וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק בשוק האנרגיה: מגדל ביטוח תשקיע 1.2 מיליארד שקל בדוראל

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 9:15

העסקה, מהגדולות אי פעם בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת, תכלול רכישת 20% מחברת הבת של דוראל בארה"ב, העמדת מסגרות אשראי לפעילות החברה והשקעות ישירות בפרויקטים

מגדל ביטוח ודוראל אנרגיה מדווחות היום על עסקת ענק להשקעה בפעילות דוראל אנרגיה בארה"ב, מעסקאות ההשקעה הגדולות ביותר אי-פעם בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת.

מתווה העסקה המתגבש, אשר כפוף עדיין לחתימה על מסמכי עסקה מפורטים, כולל השקעה בסכום של כ-110 מיליון דולר, מרביתו במזומן וחלקו בכפוף לעמידה באבני דרך, בתמורה ל-20% בחברת הבת בארה"ב, Global Energy Generation LLC (Doral LLC).

עוד במסגרת העסקה, מגדל ביטוח תיכנס כשותפה ישירה גם בחלקו הראשון (כ-480 מגה-וואט) של הפרויקט הסולארי הגדול של Doral LLC באינדיאנה, בהשקעה המוערכת בכ-100 מיליון דולר נוספים. Doral LLC תשמר החזקות רוב ושליטה בפרויקט.

פרויקט אינדיאנה, אשר צפוי להיכנס להקמה במהלך שנת 2021, משתרע על שטח של
כ-50,000 דונם (כשטחה המוניציפלי של תל אביב-יפו), וסך הספקו מוערך בכ-1.65 ג'יגה-וואט. זהו אחד מהפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בעולם, והגדול ביותר שיזמה, מקימה ומחזיקה חברה בשליטה ישראלית בארצות הברית.

גיא פישר, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח. באדיבות מגדל,
גיא פישר, מנכהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח/באדיבות מגדל

תיק השקעות באנרגיה של 3.2 מיליארד שקל

השלב הראשון של הפרויקט כבר זכה למרבית האישורים הנדרשים ואף נחתם לגביו לאחרונה הסכם מכירת חשמל (PPA) מול אחת מחברות החשמל המובילות בארה"ב.

בנוסף, מגדל ביטוח תעמיד ל-Doral LLC מסגרת אשראי בסך של 130 מיליון דולר נוספים על פי עקרונות שהוסכמו בין הצדדים. בסה"כ תקצה מגדל, במסגרת העסקה, סך של כ-355 מיליון דולר (כ-1.2 מיליארד שקל). היקף ההשקעות עשוי לגדול במאות מיליוני דולרים בטווח הנראה לעין עם הבשלתם של פרויקטים נוספים.

Doral LLC, חברת הבת של דוראל, נוסדה על ידי דוראל אנרגיה יחד עם שותף אמריקני, ניקולס כהן, יזם ותיק ובעל ניסיון רב בעולם האנרגיה. החברה מעסיקה צוות עובדים מיומן ומקצועי, שצבר ניסיון עשיר בחברות האנרגיה המתחדשת הגדולות בארה"ב.

צבר הפרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת של החברה ברחבי ארצות הברית, מרביתם בשוק PJM (אינדיאנה, פנסילבניה, מרילנד, דלאוור, אילינוי ומדינות נוספות), עומד על הספק ענק של כ-3 ג'יגה-וואט.

ייחודה של Doral LLC הוא בייזום ופיתוח הפרויקטים החל משלב איתור הקרקע, דרך הליכי התכנון והרישוי, וכן הקמתם והחזקתם לטווח ארוך.

מגדל ביטוח הייתה הגוף המוסדי הראשון בישראל להכריז על אימוץ מדיניות השקעות ESG, לפני למעלה מחצי שנה, וביצעה עד כה שורה של השקעות בתחום, בהן השקעה של מיליארד שקל בקרן הדנית Copenhagen Infrastructure Partners IV הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות; השקעה של כ- 300 מיליון שקל ב- BayWa Renewable Energy, חברת צמיחה בינלאומית הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות והשקעה ייחודית של כ- 200 מיליון שקל בקרן AMUNDI PLANET שהוקמה בשותפות בין גופים מוסדיים גדולים מרחבי העולם, במטרה לפתח את שוק האג"ח הירוקות במדינות מתעוררות.

בתחילת השבוע הודיעה החברה על השקעה בשותפות ייעודית בתחומי האנרגיות המתחדשות, ביוזמת אפקון, בהיקף של כ- 44 מיליון אירו.

השקעות אלה מצטרפות לשורה של השקעות שביצעה החברה בשנים האחרונות במניות אנרגיות מתחדשות בסך כולל של כ- 3.2 מיליארד שקל ובכך מהווה החברה את הגוף המחזיק בהיקף הכולל הגדול ביותר של מניות ישראליות בתחום זה. החברה פועלת גם במימון של מקורות אנרגיה מתחדשת, בהם אנרגיה סולארית, רוח ואגירה שאובה בהיקף כולל של כ- 2 מיליארד שקל.

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל. טל שחר,
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל/טל שחר

ותודה לנשיא ביידן

לדברי גיא פישר, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח: "מדובר בעסקה הדו צדדית הגדולה בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת. ההשקעה המשמעותית שלנו בפעילות דוראל בארה"ב משקפת את אמוננו הרב בתחום ובאופן ספציפי בפעילותה של דוראל. ההשקעה משתלבת עם אסטרטגיית מגדל בהשקעה בתשתיות ליבה בשילוב עם מדיניות ה ESG, במסגרת מדיניות זו התחייבה מגדל להשקיע למעלה מ-3 מיליארד ש"ח בשנה בהשקעות Net Positive והשקעה זו מהווה נדבך נוסף בפעילותנו השנה בתחום".

עוד הוסיף פישר כי "אנו שמחים להצטרף כשותפים משמעותיים לדוראל ולמר ניק כהן וצוותו אותם זיהינו כבעלי יכולות ייזום מרשימות. יחד עם יכולות המימון שלנו צפויה החברה להתקדם בקצב משמעותי בהשקעות בתחום צומח זה בארה"ב. למגדל אופציה למימון נוסף בסדר גודל שעשוי להגיע לכ- 300 מיליון דולר נוספים ובכך להגיע להשקעה כוללת של כ-2 מיליארד ש"ח בשלב הראשון של שותפות זו."

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "הפעילות בארצות הברית הינה אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלנו. על פי יעדי ממשל ארה"ב והנשיא ביידן, היקף הפרויקטים שמקדמת כיום Doral LLC מהווה למעלה מ-2% מהיקף המתקנים הסולאריים הצפויים לפעול בארה"ב בשנת 2030. אני מציין בסיפוק ובגאווה את הישגיה של Doral LLC לצד המוטיבציה להגדיל עוד ובצורה משמעותית את היקף הייזום בארה"ב.

"החיבור עם מגדל ביטוח, בה אנו רואים שותפה אסטרטגית, צפוי להעצים ולהאיץ את הפעילות הרחבה של דוראל בצפון אמריקה. הייחודיות של דוראל והיתרון התחרותי הבולט שלה בייזום ופיתוח פרויקטים גדולים בתחום האנרגיות המתחדשות, בתוספת ההבנה העסקית ויכולות המימון של מגדל, מהווים הזדמנות צמיחה משמעותית לחברה, במיוחד לאור תוכנית התשתיות החדשה של ממשל ביידן, המעניקה רוח גבית לתחום האנרגיות המתחדשות בארה"ב הנמצא בתאוצה מוגברת כיום ובשנים הקרובות.

דוראל תמשיך ליזום ולפתח פרויקטים בארצות הברית, לצד הפעילות הענפה בישראל ובאירופה והובלת תחום אגירת האנרגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully