וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלשכת השר להייטק, הפעם כמשקיע

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 11:13

שר המדע לשעבר, יזהר שי, יצטרף כשותף לקרן ההון סיכון דיסרפטיב (DISRUPTIVE AI), המתמקדת בחברות עם טכנולוגיית בינה מלאכותית. שי: "בינה מלאכותית (AI) תהיה בכל תחומי חיינו. בממשלה לדוגמא דנו באפשרות ש-AI תסייע לאתר הזדמנויות עבודה למפוטרי הקורונה"

אחרי כהונה קצרה בנבכי כנסת ישראל, וגיחה לתפקיד המעונב כשר המדע והטכנולוגיה למשך כחצי שנה, יזהר שי עושה סיבוב פרסה וחוזר לסביבה המוכרת לו - ההייטק הישראלי, והפעם כמשקיע.

שי מצטרף כשותף לקרן ההון סיכון דיסרפטיב (DISRUPTIVE AI), שהוקמה בשנת 2020 על ידי טל ברנח ויוראי פיינמסר, ומתמקדת בהשקעות בסטארט-אפים המפתחים טכנולוגיית בינה מלאכותית, ובעיקר אלו הנמצאים בשלבים המוקדמים.

בינה מלאכותית. ShutterStock
בינה מלאכותית: תסייע למובטלי הקורונה?/ShutterStock

השלישית של טל ברנח

מדובר בקרן השלישית המוקמת על ידי טל ברנח, שעתידה לנהל כ-80 מיליון דולר וכבר השקיעה כ-1.2 מיליון דולר בחברת מניעת הונאות בשם nSure לפי שווי חברה של 8 מיליון דולר.

בין המשקיעים בקרן: איל וולדמן, מייסד מלאנוקס; זיו אלול, מנכ"ל Fyber; מייסדי WIX; ודמויות מוכרות נוספות מעולם ההייטק הישראלי. שתי הקרנות הקודמות שהוקמו על ידי ברנח ניהלו יחד כ-100 מיליון דולר.

יזהר שי, המצטרף לשאר השותפים בקרן: יוראי פיינמסר, אילית גלר, גדי תירוש וטל ברנח, יסייע באיתור צוותי יזמים וחברות בתחומם הבינה המלאכותית. שי אמר ל'וואלה! כסף', כי "אני עדיין בפוליטיקה ומעורב במישור הציבורי.

חזרתי לייצוג בכנסת ובממשלה תלוי בנסיבות, ובצירופים העתידיים, אבל לא סתמתי את הגולל על פעילותי זו. עם זאת, תמיד אמרתי שאני מתגעגע לעשייה ולקשר שלי עם תעשיית ההייטק הישראלית, ונפלה בחלקי הזכות לחזור לעסוק בדברים שאני אוהב עם אנשים שאני אוהב.

טל ברנח ואני מכירים כבר קרוב ל-20 שנה, והקרן שיזם ייצרה הזדמנות עסקית מעניינת בנושא שמאוד מעניין אותי - בינה מלאכותית (AI). כתבתי על הנושא הזה רבות, גם על תהליכי המדיניות שנוצרו במדינות שונות בעולם, וגם ליוויתי פרוייקט לאומי ישראלי בנושא.

בינה מלאכותית תהיה בסופו של דבר בכל תחומי חיינו, ובדומה לתהיות לגבי האינטרנט בשנות ה-90, שכיום אין תחום שלא נעזר ברשת הוירטואלית, כך יהיה גם עם בינה מלאכותית. לשם המחשה, בממשלה דנו באפשרות שבינה מלאכותית תסייע לאתר הזדמנויות עבודה למפוטרי הקורונה. ובעולם העסקי הבינה המלאכותית כבר מסייעת, ואף יותר בעתיד, ביישומים פיננסיים ובתהליכי ייצור".

ח"כ יזהר שי במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
יזהר שי מעל דוכן הכנסת. חוזר לכור מחצבתו/ראובן קסטרו

החיים לפני משרד המדע

יזהר שי אמנם קיבל חשיפה ציבורית רחבה יותר עת הצטרף לבני גנץ במפלגת חוסן לישראל בשנת 2019, המפלגה שהתמזגה אל כחול-לבן, הובילה אותו לתפקיד שר המדע והכלכלה במאי 2020 ולחברות בקבינט הקורונה, אך עברו העיקרי של שי נמצא בעולם ההייטק, בו פעל במשך כ-25 שנה כיזם ומשקיע הון סיכון.

בין היתר שי יזם וניהל את חברת Business Layers, וניהל את חברת V-Secure, אותן הוביל לאקזיט. שי גם היה כבר בעבר שותף בקרן הון סיכון המשקיעה בתחומי ההייטק - eri Canaan Partners הבינלאומית, במסגרתה היה היזם-שותף בהקמת Canaan Partners Israel.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully