וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניות אחרי הקורונה: כשהמוטיבציה פוגשת את המלכודות

הילה קניסטר בר דויד

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 10:25

במשך שנה שלמה הצרכן השתוקק לשופינג ולחוויית הקניות. בימים אלו, כשהמשק נפתח והמוטיבציה לרכישה גבוהה, הקיץ רווי במלכודות עבור הצרכן מתקדם בצעדי ענק. כך נראה עולם הצרכנות אחרי הקורונה. אז איך תשמרו על הכסף בארנק?

רובד מרכזי בעולם הצריכה מכיל בתוכו את תחושת החוויה. חווית הצריכה מפעילה מנגנונים אמוציונליים ועשויה למטשטש מחשבה ריאלית אצל הצרכן. כך שברמת השגרה יש התאמה ברורה בין סוג הצרכן לבין חווית הרכישה המוצעת לו, אשר בסופו של תהליך תוביל לפתיחה המיוחלת של הארנק. כאמור צרכן שמעדיף חווית צריכה מצומצמת בלי לבזבז יותר מדי זמן כנראה ישלוף את הארנק הרבה יותר מהר דרך האינטרנט, והצרכן ה"טקסי" ירצה לחוות את כלל התהליך, מ"היציאה" לארוחת בוקר מפנקת, דרך סיבוב השופינג בחנויות וסיפוק מידי בקבלת המוצר.

ככל שהצרכן מונע יותר מחוויית ה"שופינג" הוא יותר מועד לפורענות, אם תהליך הרכישה יכול להסתיים בטווח של 10 דק . הצרכן החוויתי יהפוך את המאורע לבילוי של ממש, אשר עשוי להתארך למספר שעות. כך שישנו סיכוי גבוה יותר ליפול לפיתויים הרבים הנצבים בפני הצרכנים. עבור הרגעים הללו מוחות גדולים יושבים ומנתחים את התנהגותו של הצרכן על מנת שיפתח את הארנק המיוחל.

אחד המנגנונים המאפיינים בני האנוש הוא מנגנון "האובדן" חלק בלתי נפרד מהטבע האנושי הוא להעריך חוויה כאשר היא נלקחת מאתנו. בשנה האחרונה נמנע מאתנו לחוות את תחושת הצריכה פנים מול פנים, את התחושה המגע הישיר במוצר, למדוד אותו, ולעבור מחנות לחנות, כך שכל הצד החווייתי והבילוי של עולם הצריכה התפוגג מחיינו.

פתיחת חנויות בקניון איילון לאחר הסגר השלישי, 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
להעריך חוויה אחרי שנלקחה מאיתנו/ראובן קסטרו

הקיץ הקרב ובא היא תקופה מועדת לפורענות בפני עצמה עבור הצרכן, יותר ימי חופשה, ימים בהירים שרק מבקשים שנצא החוצה ונטייל, תקופת הסיילים, והחום הזה של תל אביב שדוחף אותנו לקניונים הממוזגים, כל אלו הופכים למלכדות לצריכת יתר. לתוך כל התמהיל הזה תוסיפו את חוויית השופינג שנמנעה מהצרכן תקופה ארוכה, ותקבלו מצד אחד צרכן מלא מוטיבציה ומצד שני מלכודות שבדיוק מחכות רק לו.

לקראת עונת הצריכה הקרבה ובאה, כמה טיפים שימנעו מכם את המלכודות ואיך לא תמצאו את עצמכם עם מלאי של מוצרים שיהדהדו בראשכם את השאלה, למה אני צריכה את זה?

  • מילת המפתח היא תכנון: אחד מהדרכים היעילות ביותר לשלוט על ההוצאות הכלכליות היא תכנון נכון, תזכרו ספונטניות היא בזבזנות. לקראת כל בילוי, חופשה או אטרקציה, יש לתכנון מראש את עלויות של הארוחות, החטיפים, האטרקציה והדלק. בדרך זו תהיה לכם שליטה מלאה על ההוצאות.
  • תקשורת: חשוב לשתף את הילדים בתכנון, יש להסביר להם את סדר היום, מהארוחות ועד האטרקציה, כמו כן יש לתאם ציפיות, ממתק אחד או הפתעה, ולהקפיד על כך. כאשר הילדים ידעו למה לצפות ההוצאות יהיו בהתאם והרבה כאב ראש והצואות ימנעו מכם ההורים.
  • חיסכון: כחלק מהתכנון, בדקו את כל האופציות העומדות לרשתכם לחיסכון. אם מדובר בארוחות במסעדה, או תשלום לאטרקציה, שימו לב להנחות המוצעות לכם במועדוני הלקוחות השונים, באתרי הקופונים השונים, ערכו השוואת מחירים באזור בו אתם עתידים לבלות. תכנון מוקדם עשוי להוזיל לכם את העלויות בין 10-30 אחוזים.
  • טיימינג: בתקופות עומס ישנה עלייה של מחירים לאור הביקוש הרב. אם הנכם יכולים לדחות את הנסיעות והטיולים במספר שבועות אתם יכולים לחסוך עשרות אחוזים.
  • תקציב מוגבל- לפני כל יציאה, בילוי, שופינג - יש להגביל את התקציב, ועדיף להשתמש במזומן , כרטיס אשרי מזמין הוצאות נוספות ומיותרות.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הילה קניסטר בר דויד היא מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך" ו"שלך לגמלאי".

  • עוד באותו נושא:
  • קניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully