וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנה צמחונית בשני מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 1.5.2021 / 10:59

חברת צ'אנק פודס (CHUNK FOODS) הישראלית, המפתחת טכנולוגיית פרמנטציה חדשנית, ליצירת תחליפי בשר המדמים נתחים שלמים, גייסה 2 מיליון דולר בהובלת הקרן Stray Dog Capital, המתמחה בהשקעות בתחליפים למוצרי מזון מן החי

חברת צ'אנק פודס (CHUNK FOODS) הישראלית, המפתחת טכנולוגיית פרמנטציה חדשנית לפיתוח תחליפי בשר המדמים נתחים שלמים גייסה 2 מיליון דולר בהובלת הקרן Stray Dog Capital, המתמחה בהשקעות בתחליפים למוצרי מזון מן החי ובחלבון אלטרנטיבי והייתה בין המשקיעים הראשונים של כמה מהחברות הגדולות ביותר בתחום כמו חברת ביונד מיט המוכרת. סבב המימון הנוכחי ישמש להמשך פיתוח וגמלון מוצרי החברה וגיוס עובדים.

בשנים האחרונות, תעשיית המזון מן הצומח גדלה בצורה משמעותית בישראל ובעולם ומשכה התעניינות של קבוצות השקעה גדולות וענקיות מזון כאחד, מה שמוביל לתנופת אדירה בשוק החלבונים ברי הקיימא.

שוק תחליפי הבשר בשיא כל הזמנים

על פי נתוני ה GFI, הפועל לצד מדענים, משקיעים, יזמים וממשלות כדי להאיץ מחקר וחדשנות בתחום החלבון מהצומח והפרמנטציה, ההשקעות בחלבונים אלטרנטיביים הגיעו ב-2020 ל-3.1 מיליארד דולר, שיא של כל הזמנים.

סכום ההשקעה בחברות סטארט-אפ המשתמשות בטכנולוגיות פרמנטציה, עמד בשנת 2020, על כמעט 600 מיליון דולר, יותר מכפול מהסכום שגויס בשנת 2019, מה שמעיד על צמיחה מהירה במיוחד. כיום צ'אנק פודס מסתמנת כמובילה בתחום בזכות שיטת הפרמנטציה החדשנית שהיא מפתחת.

חלבון מן הצומח כתחליף לנתח בקר אמיתי. יחסי ציבור,
חלבון מן הצומח כתחליף לנתח בקר אמיתי/יחסי ציבור

אלטרנטיבה בריאה לנתחי בקר ודגים

עמוס גולן, מייסד ומנכ"ל צ'אנק פודס, הקים את החברה בניסיון להשתמש בטכנולוגיית הפרמנטציה כדי למלא חוסר בשוק הבשר הצמחי. הסטארט-אפ, אשר מקורו ב-MIT, המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, הוא למעשה הראשון שמאפשר ייצור בקנה מידה גדול של אלטרנטיבות מוחשיות ובריאות לנתחי בשר שלמים של בקר ודגים.

הטכנולוגיה שצ'אנק פודס מפתחת לייצור תחליפי בשר בעלי מרקם ומראה של נתחים שלמים, יאפשר לחברה להתמקד בפיתוח חלופות בקר, תוך שימוש ברשימה מצומצמת ואיכותית של מרכיבים בריאים ומוכרים, ללא תוספי מזון, מייצבים או שימוש בהנסה גנטית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מרקם ומראה של סטייק

"אנו נרגשים לצרף את צ'אנק פודס לפורטפוליו שלנו" אמר ג'וני רים, שותף בStray Dog Capital. "פיתוח של מוצרים המדמים במרקם ובמראה נתחים שלמים כמו סטייק נחשבים לרוב לקשים והמורכבים ביותר להשגה. אנו מאמינים כי לטכנולוגיה ולידע של צ'אנק פודס הישראלית יש פוטנציאל גדול למלא תפקיד משמעותי בהבאת מוצרים מסוג זה לשוק ואנו מתרגשים לקחת חלק במסע הזה".

חלבון אלטרנטיבי הניראה כמו נתח בקר אמיתי. יחסי ציבור,
חלבון אלטרנטיבי הניראה כמו נתח בקר אמיתי/יחסי ציבור

"מוצר שניראה ומתבשל כמו בשר"

"צרכנים מצפים למוצרים טעימים ובריאים עם רשימת רכיבים מוכרת ואיכותית בשביל שיסכימו להחליף את מנת הבשר או הדגים היומית שלהם בתחליף מהצומח. הם רוצים שהאוכל שלהם ישקף את סט הערכים שלהם והם לא מוכנים להתפשר על טעם ואיכות", מוסיף עמוס גולן, מייסד ומנכ"ל צ'אנק פודס.

"נתחים שלמים של בשר בקר כמו סינטה או צלעות היו הגביע הקדוש של תחום הבשר האלטרנטיבי משום שהם מהווים כ 60% משוק בשר הבקר בארה"ב. התגברנו על המגבלות הטכנולוגיות של גישות אחרות בכך שיצרנו באמצעות טכנולוגיית הפרמנטציה הייחודית שלנו, מוצרים טעימים הנראים ומתבשלים ממש כמו בשר תוך הקפדה יתרה על רשימת מרכיבים נקייה, קצרה ומובנת לצרכן.

Stray Dog Capital שותפים לחזון שלנו והינם אחת הקרנות המשמעותיות ביותר בתחום ואנחנו נרגשים לשתף איתם פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully