וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה עולמית: שווקי המניות עשויים להרגיש את החום

כריסטיאן נולטינג

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 11:05

השווקים מצפים לדוחות של ענקיות הטכנולוגיה, כשאכזבה עלולה ליצור טלטלה עולמית. בגוש היורו מתחילים לזהות אופטימיות, הודו הפכה למקור דאגה עיקרי. כריסטיאן נולטינג, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, עם הסקירה

תנודתיות נוספת בשווקי המניות עשויה להתרחש לאור חששות השווקים בנוגע למדיניות הממשל וההשלכות של ההתאוששות הכלכלית. דוחות לרבעון ה-1 שיפורסמו השבוע על ידי חברות הטכנולוגיה הגדולות צפויוים להכות את התחזיות, אך כל אכזבה עשויה לנער את השווקים. דאגות בנוגע לנגיף הקורונה יתמקדו בעיקר בטרגדיה בהודו, אך גם כלכלות מפותחות נוספות כדוגמת יפן יהוו מקור לדאגה. נתוני הצמיחה לרבעון ה-1 בארצות הברית (יום חמישי) יעמדו כסתירה לנתוני הצמיחה השליליים בגוש היורו שיפורסמו ביום שישי, אך השווקים עשויים להתמקד בנתוני זמן אמת עדכניים יותר, כמו סקר IFO בגרמניה שיפורסם מאוחר יותר היום ומדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ביום שישי. הבנק המרכזי היפני נפגש בימים שני ושלישי והפד נפגש בימים שלישי רביעי כאשר שניהם צפויים לעשות כמיטב יכולתם על מנת לא להרעיד את הסירה.

יומן אירועים כלכליים

  • שני: ארצות הברית-הזמנות מוצרים בני קיימא (חודש מרץ).
  • שלישי: יפן - נעילת ישיבת הבנק המרכזי היפני. ארצות הברית -מ דד ביטחון הצרכנים (חודש אפריל).
  • רביעי: יפן - מכירות קמעונאיות (חודש מרץ). ארצות הברית - נעילת ישיבת הפד.
  • חמישי: גרמניה-שיעור האבטלה (חודש אפריל). גוש היורו - מדד ביטחון הצרכנים (חודש אפריל). ארצות הברית - מדד מחירי הליבה PCE, תוצר גולמי לרבעון ה-1.
  • שישי: סין - מדד מנהלי הרכש של NBS עבור סקטור הייצור והשירותים(חודש אפריל). גוש היורו - תוצר גולמי לרבעון ה-1,מדד מחירים לצרכן (אפריל). ארצות הברית - מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן(חודש אפריל).
וול סטריט. Spencer Platt, GettyImages
חשש מטלטלה. וול סטריט דרוכה/GettyImages, Spencer Platt

שווקי המניות: מדיניות הממשל ארצות הברית וחששות בנוגע לצמיחה העולמית

לאחר ירידות חדות ביום חמישי האחרון, מדד ה-S&P 500 התאושש בצורה חזקה ביום שישי וסיים את שבוע המסחר בירידות קלות. הירידות ביום חמישי הן בנוגע לפחד בנוגע למדיניות הממשל החדש והטרנד במספר מקרי הקורונה הגלובלי למעלה מעיבים על ההתאוששות הכלכלית בארצות הברית. חששות בנוגע להעלאות מס רווחי הון עשויים ליצור טריגר נוסף של אי וודאות בנוגע למכפילים והשווים הגבוהים. ישנם בנוסף גם חששות בסקטורים מסוימים סביב שינוי מדיניות. תוצאות הרבעון ה-1 ממשיכים להכות את התחזיות אך השווקים ייתכן והשווקים כבר תימחרו את זה. החדשות הטובות הם שהחששות בנוגע לאינפלציה פחות שולטות בנרטיב כאשר תשואות האגח ל-10 שנים נסחרות ברמה של 1.57%.

שורה תחתונה: שווקי המניות עשויים להיות תחת לחץ מחששות בנוגע לצמיחה הגלובלית ומדיניות פוליטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הפד והנתונים נותרים תומכים

היכן כל אלה מותירם את הפד? לקראת פגישת הפד בשבוע הזה (שלישי/רביעי) נראה כי יש לו מעט אופציות מאשר להמשיך במסלול הקיים. הנרטיב המרכזי של פאואל שהתמיכה הפיסקלית והמוניטרית יהיו קיימות כל עוד הן נחוצות, והתפיסה לפיה כל דחיפה למעלה באינפלציה היא זמנית על פי הפד מקובלת כעת על השווקים, וכל רמז לגבי שינוי גדול בתפיסה יגרום לתנודתיות בשווקים. הנתונים בארצות הברית השבוע לא יגרמו לשווקים להתנער מן הנרטיב הזה. התוצר ברבעון ה-1 צפוי להרגיע את השוק ומדד המחירים PCE(יום רביעי) גם אם יהיה גבוה הוא רק אחד מכמה מדדי אינפלציה. השווקים כן ישימו לב למדד ביטחון הצרכנים ביום שלישי ולמדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ביום שישי.

שורה תחתונה: פגישת הפד ונתונים כלכליים וסנטימנט שיפורסמו השבוע צפויים לתמוך בנרטיב ההתאוששות .

דוחות: שבוע גדול

השבוע הקרוב יהיה חשוב במיוחד עבור עונת הדוחות של הרבעון ה-1. כ-49 אחוז מחברות ה- S&P 500(במונחי שווי שוק) ידווחו השבוע כולל מספר חברות טכנולוגיה גדולות יחד עם 34% מהחברות במדד STOXX 600 (לפי שווי שוק). שיעורים גבוהים של הכאת תחזיות צפויים, אך ייתכנו אכזבות במיוחד בסקטורים מחזוריים שראו תיקונים למעלה בתחזיות הרווח במהלך הרבעון ה-1. מתוך 121 החברות במדד S&P 500 שחשפו את המספרים שלהם לרבעון ה-1 עד כה, 76% מהם היכו את התחזיות כאשר סקטורים האנרגיה והפיננסיים מובילים. התחזיות כעת צופות גידול של 33.8 אחוז ברווח לעומת הרבעון ה-1 של השנה שעברה לצד עלייה של 7.5 אחוז בהכנסות לעומת הרבעון ה-1 של השנה שעברה כאשר לשנת 2021 כולה הצפי הוא לצמיחה של 29 אחוז ברווח עם צמיחה של 10 אחוז בהכנסות. באירופה 98 חברות במדד STOXX 600 דיווחו את תוצאותיהם לרבעון ה-1 עד ו62 אחוז מהם הכו את התחזיות. הצפי הוא לצמיחה של 61.2 אחוז ברווחיות ברבעון ה-1 לעומת השנה שעברה לצד עלייה של 2.8 אחוז בהכנסות. עבור שנת 2021 כולה התחזיות מצביעות על גידול של 38.7 אחוז ברווחיות לצד עלייה של 10 אחוזים בהכנסות.

שורה תחתונה: חברות הטכנולוגיה הגדולות ישלטו השבוע בחברות המדווחות כאשר הצפי הוא להמשך המגמה של הכאת התחזיות אך אכזבה אפשרית.

הזמנה לאירוע של אפל. צילום מסך, צילום מסך
העיניים נשואות לענקיות הטכנולוגיה/צילום מסך, צילום מסך

גרמניה וגוש היורו: אור בקצה המנהרה?

בפגישת הבנק המרכזי האירופאי בשבוע שעבר חזר הבנק על התחייבותו להיקף הגבוהה של תוכנית רכישות במהלך הרבעון ה-2 וחששותיו בנוגע לצמיחה בטווח הקצר. אבל גם אם נתוני הצמיחה לרבעון הראשון ביום שישי הקרוב יצביעו על התכווצות לעומת הרבעון הקודם אין צורך להיכנס לדיכאון ולשלול תחזית של ריבאונד חד בהמשך השנה. מידע בחלק מן המדינות בגוש היורו מצביע כי הסגרים הקיימים כעת הם בעלי השפעה כלכלית פחותה מאשר אלה שהיו בשנת 2020 כמו גם שיעור המתחסנים שממשיך לעלות. תשומת הלב מופנית לעבר מה עשוי הבנק המרכזי האירופאי לומר בפגישתו בחודש יוני: בשלב מסוים המדיניות צפויה להשתנות מאשר התמקדות בנגיף הקורונה לעבר התמקדות בהתאוששות הכלכלית והתגובה האפקטיבית של הבנק למציאות המשתנה. בגרמניה סקר IFO שיפורסם היום יחד עם מדד ביטחון הצרכנים של מכון GFK ביום רביעי עשויים להצביע על תמונת מצב חיובית יותר, אך גם נתון שיעור האבטלה ביום חמישי חשוב. הסביבה הפוליטית במרוץ לקראת הבחירות הפדרליות בספטמבר 2021 מתבהרת כאשר מפלגות ה-CDU/CSU ומפגת הירוקים בחרו את ראשיהם בשבוע שעבר שיתמודדו על תפקיד הקנצלר.

שורה תחתונה: הבנק המרכזי האירופאי עדיין מתמקד בדאגות לטווח הקצר, אך נתונים מגרמניה יחד עם נתונים נוספים עשויים להצביע על ריבאונד כלכלי מאוחר יותר השנה.

הודו: הפד, נגיף הקורונה ותגובת הבנק המרכזי ההודי

המצב המדאיג ביותר בהודו מזכיר לכולנו כי נגיף הקורונה הוא איום גלובלי גדול. מספרי מקרי ההדבקה הגדול בגל האחרון בהודו מאיים, בעוד קשיים כלכליים ויהווה אתגר נוסף עבור הממשלה והבנק המרכזי ההודי. ירידה במטבע ההודי INR בחודש האחרון הגיעה להתייצבות ותרחיש הבסיס שלנו שסגרים והגבלות יחד עם התקדמות מבצע החיסונים מעכבות את מאשר מחסלות את החזרה לנורמליות מבחינת הכלכלה והמדיניות הממשלתית. תחת תרחיש הבסיס הזה הבנק המרכזי ההודי עשוי להשאיר את ריביות הריפו ברמות הנמוכות כיום ולהמשיך עם נזילות מספקת כאשר הצמיחה בשנת 2021 לעומת 2020 עדיין צפויה להיות חזקה. התרחיש האלטרנטיבי הנוסף של המשך מקרי הדבקה גבוהים עשוי לגרום לבנק המרכזי ההודי לשקול צעדים נוספים(הארכת תוכנית הרה ארגון של החוב, אפשרויות מחזור נוספות של חוב לטווח ארוך) אך הצעדים האפשריים הפיסקליים מצומצמים יותר.

שורה תחתונה: הקפיצה המחודשת בנגיף הקורונה ידחפו את הבנק המרכזי ההודי לתגובה משתנה בהתאם למשך הזמן של ההתפרצות האחרונה.

כריסטיאן נולטינג הוא כלכלן ראשי בדויטשה בנק

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully