וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאיות או לא להיות: השת"פ של וולוו עם דרייבז הישראלית

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 8:54

חברת דרייבז הישראלית תצא לפיילוט משותף עם חטיבת המשאיות של יצרנית הרכב השוודית-סינית וולוו, באמצעות זרוע ההשקעות וולוו קפיטל שתשקיע בחברה. הרעיון: שימוש בטכולוגיה של דרייבז על מנת לנהל ציי משאיות ולאפשר מעבר לחשמל מבלי לפגוע בשטף העבודה

סוגיית ניהול האנרגיה ברשתות טעינה של כלי רכב חשמליים הולכת ותופסת מקום מרכזי בתוך האקו-סיסטם בה יצטרכו לחיות מכוניות חשמליות בעתיד. יצרנית הרכב השוודית וולוו שכיום נמצאת בבעלות סינית, והתחייבה להסב את פס הייצור שלה לכלי רכב חשמליים עד 2030, הודיעה כי תשקיע בחברת "דרייבז" (Driivz) הישראלית באמצעות זרוע ההשקעות שלה.

זו אינה ההשקעה הגדולה הראשונה בחברה, לאחר שבפברואר 2020 גייסה החברה 11 מיליון דולר במהלך שהובילה קרן ההשקעות הבריטית סנטריקה.

אולם העניין של וולוו בטכנולוגיה של דרייבז מגיע הרבה מעבר לתחום הטעינה של המכוניות הפרטיות של היצרנית. הפיילוט של וולוו ודרייבז נועד לשרת את החזון של וולוו לייצר מערך טעינה בפריסה שתאפשר ללקוחות שלה לעבור למשאיות חשמליות בקלות, ובאופן שלא יגרום לפגיעה ברציפות התפקוד של משימת השינוע.

וולוו בשת"פ עם דרייבז הישראלית. וולוו,
משאית חשמלית של וולוו. המטרה: לאפשר ללקוחות לחשמל את צי המשאיות מבלי להשבית את שטף העבודה/וולוו

פתרונות מבוססי ענן

"דרייבז" שהוקמה בשנת 2011 על ידי דורון פרנקל המשמש גם כמנכ"ל החברה, מציעה שירותי ניהול, חיוב ופתרונות תוכנה מבוססות ענן. שירותים אלו משמשים ציי רכב, רשתות טעינה חשמלית ומתחמים מסחריים המציעים עמדות טעינה לניהול משק האנרגיה בצורה חכמה ובמקביל משמשת גם את הנהגים ומשתמשי הקצה של מערכות אלו.

לחברה היסטוריה ארוכה של עניין בכלי רכב חשמליים, תחת שליטתו של צחי מרקור (בעליה של רשת "חניוני הצלחה" המקיפה כ-100 חניונים ברחבי הארץ), בשנת 2013 הייתה החברה כפסע מרכישת מה שנותר ממיזם "בטר פלייס", רכישה שלא יצאה בסופו של דבר לפועל.

בחודש מרץ האחרון הודיעה גם EVgo האמריקנית המפעילה רשת תחנות טעינה למכונית חשמליות כי לאחר שותפות של מספר שנים, בחרה החברה לעשות שימוש במערכת של החברה והשתיים חתמו על הסכם ארוך טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully