וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לך חתול? המוצר הזה יודע לזהות בעיה נפוצה בקרב חתולים

עודכן לאחרונה: 29.4.2021 / 20:04

המוצר החדש שפיתחה חברת רויאל קנין (Royal Canin) הוא בשורה לבעלי החתולים. הוא יודע לזהות דם בשתן החתול, המופרש בארגז הצרכים שלו

אם אתם בעלי חתולים, כנראה שהנושא מוכר לכם מקרוב, מחלות דרכי השתן התחתונות אצל חתולים המכונה FLUTD, משפיעות על חתולים רבים ברחבי העולם ונפוצות ביותר גם בישראל.

להערכת הווטרינרים, בעיות בדרכי השתן היא אחת משלוש הבעיות הרפואיות הרווחות בקרב חתולים בארץ. לעתים קרובות מדובר בדלקת שלא על רקע זיהומי המכונה FIC, ועלולות להיות לה השלכות חמורות על בריאות חיית המחמד.

מערכת השתן של החתול עשויה ללקות בדלקת או לסבול מהצטברות של קריסטלים בשלפוחית השתן. קריסטלים אלו עלולים, בסופו של דבר, להתגבש ולהצטבר ולחבור ליצירת 'אבנים' העשויות לגרות את מערכת השתן ואף לחסום את מעבר השתן, דבר המהווה מקרה חירום וטרינרי, בשל סכנת חיים מיידית.

המוצר החדש שפיתחה חברת רויאל קנין (Royal Canin) היא בשורה אמיתית לבעלי החתולים: HEMATURIA DETECTION, מוצר לזיהוי דם בשתן החתול, המופרש בארגז הצרכים.

המטוריה דטקשן. בדיקה ביתית לביצוע ארגז הצרכים של החתול, רויאל קנין. באדיבות רויאל קנין,
המטוריה דטקשן. בדיקה ביתית לביצוע ארגז הצרכים של החתול, רויאל קנין/באדיבות רויאל קנין

מצע כחול מעיד על תוצאה חיובית

המוצר מגיע בצורת גרגירים לבנים קטנים, המיועדים לפיזור על מצע ה"חול" בארגז הצרכים של החתול. לאחר פיזור הגרגירים על המצע יש לבחון יום -יום אם צבע הגרגירים הפך לכחול. במידה וכן, התוצאה חיובית, כלומר נתגלה דם בשתן החתול, דבר המצביע על בעיה בדרכי השתן ומומלץ לפנות לווטרינר.

הגורמים ל-FIC שונים ומגוונים, והנטייה לפתח אותה נובעת משילוב של כמה גורמים, בהם: שתיית מים בכמות נמוכה מהמומלץ, לחץ נפשי (סטרס), היעדר פעילות באורח החיים בתוך הבית, מחסור בגירוי סביבתי, ואף ארגז חול המונח בצורה לא נגישה. בנוסף, ידוע כי חתולים הסובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר נוטים יותר לחלות בדלקת, אבנים וחסימות של מערכת השתן התחתונה.

חתול בזרועות וטרינר / וטרינרית. ShutterStock
במקום לגשת לוטרינר, בדיקה ביתית לדם בשתן אצל חתולים/ShutterStock

איך נדע שהחתול סובל מסטרס?

דרך אחת לקבוע אם החתול שלכם סובל מלחץ נפשי, היא לבחון את המצב מנקודת מבטו. אורח למשל יכול להיות הפרעה לשגרה של החתול, בכל זאת זהו ריח חדש של אדם חדש, גם אם זה רצוי ומרגש מבחינתנו. גורמים נפוצים אחרים ללחץ נפשי אצל חתולים כוללים שיפוץ ובנייה, חיות מחמד חדשות, תינוקות חדשים או שינויים כלליים בשגרה שלהם.

חתולים מפגינים לחץ נפשי בדרכים "חתוליות" ומגוונות: הם עשויים להשתין מחוץ לארגז החול שלהם, להשמיע קולות באופן מוגזם עם נהימות או שריקה, לפעול באגרסיביות כלפי אנשים או בעלי חיים אחרים, או לטפח את עצמם באובססיביות. יש חתולים שאף מלקקים את עצמם עד להתקרחות כתוצאה מלחץ נפשי. ייתכן שהם סובלים מבעיות עור, בשלפוחית השתן ו/או בעיות במערכת העיכול.

מה מרגיש החתול שלכם?

  • נפנוף בזנב: כאשר גורי חתולים מזיזים את זנבם הם מבטאים עצבנות. אם אתם מלטפים את הגור והוא מתחיל לנופף בזנבו, הפסיקו מיד שכן פירוש הדבר, שהוא אינו נהנה ממה שאתם עושים.
  • התגלגלות חברתית: כאשר גורים חשים רגועים לחלוטין הם יזמינו חתולים אחרים ובני אדם לאינטראקציה חברתית באמצעות התגלגלות הצידה. תנועה זו שונה מהתגלגלות הגנתית שבה החתול מתהפך לגמרי על גבו כדי שיוכל להשתמש בכל ארבע רגליו להתגוננות.
  • הבעות פנים: צורת העיניים ומנח האוזניים הם אינדיקציות מדויקות למה שהחתול רוצה להביע: אוזניים זקופות פתוחות ועיניים מעוגלות - חתול אדיש. אוזניים ישרות ומוטות לצדדים ועיניים מכווצות - חתול כועס. אוזניים שמוטות ואישונים מעוגלים מורחבים - חתול תוקפני. אוזניים פתוחות זקופות קדימה ועיניים סגורות למחצה עם אישונים מחורצים - חתול שמח.
  • הקשיבו לקולות: כאשר הגור שלכם מגרגר, בדרך כלל הוא מבטא שביעות רצון. עם זאת, הוא עשוי לגרגר גם כשהוא חרד או חש אי נוחות או כשהוא חולה, שכן לגרגור השפעה מרגיעה על הגור כשהוא במתח.
  • יללות: קיים מגוון עצום של קולות יללה ("מיאו") ולכל אחד מהם משמעות משלו. תלמדו לזהותם על-ידי התבוננות בגור. לא בהכרח שהיללה מבטאת רעב. לעיתים הגור מיילל כשהוא מבקש את תשומת לבכם או רוצה לשחק.

המדריך באדיבות ד"ר פול סלון, מנהל הקשרים המדעים ברויאל קנין ישראל

המטוריה דטקשן, ערכה לזיהוי דם בשתן החתול. באדיבות רויאל קנין,
המטוריה דטקשן, ערכה לזיהוי דם בשתן החתול/באדיבות רויאל קנין

המוצר החדש, מיועד לחתולים בכל גיל ויימכר בערכה המכילה 2 שקיות של 20 גרם כל אחת, במחיר שנע בין 95-99 שקלים ותשווק במרפאות הווטרינריות המורשות ברחבי הארץ.

פיתוח מוצרים מבוססי מדע

למעלה מ-50 שנה שרויאל קנין מספקת פתרונות לתזונה בריאה לכלבים וחתולים תוך כדי שיפור איכות חייהם. החברה שנוסדה בשנת 1968 על-ידי הווטרינר הצרפתי ז'אן קסארי, עובדת מאז בשיתוף פעולה עם תזונאים, מגדלים מקצועיים ורופאים וטרינרים מסביב לעולם, ושמה כמטרה לשפר את איכות חייהם ובריאותם של כלבים וחתולים ולהרחיב את המחקר הרפואי בשיתוף פעולה עם מומחים לתזונת בעלי חיים.

החברה פיתחה מגוון רחב של מוצרים המבוססים על מדע, במטרה לפתח דיאטות לצרכיו הייחודיים של כל כלב וחתול. מוצרי החברה מבוססים על פורמולות שיוצרו בקפידה ומשווקים בחנויות המתמחות במזון לחיות מחמד, במרפאות ובבתי חולים וטרינריים ברחבי העולם. מטה החברה ממוקם באימרג שבדרום צרפת והיא פועלת בלמעלה מ-100 שווקים בשיתוף פעולה עם כ- 7,153 שותפים ברחבי העולם, המציבים כלבים וחתולים במקום הראשון מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully