וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רשות המסים תיאלץ להשיב מיליארד שקל למוכרי דירות?

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 29.4.2021 / 14:15

רשות המסים נתבעת להשיב כמיליארד שקלים לעשרות אלפי בעלי דירות מהם גבתה מס שבח גבוה בעת מכירת דירתם. מדובר בקרוב ל-40,000 דירות שנמכרו בשנים 2018-2019. בית המשפט אישר הגשת תביעה ייצוגית כנגד הרשות

תביעה ייצוגית שאושרה אתמול בבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, נגד רשות המסים, בגין גבייה שלא כדין של מס שבח של אלפי שקלים מבעלי דירות שהשכירו אותן לאורך השנים בפטור ממס, וכשביקשו למכור אותן הרשות חישבה "פחת" על הדירות באופן שהגדיל את הפער בין ערך הדירה ברכישה לערכה במכירה - והעלה באלפי שקלים את מס השבח.

בבקשה הייצוגית שהגיש עו"ד רשף חן באמצעות עו"ד אלי מאיר ממשרד עורכי הדין פרימס, שילה, גבעון מאיר, נטען, כי היקף הגבייה שלא כדין ביחס ל-40,000 דירות שנמכרו בשנים 2018-2019 עומד על כ-960 מיליון שקל.

עו"ד אלי מאיר. יח"צ,
עו"ד אלי מאיר. קיימת אפשרות סבירה שההכרעה תהיה לטובת הקבוצה הייצוגית/יח"צ

ברשות המסים טענו כי הגבייה נעשתה כדין, על פי נהלים שפורסמו על ידה לפני מספר שנים וקבעו את כללי חישוב הפחת בעת מכירת דירות שהושכרו, וביקשה לדחות על הסף את הבקשה לניהול ייצוגית.

השופט חגי ברנר דחה את עמדת רשות המסים, חייב אותה בשכ"ט בסך 25 אלף שקלים לטובת עוה"ד אלי מאיר וקבע כי המבקש הייצוגי הצביע על עילת תביעה נגד רשות המסים בגין גביה שלא כדין, כי התובענה מעוררת שאלה מהותית וכי קיימת אפשרות סבירה שההכרעה תהיה לטובת הקבוצה הייצוגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully