וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחוק זה בריא. האם זה גם משתלם?

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 9:47

אולי לא ידעתם, אבל היום חל יום הצחוק העולמי, ולצד העובדה שצחוק יפה לבריאות, הוא לא עושה טוב בהכרח לעור הפנים שלנו. אז מה אפשר לעשות בנושא?

יום הצחוק העולמי מצוין מדי שנה ביום ראשון הראשון בחודש מאי. בשנת 1998 צוין יום הצחוק העולמי בפעם הראשונה במומביי ע"י מדן קטריה, מייסד תנועת יוגה הצחוק העולמית. צחוק הוא תרופת פלא ידועה ומוכחת מדעית. הצחוק עוזר להירגע מההשפעות השליליות של הלחץ על הגוף והנפש, מפרק מתח פיזי, נפשי ורגשי בו זמנית.

אך עם כל היתרונות של הצחוק, יש גם חסרונות. ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר מסבירה על השפעות הצחוק על הפנים: "קווי צחוק הם קמטוטים או קמטים בעור הפנים המופיעים סביב הפה והעיניים. קווי הצחוק נראים לעין במיוחד כאשר מחייכים או צוחקים ומכאן שמם. הקמטים נגרמים לרוב על ידי תנועת פנים חוזרת כגון חיוך, צחוק, כיווץ שפתיים וכל הבעת פנים אחרת".

שתי נשים צוחקות. ShutterStock
כיף לצחוק, אבל בסוף זה חוזר אלינו/ShutterStock

קווי צחוק הם אמנם סימן לחיים מאושרים ומלאים בהבעות פנים משמחות, אולם ככל שמתבגרים, הקווים מעמיקים ויוצרים מראה מבוגר לעתים אפילו יותר מהאמת. לא ניתן להימנע לחלוטין מההשפעות של ההזדקנות, אבל יש דברים שניתן לעשות כדי למנוע סימני הזדקנות מוקדמים ואפילו להחליק את הקווים והקמטים המעצבנים שכבר נוצרו.

בפני מי שרוצה להעלים את קווי הצחוק ואת קמטי ההבעה, עומדות כיום מספר אפשרויות. כמובן יש להיוועץ עם רופא אשר יבדוק את עומק הקמטים ואת בריאות העור הכללית של המטופל לפני שיתאים את הטיפולים שיעניקו למטופל את התוצאות הטובות ביותר".

קמטוטי צחוק סביב העיניים ניכרים לראשונה בעת חיוך, אך נזקי השמש וחלוף הזמן גובים את מחירם, ובסופו של דבר הופכים את הקמטוטים הללו לגלויים גם כאשר הפנים במנוחה.

ד"ר סיון מרסר. יחצ,
ד"ר סיון מרסר/יחצ

טיפולים בקמטי וקמטוטי צחוק

  • הזרקת בוטוליניום להחלשת השריר - אחד הטיפולים הלא-כירורגיים הטובים ביותר עבור קמטוטים אלה כרוך בשימוש בבוטולינום טוקסין. בוטולינום טוקסין, הידועים גם בשם Botox או Xeomin, יכולים להפחית את הופעת קווי הצחוק ולהעניק לפנים מראה צעיר יותר. בוטולינום טוקסין (בוטוקס) מוזרק בכמויות קטנות לאזור הקמטים, יוצר ניתוק במעבר בין עצב ושריר ובכך מונע את התכווצות השריר ואת היווצרות הקמט או החמרתו. במצב בו הקמט מופיע כחלק מהבעה ונעלם במצב מנוחה - הטיפול בבוטוקס יגרום להיעלמות מוחלטת של הקמטים הקיימים וימנע את הופעת החדשים. בשלבים מתקדמים, כאשר קיים קמט גם במצב מנוחה הבוטוקס יגרום לשיפור ניכר ומניעת ההחמרה בעומק הקמטים בעתיד. עלות הטיפול החל מ-700 שקל.
  • מילוי באמצעות חומצה היאלורונית: ניתן לבצע מילוי באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית לאורך הקמט המשתרע מהאף לצדי הפה. התוצאות יישמרו למשך שישה חודשים ועד שנה. בנוסף, חשוב לציין כי חומרי המילוי לא רק ממלאים קמטים, אלא הם גם יכולים לשפר את מראה אובדן הנפח המתרחש עם הגיל", אומרת ד"ר מרסר "החדרת החומצה ההיאלורונית לעומק השקע תחזיר את הנפח. הטיפול מתבצע כולו באמצעות דקירה אחת קטנטנה דרכה מוחדרת הקנולה, ובאמצעותה מוזרקת החומצה ההיאלורונית. שיטה זו אינה כרוכה בכאב ולא מייצרת תופעות לוואי וחוסר נוחות". יתרון נוסף של חומרי מילוי אלה, הוא שהתוצאות נראות לעין באופן מידי - והן הפיכות. במידה והמטופל אינו מרוצה מהתוצאות, הרופא יכול להזריק היאלורונידאז כדי לנטרל את ההשפעות. מחיר טיפול החל מ-2,200 שקל.
  • טיפולי התחדשות עור באמצעות אנרגיית לייזר או גלי רדיו: קיימים טיפולים המשלבים הליכי התחדשות העור. מדובר בטיפולים המתבצעים בעזרת מכשור טכנולוגי מבוסס אנרגיה כגון לייזר, גלי רדיו, ו-IPL . המאפיין את הטיפולים בעזרת המכשור מבוסס האנרגיה הוא החלמה מהירה יותר. באמצעות המכשור ניתן לבצע חידוש עור ברמות שונות, ובכך להפחית את הקמטים, הקמטוטים ועומקם. חלק מהטיפולים מאפשרים עבודה רק בשכבות העמוקות של העור, ובכך מאפשרים זמן החלמה ממש מועט של יום יומיים, וביכולתם לטפל בקמטים ובקמטוטים לצד שיפור מרקם העור עצמו. אנרגיית הלייזר יוצרת גירוי של תאי עור ומעוררת את מנגנון ההתחדשות העצמית של העור. ניתן לרוב בטיפול אחד להחזיר לאחור קמטים וליהנות ממראה עור צעיר, רק וגמיש יותר. מחיר טיפול החל מ-1800 שקל.

10 עובדות שלא ידעתם על צחוק

  • צחוק מעלה את דופק הלב ולחץ הדם - וגם הנשימה מואצת. ממש כמו באימוני ספורט. צחוק הנמשך בין 10-15 דקות שורף 50 קלוריות.
  • צחוק נלחם בלחץ - המוח משחרר אנדורפינים כאשר צוחקים, מה שגורם לתחושת אושר.
  • מבוגרים צוחקים בין 15-30 פעמים ביום.
  • בנות צוחקות יותר מבנים.
  • תינוקות צוחקים 300 פעמים ביום
  • קשה לשלוט בנשימה כשצוחקים כיוון שהסרעפת מתכווצת. זו הסיבה לקולו המקוטע של הצחוק.
  • לצחוק יכולה להיות השפעה על המערכת החיסונית - צחוק גורם להשתחררות הורמון בשם HGH - הורמון גדילה המשפר את המערכת החיסונית ועוזר להילחם בחיידקים. אז ככל שצוחקים יותר - אפשר לחלות פחות.
  • דגדוגים וצחוק הם סוג של קשר ותקשורת בין הורה לילד - צ'רלס דרווין ציין זאת בסוף המאה ה -19.
  • אנחנו לא יכולים להצחיק את עצמנו על ידי דגדוג עצמי. למה? אי אפשר להפתיע את המוח בפעולות שלנו. המוח מנבא את התחושה שהאצבעות יעשו רגע לפני שנדגדג את עצמנו, אז זו לא הפתעה.
  • 40 שעות ו-8 דקות - זה השיא העולמי של מופע הסטנד אפ הארוך ביותר של יחיד אותו השיג דיוויד סקוט. בשנת 2017 ניסה הקומיקאי הישראלי, קובי מימון, לשבור את השיא שלו ואכן מופע הסטנד אפ שלו ארך 42 שעות, אך השיא לא אושר על ידי גינס כיוון ולא היו מספיק הוכחות שתמכו באירוע.
  • עוד באותו נושא:
  • צחוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully