וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבול הוא הרצפה: טכנולוגיה ישראלית בשירות טויוטה

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 16:41

חטיבת המשאיות של טויוטה ו-REE הישראלית ישתפו פעולה ויציגו אב טיפוס למסחרית חשמלית על בסיס הפלטפורמה המהפכנית של החברה כבר בשנה הבאה. החידוש העיקרי: "אריזה" של כמה מכלולים בתוך הגלגל, מה שמפנה יותר שטח רצפה ברכב לנוסעים והעמסה

הקוראים המבוגרים ביניכם או אלו המכירים את ההיסטוריה המקומית של ייצור מכונית בישראל, אולי יזהו את השם "הינו". מספר דגמים של היצרנית היפנית הזו נבנו לפני עשורים בישראל, הזכורים בהם הם ה"קונטסה" המשפחתית והטנדר הקל "בריסקה". אולם מאז נקנתה הינו על ידי טויוטה שבאותן שנים לא שיווקה את מכוניותיה בשל כניעה לחרם הערבי, הפסיק המיזם הזה.

עכשיו, שנים ארוכות אחרי הקשר הישראלי ההוא להינו - ייתכן מאוד שנראה שוב שיתוף פעולה ישראלי-יפני עם היצרנית הזו.

REE 3. יח"צ,
כשהמערכות "ארוזות" בגלגל, מתפנה יותר שטח רצפה/יח"צ

לארוז את כל המכלולים באזור הגלגל

חברת REE אוטומוטיב, שפיתחה פלטפורמת הנעה מהפכנית למכוניות חשמליות חתמה היום על הסכם אסטרטגי עם היצרנית היפנית, לפיו יתמקדו שתי החברות בפיתוח רכב מסחרי שיעשה שימוש ברכיבי ההנעה של REE.

השילוב בין השתיים יכול לאפשר להן שינוי יסודי של כל מה שאנחנו מכירים כיום על תפעול כלי רכב מסחריים. זאת בשל העובדה שהפלטפורמה של REE "אורזת" את כל מכלולי ההנעה, שיכוך הזעזועים וההיגוי ליחידה קומפקטית אחת בתוך הגלגל. באופן זה מתפנה "נדל"ן" יקר של רצפת הרכב להטענת סחורה או נוסעים.

דניאל בראל מנכ"ל REE. יורם אשהיים,
דניאל בראל, מנכ"ל REE/יורם אשהיים

"נקודת מפנה בעתידם של הרכבים החשמליים"

הפתרון הזה יאפשר, לפחות כך מקוות החברות, לייצר רצפה רב שימושית לשלל מרכבים שונים של כלי רכב מסחריים לפי צורך מסוים. כך למשל מרכב המשמש לאיסוף אשפה בשעות הבוקר הלילה, מוחלף במרכב להסעת תלמידים לבית הספר בשעות הבוקר, לרכב שמוביל אספקה לאתר עבודות בכביש, משלוחי מזון בשעות הצהריים ובשעות הערב דוכן נייד למכירת מזון מהיר.

"עקרון ה FlatFormer שנחשף בתערוכת הרכב בטוקיו 2019 הוכח כנקודת מפנה בעתיד של הרכבים החשמליים והוא זה שהכין את הקרקע לשותפות המרגשת הזו עם הצוות של הינו. אנחנו רואים בשותפות זו הזדמנות ייחודית למלא את המשימה המשותפת שלנו בשיפור איכות החיים של אנשים ברחבי העולם על ידי פיתוח וייצור דור העתיד של הרכבים החשמליים" אמר דניאל בראל, מנכ"ל חברת REE ואחד ממייסדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully