא התכנון לטווח ארוך. לכן, עוד לפני שנדרשים לפרטים, נדמה כי החדשות העיקריות בתכנית החומש (2021-2025) שהציג הבוקר בנק מזרחי-טפחות, הן עצם הכנת התכנית ופרסומה, לאחר שנה שהמוטיב המרכזי בה היה אי ודאות.

למרות הלקח, ניכר כי בבנק נחושים לצפות פני עתיד - להמשיך במיזוג בנק אגוד אל תוך פעילות הקבוצה, להשיג אחיזה טובה יותר במגזר העסקי והפרטי וכמובן - לשפר את הדיבדנד למחזיקי המניות - שחלוקתו נעצרה בחודש אפריל 2020.

יחד עם זאת, מעיון בהודעה עולות כמה שאלות, לא בהכרח בלתי פתירות, אך מאתגרות - אחת המרכזיות שבהן, לפחות בעיני הלקוחות הפרטיים, נוגעת לכוונת הבנק לבצע התייעלות שתכלול, בין היתר, הטמעת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים על חשבון נכסים נדל"ניים, והשאלה היא האם יצליח הבנק לממש את התכנית, מבלי לפגוע במאפיין שהיה הקו המרכזי בפרסומיו לאורך השנים האחרונות: זה שמחצין את השירות האישי והמגע האנושי.

התוכנית החדשה כוללת מספר נדבכים מרכזיים, שבאמצעותם תימשך תנופת הצמיחה המאפיינת את הבנק בשנים האחרונות, תוך גידול בנתחי השוק בתחומי הפעילות השונים, תשואה דו-ספרתית על ההון שתלך ותעלה על פני שנות התוכנית ושיפור נוסף ביחס היעילות האיכותי של הבנק.

יו"ר הדירקטוריון משה וידמן אמר בישיבה, כי מדובר בתוכנית אתגרית שתסייע לבנק להתמודד באופן מיטבי עם התמורות הרבות שעוברות בימים אלה על המערכת הבנקאית, ולבצע קפיצת מדרגה נוספת. "למזרחי-טפחות הון אנושי משובח, איכותי ומקצועי - מהנהלת הבנק ועד לאחרון העובדים, ואני סמוך ובטוח שנדע לעמוד גם באתגרי התוכנית החדשה, תוך שמירה על יתרונותינו הקיימים ופיתוח מנועי צמיחה נוספים במגוון תחומים".

מנכ"ל הבנק, משה לארי, הציג בישיבת הדירקטוריון את אבני הדרך המרכזיות של התוכנית האסטרטגית, שתוביל את הבנק עד לסוף שנת 2025:

מיצוב הבנק כשחקן מרכזי בבנקאות העסקית; ביסוס מובילות קבוצת מזרחי-טפחות בקרב משקי הבית באמצעות צמיחה אורגנית בכל הסגמנטים; שירות אישי ואנושי הנתמך בטכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת; התאמת מודל ההפעלה לאתגרי העתיד ושיפור נוסף ביעילות התפעולית ומינוף מיזוגו של בנק אגוד ליצירת סינרגיה תפעולית ועסקית.

לדבריו, "מזרחי-טפחות מציג לאורך שנים, בממוצע, את שיעורי התשואה להון ויחסי היעילות הטובים במערכת, תוך שהוא מציב לעצמו יעדים שאפתניים ועומד בהם. הגיעה העת לצאת בתוכנית חדשה ואתגרית, המפרטת את המטרות והיעדים שלנו לשנים הבאות, ולתת לה ביטוי פומבי ושקוף, לטובת כלל מחזיקי העניין של הבנק".

משה לארי מנכ"ל מזרחי טפחות. דוברות מזרחי טפחות,
משה לארי, מנכל מזרחי-טפחות/דוברות מזרחי טפחות

בנקאות עסקית

הפיכתו של מזרחי-טפחות לשחקן מרכזי בבנקאות העסקית, תיעשה באמצעות הצעדים הבאים: הקמת פעילות השקעות ריאליות - תחום שהבנק לא היה פעיל בו עד היום; מינוף מיזוג בנק אגוד כפלטפורמה לצמיחה מהירה בתחומים העסקיים; הובלת עסקאות גדולות ומורכבות; הרחבת פעילותם של סניפי הבנק בלונדון ולוס אנג'לס, תוך התמקדות בבנקאות לעסקים; ביסוס מעמדו של הבנק כמתפעל מוביל בשוק הנכסים הפיננסיים ומינוף השתתפות הבנק בקרנות בערבות מדינה, לצמיחה בנתחי השוק במגזרי העסקים הקטנים והבינוניים.

כתוצאה ממהלכים אלה צופה הבנק, כי נתח השוק שלו באשראי העסקי בישראל יעלה מ-11.8% בסוף שנת 2020 לכ-15% בסוף 2025, וחלקו בפיקדונות העסקיים בישראל יגדל מ-16.8% לכ-18%, בתום התוכנית.

דביר בנדק פרסומת לבנק מזרחי טפחות. פרסומת, צילום מסך
דביר בנדק בקמפיין מזרחי-טפחות. האם יצליחו לשמר את היחס האנושי-אישי בעידן של דיגיטציה וצמצום בנדל"ן?/צילום מסך, פרסומת

בנקאות למשקי בית

על מנת לשמור על מעמדו בקרב משקי הבית בכלל ובתחום המשכנתאות בפרט, מתעתד מזרחי-טפחות לנקוט מספר מהלכים ובהם: הטמעת חדשנות מוצרית ותהליכית בתחום המשכנתאות; הגברת הסינרגיה בין פעילות המשכנתאות לפעילות המסחרית; הרחבת הפעילות הקמעונאית למספר אוכלוסיות יעד ממוקדות; הקמת דסק מוצרי אשראי צרכניים ייחודיים ומינוף הייחודיות של בנק יהב, להגדלת נתח השוק של הקבוצה במשקי הבית.

צעדים אלה יביאו להגדלת נתח השוק של מזרחי-טפחות באשראי ללקוחות פרטיים בישראל מ-32.9% בשנת 2020 לכ-34% בסוף 2025, ולנתח שוק של כ-23% בפיקדונות הפרטיים בארץ, בהשוואה לשיעור של 20.7% בשנת 2020.

בנקאות אנושית מתקדמת

תפיסת השירות האישית והאנושית של מזרחי-טפחות, תמשיך לעמוד במרכז מערכת היחסים של הבנק עם לקוחותיו, ולהוות גורם מבדל אל מול המתחרים.

באמצעות שילוב מיטבי בין שירות אנושי למעטפת טכנולוגית ודיגיטלית מתקדמת, יוכל הבנק להציע למגוון סוגי הלקוחות: תפיסה רב-ערוצית השומרת על רצף השירות ומשלבת באופן אופטימלי בין ערוצים אנושיים ודיגיטליים; חווית שירות ייחודית ונבדלת, שבמסגרתה יינתן שירות אנושי על ידי בנקאי אישי גם בדיגיטל, לפי בחירת הלקוח; הצעות ערך פרסונליות בכלל הערוצים, המותאמות לצרכי הלקוח וכן פישוט וייעול תהליכים בנקאיים באמצעות דיגיטציה של ממשק הלקוח.

בנק מזרחי טפחות, פברואר 2012. שי אוקנין
מזרחי-טפחות, מתכוונים לחדש את חלוקת הדיבידנדים לאחר הפסקה בת שנה/שי אוקנין

שיפור היעילות התפעולית והטמעת פעילות אגוד

התאמת מודל ההפעלה של הבנק לאתגרי העתיד והמשך השיפור ביעילות התפעולית, יושגו, בין השאר, באמצעות הצעדים הבאים: העתקה וריכוז של מטה הבנק בקמפוס מרכזי בלוד; התאמת מבנה הסניף לאתגרי העתיד, תוך אופטימיזציה של שטחי הנדל"ן; אוטומציה של התפעול הבנקאי וייעול סביבת העבודה; סינרגיה תפעולית על בסיס המיזוג עם בנק אגוד ומימוש יתרונות לגודל של הבנק הממוזג, ועוד.

מינוף מיזוג אגוד ליצירת סינרגיה תפעולית ועסקית:

מהלך מיזוגו של בנק אגוד אל תוך הבנק ייצר לקבוצת מזרחי-טפחות תועלות תפעוליות ועסקיות. בצד התפעולי, ייצר מהלך המיזוג, בין השאר, אופטימיזציה של מערך הסינוף והמשאב האנושי, באמצעות מיזוג סניפים ואיחוד פונקציות מטה. בצד העסקי, תיהנה קבוצת הבנק מעלייה בתשואה להון הודות למהלכי הסינרגיה; מצמיחה בנתחי השוק וקפיצת מדרגה נוספת בפעילות הבנק בבנקאות העסקית והקמעונאית; משדרוג כושר התחרות של הקבוצה ומפיזור הסיכון העסקי באמצעות תמהיל תיק אשראי מגוון יותר.

היעדים אליהם מכוונת התוכנית וחלקות דיבידנדים

על בסיס מנועי הצמיחה ונדבכי התוכנית האסטרטגית, מכוון הבנק ליעדים הבאים: גידול בהכנסות בשיעור שנתי ממוצע (לא לינארי) של כ-8%; שליטה בגידול השנתי הממוצע של ההוצאות ברמה של כ-5% (לא לינארי); יחס יעילות איכותי במיוחד, שיילך וישתפר עד לשיעור של מתחת ל-50% בשנת 2025; עלייה בנתחי השוק באשראי לציבור לכ-24% ובפיקדונות הציבור לכ-20%, בסוף תקופת התוכנית, ותשואה להון שתלך ותעלה עד לכ-14% - גם בסביבה מקרו-כלכלית כפי שהיא היום. ככל שתהיה עלייה בריבית בנק ישראל ובאינפלציה, אפשר שהתשואה להון תגיע אף אל מעבר ל-14%.

חלוקת דיבידנד למשקיעים:

לאחר עצירה בחלוקת הדיבידנד, החל מחודש אפריל אשתקד - כתוצאה ממשבר הקורונה, מתכנן הבנק לחזור לחלוקת דיבידנד כבר במהלך 2021, לאחר קבלת אישור מבנק ישראל. כמו כן, הדירקטוריון יעקוב אחר ביצוע התוכנית האסטרטגית, מתוך כוונה לבחון את האפשרות לשנות בתקופת התוכנית את מדיניות הדיבידנד הנוכחית, ולהגדיל את הדיבידנד שיחולק למחזיקי המניות, משיעור של עד 40% מהרווח הנקי כיום, לשיעור של עד 50%. זאת, בכפוף לאישור המפקח על הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully