וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: לצאת לפנסיה מוקדמת או להמשיך לעבוד?

אלון גל

30.4.2021 / 10:36

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: המאזינה סיימה 35 שנות עבודה ומתלבטת איך להעלות את רמת חייה

אישה מבוגרת עובדת בגינה. ShutterStock
פנסיונרית. אילוסטרציה/ShutterStock

לפעמים, רגע הפרישה לגמלאות נחווה כמשבר לא פשוט עבור רבים; כך גם אצל המאזינה ששוחחה עם המאמן העסקי אלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM, שסיפרה כי לפני זמן מה סיימה 35 שנות עבודה, והיא מצויה בצומת דרכים מורכבת. האם עליה להמשיך לעבוד? וכיצד יהיה נכון להתנהל עם כספי הפרישה שתקבל?

המאזינה ביקשה להתייעץ עמו בנושא פרישה מוקדמת. בתום 35 שנות עבודה בחברה ממשלתית-פרטית בתחום מכירות ושיווק, סיפרה המאזינה כי "סכום הפנסיה שמוקצית לי נמוך מאוד. אני אמורה לקבל סכום הוני וקצבה חודשית לא מאוד גבוהה. האם להמשיך לעבוד? ומה לעשות עם כספי הפרישה שאקבל?"

אלון גל המליץ להשקיע את הסכום ההוני בתיק השקעות סולידי ארוך טווח, ולא ברכישת נדל"ן באמצעות לקיחת משכנתה: "את רוצה בעצם לשפר את איכות חייך, בתיק השקעות סולידי תוכלי לגזור פעם בשנה את הרווחים ולשפר את רמת חייך. זה נראה לי פתרון יותר טוב, בלי לאבד את הכסף ששמת בצד. אם יש לך נניח 300 אלף ש', וצברת השנה עוד 20 אלף שקל בתיק השקעות. את יכולה למשוך את הסכום, לשים בצד, וזה יניב לך עוד סכום חודשי שיתווסף אל הפנסיה הלא גבוהה"

.
בהמשך, התמקד אלון בשאלה האם עליה לשוב ולעבוד, או לפרוש לפנסיה. הוא הסביר לה את החשיבות בהמשך העבודה, אך ייעץ לה לעשות זאת בהתאם לצרכיה: "כל המחקרים מראים שאחד הדברים הכי חשובים לבריאות, בטח כשנכנסים לגיל השלישי, זה 'לא להיות בפנסיה'. זאת אומרת, אולי זה זמן מצוין להסתכל על כל מה שעברת, ולשאול את עצמך - איך אני עושה עכשיו פרויקט או לוקחת דבר מה שמעניין אותי? אני מייעץ לך להמשיך ולעבוד, אפילו בחצי משרה, אבל בתחום שקרוב אלייך ומרתק אותך".

עוד הוסיף: "את יכולה לפתוח עסק קטן, לא עתיר בהשקעה, וכמובן בנושא שמעניין אותך. גם להיות מאמנת יכול להיות פרויקט נהדר עבורך. כך את מנצלת את הידע שצברת במכירות ובשיווק, כדי לעשות עבודת אימון עסקי בהתאם ללוחות הזמנים שלך, ואפשר להרוויח לא מעט כסף. אני מציע לך לחשוב - איך את לוקחת את מה שצברת וכן עובדת, אבל בהתאם לרצונות שלך; משרה שתאפשר לך גם ליהנות, ולא להיות כל היום רק סביב העבודה מצאת החמה עד צאת הנשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully