וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש ומהפכני: כיסוי ביטוח לכל עובד שרוצה לעשות ניתוח לשינוי מין

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 11:54

חברת Intuit ישראל חתמה באמצעות חברת הייעוץ פרש קונספט על הסכם לרכישת ביטוח ייחודי ממנורה, במסגרתו יתאפשר לכל עובד שרוצה לבצע ניתוח לשינוי מין לעשות זאת במימון המבטחת ולקבל החזר כספי: "כבר אין צורך להיתלות ברצון הטוב של המבטחת"

לאחרונה עלה לכותרות סיפורה של שופטת הכדורגל ספיר ברמן, ששינתה את מינה. הנושא נכנס ללב הקונצנזוס, והחיזור אחרי עובדי ההייטק עולה שלב: לאחרונה הודיעה חברת Intuit ישראל כי חתמה על הסכם לרכישת כיסוי ביטוח ייחודי מחברת הביטוח מנורה, במסגרתו יתאפשר לכל עובד שרוצה לבצע ניתוח לשינוי מין, לעשות זאת במימון המבטחת, ולקבל החזר כספי בגובה מירבי של 180 אלף שקלים . מדובר על תוספת ייחודית לפוליסת ביטוח הבריאות הקבוצתית הרחבה והמקיפה אותה Intuit רכשה עבור עובדיה, בני זוגם ולילדיהם עד גיל 25.

מתן הכיסוי הביטוחי לעובדים בישראל, מיישר קו עם החלטה שנתקבלה בשנה שעברה בחברת Intuit, על פיה לכלל העובדים ברחבי העולם יתאפשר לבצע ניתוח כזה, במימון חברת ביטוח, כאשר המשימה לקדם את הנושא הוטלה בנפרד על כל אחד מ 11 סניפיה שפוזרים ברחבי העולם.

הדוגמן שעבר ניתוח לשינוי מין אנדראה פג'יק במגזין מארי קלייר ספרד. צילום: Pablo Zamora  / סריקה מגזין מארי קלייר ספרד, מערכת וואלה! NEWS
כבר אין צורך להוכיח בעיה רפואית פעילה. דוגמן שעבר ניתוח לשינוי מין/מערכת וואלה! NEWS, צילום: Pablo Zamora / סריקה מגזין מארי קלייר ספרד

את הכיסוי החריג 'תפרה' Intuit בישראל באמצעות 'פרש קונספט' - חברת היעוץ המובילה בישראל בתחום ייעוץ לביטוחי בריאות קבוצתיים, שניהלה עבורה את המכרז. לדברי עו"ד אריק בן עזרא, מנכ"ל החברה: "המהלך התאפשר בין היתר, תודות להסכם שיתוף פעולה עליו חתמנו לאחרונה עם חברת הברוקרים הבינלאומית WILLIS TOWERS WATSON'. היות שפרש קונספט היא עמיתה במערך הגלובלי של WTW , הדבר מאפשר לה להציע שירותי ייעוץ לכלל לקוחותיה הגלובליים להם יש פעילות בישראל". לדבריו, היות וכלל עובדי החברה מבוטחים במנורה בביטוח בריאות קבוצתי, החלטנו לפנות אליה על מנת לפתוח את ההסכם ולהוסיף לסעיפיו את הכיסוי התקדימי, אותו היא נדרשה גם לאשר מול המפקח על הביטוח, שנתן את ברכתו.

עד כה, מבוטחים בביטוח בריאות קבוצתי שפנו למבטחת בבקשה לקבלת החזר כספי לצורך ניתוח לשינוי מין, נענו בשלילה. וכך למשל, לפני מספר שנים פנתה צעירה לחברת הביטוח מגדל, שמבטחת את אימה ואותה בפוליסת בריאות קבוצתית בבקשה כזו אך היא נדחתה. במענה לפנייתה, טענה המבטחת כי הניתוח המדובר אינו תולדה של "מצב בריאותי לקוי", וכי הצורך הניתוחי אינו קשור ל"בעיה רפואית" ואינו עולה לכדי מקרה ביטוח כהגדרה בפוליסה. בסופו של יום, לאור לחץ שהופעל על מגדל, היא נאותה באופן חריג לקבל את התביעה.

"זה בדיוק ייחודו של הכיסוי אותו תפרנו עבור Intuit , שכן כל פוליסת בריאות דורשת כתנאי מקדים לאישור תביעה כי המבוטח ירים את נטל ההוכחה שמדובר על בעיה רפואית פעילה", מבהיר עו"ד בן עזרא: "נכון להיום, דיספוריה מגדרית אינה מוגדרת ככזו ולפיכך אישור התביעה מותנה ברצונה הטוב של מבטחת לשלם לפנים משורת הדין. מנגד, הכיסוי הייחודי שהוספנו לפוליסת הבריאות הקבוצתית מייתר את הצורך ב'טובות' מחברת הביטוח ומאפשר לעובד לקבל החזר כספי בגובה מירבי של 180 אלף שקלים ובלבד כי המציא אישור מפסיכיאטר שקובע כי הוא סובל מדיספוריה מגדרית, שמהווה מצוקה הנגרמת על ידי אי התאמה בין זהותו המגדרית של האדם לבין המין המוקצה לו בלידתו".

חרף השיח התקשורתי המשוחרר בסוגיות מגדריות, בישראל עדיין קיימת רגישות לא מועטה כלפי ניתוחים לשינוי מין, מנגד, במדינות רבות בעולם, כדוגמת ארה"ב, הכיסוי נחשב לסטנדרטי ולא מעט חברות מעניקות אותו לעובדיהן , במסגרת מאמצי החברה לגייס ולשמר כוח עבודה מגוון יותר. וכך למשל, בין החברות שמציעות אותו לעובדיהן: גולדמן סקס, בנק אוף אמריקה ודויטשה בנק.

  • עוד באותו נושא:
  • שינוי מין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully