וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בים: איגוד לשכות המסחר תובע פיצויים בעקבות העומס בנמלים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 15:28

איגוד לשכות המסחר החליט לפעול משפטית ויגיש תביעה בעקבות העומס בנמלים. עו"ד אוריאל לין: "אסור שיהיה מצב על פיו פוטרים את המדינה, את הנהלות הנמלים או את ועדי העובדים בנמלי הים מאחריות ממתן שירותי נמל יעילים ובכל מצב אפשרי"

על פי האיגוד, בשבועות האחרונים חווים היבואנים עומס חריג בנמלי הים התיכון, כאשר מטענים בייבוא ובייצוא לא מועמסים או לא נפרקים מאוניות בפרק זמן סביר. הסיבה המרכזית היא מחסור בכוח אדם בנמלים הקיימים ובחוסר נכונות של הנמלים לגייס עובדים (אפילו זמניים) לשחרור העומסים.

בתחילת השבוע הוחלט על הסכמים בין ההנהלות לעובדים בנמלי הים ולשינויים במתכונת העבודה בנמלים, שאמורים לגרום לכך שתוך תקופה קצרה הפיגורים והעיכובים יצומצמו והמצב בנמל יחזור לשגרה. דירקטוריון נמל אשדוד אישר הסכם עבודה זמני חדש עם ועד העובדים, שנועד לפתור את הפקק בנמל. ההסכם כולל שעות נוספות שאמורות לאפשר קצב עבודה מוגבר, וממתין לאישור משרד האוצר.

אנייה פורקת מכולות בנמל אשדוד. ארז מיכאלי
אניה פורקת מטען בנמל אשדוד. באיגוד לשכות המסחר טוענים כי נגרמים עיכובים מיותרים/ארז מיכאלי

"היה מספיק זמן להיערכות נאותה"

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מדגיש כי "אסור שיהיה מצב על פיו פוטרים את המדינה, את הנהלות הנמלים או את ועדי העובדים בנמלי הים מאחריות ממתן שירותי נמל יעילים ובכל מצב אפשרי. נמלי הים הם מונופול מוחלט בבעלות המדינה.

הם הוקמו לתכלית מוגדרת, ומוטלת עליהם חובה מיוחדת העולה על שירותי חברה עסקית פרטית. מישהו חייב לתת את הדין על ניהול כושל של נמלי הים בתקופה האחרונה; בוודאי שלא המגזר העסקי הוא זה שצריך לשאת בנזקים.

נמלי הים הוקמו כדי לשרת את כלכלת המדינה והמגזר העסקי. הם חייבים להיערך למתן שירותים נאותים בנוסף לתקופות של שגרת עבודה וגם בתקופות של גאות בעבודה. את הסכמי העבודה ודרכי הניהול יש להתאים, בחשיבה נכונה, לשינוים שיכולים להתרחש בתעבורה הימית ובעומס העבודה בנמלי הים.

זוהי אחריות בסיסית המוטלת גם על המדינה וגם על הנהלות הנמלים. מה שהתרחש מאז תחילת יולי 2020 לא בא במכה אחת ובמפתיע. היה מספיק זמן להיערכות נאותה".

באיגוד לשכות המסחר מקווים כי ההסכמות מתחילת השבוע אכן יביאו להקלה משמעותית בעומס בנמלים, "אבל אין בהן כדי לתת מענה לנזקים הכבדים שנגרמו וממשיכים להיגרם ללקוחות כתוצאה מהתפקוד הלוקה בחסר של הנמלים. גם אם הנמלים יתפקדו כמצופה מהם מכאן והלאה, אין בכך כדי לתת מענה לנזקים שנגרמו בתקופת המשבר".

עו"ד אוריאל לין. יחצ,
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר/יחצ

פנייה לציבור היבואנים

הנזק יכול להתייחס גם להשחתות שנגרמו למוצרים עצמם כתוצאה מפיגורים ממושכים בביצוע מועדי האספקה והעלויות הנוספות הכרוכות בכך.

בשל כך, הוחלט באיגוד לשכות המסחר לפעול משפטית בהגשת תביעות לפיצויים, ולכן נעשתה פנייה לציבור היבואנים, הסבורים שיש להם תביעת נזיקין מבוססת, לפנות לאגף המשפטי לצורך ריכוז המידע לכדי מהלך משפטי מרוכז.

בפנייה ליבואנים צוין כי: "התביעה והצגת הנזק חייבים להיות מבוססים משפטית ועובדתית: תיאור תמציתי של נזקים ממשיים שנגרמו מחמת פיגור לא סביר בפריקת המטענים מהאניות שהגיעו לנמלי ישראל, או בהטענתם בסחורה המיועדת לייצוא.

הנזק יכול להתייחס גם להשחתות שנגרמו למוצרים עצמם כתוצאה מפיגורים ממושכים בביצוע מועדי האספקה והעלויות הנוספות הכרוכות בכך. בשלב זה נכון לחשב נזקים החל מיום 1.7.2020 ועד סוף אפריל 2021. במידת הצורך, ניתן יהיה להגיש עדכונים לאחר תאריך זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully