וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני כבר ליטפתי במשרד: כשהכלב מגיע לעבודה

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 12:45

בשנה האחרונה, עלה מספר אימוצי הכלבים בכ-70%. הכלבים והבעלים התרגלו לבלות יחד את מרבית שעות היום וכיום, עם החזרה לשגרה, הם מתקשים להיפרד. בדקנו עם חברות שמאפשרים להגיע עם החבר הטוב מהבית: איך זה עובד, במה זה תורם וגם מה האתגרים

השנה האחרונה, לימדה רבים מאתנו וליהנות מהדברים הפשוטים של החיים. אם נביט אל עבר שוק העבודה, נבחין כי תקופת משבר הקורונה הביאה חברות, ארגונים ואף עסקים קטנים, לבצע שינויים מואצים שנשארו גם לאחריה. בין השינויים הבולטים: מעבר לעבודה היברידית, עבודה בקפסולות, עבודה מהבית, קיום פגישות זום ועוד.

עתה כשהכיוון הוא חזרה לעבודה במקום העבודה, נרשמת תופעה חדשה שבעבר הרחוק היה ניתן רק לחלום עליה במקומות העבודה: האישור להביא את הכלב מהבית.

בדקנו עם חברות שמקבלות את החברים ההולכים על ארבע, מה הוביל ליוזמה ומה האתגרים שכרוכים בכך:

כלב נותן ידיים לבעליו. ShutterStock
מפגשים במסדרון - העובדים יורדים לגובה עיניים של החברים החדשים/ShutterStock

ליטופים במסדרונות וכלבים על הספות

בחברת Coinmama הכלבים הם אורחים רצויים ועל מנת להימנע מקרבות מסדרון, העובדים כבר יודעים איזה כלב מסתדר עם השני ומי מהם צריך עוד קצת זמן כדי להסתגלות.

האווירה ב-Coinmama היא "דוג פרנדלי" לאורך כל היום, ליטופים במסדרונות וכלבים על הספות הם חלק בלתי נפרד מהנוף במשרד.

מעיין שחטר רובין, ראש מחלקת משאבי אנוש, בחברת :Coinmama "הכלבים ללא ספק תורמים לפריון של העובדים ובין היתר גורמים לחיבור חזק יותר בין העובדים. הם מקבלים את הכלבים באהבה ומצד הכלבים, הם מרגישים בני בית".

בחור עם עיניים כחולות  לובש חולצת טי כחולה מחבק כלב מסוג ביגל. ShutterStock
נוכחות הכלבים מגבירה את האפקטיביות?/ShutterStock

קהילתיות היא שם המשחק

במתחמים השונים של Urban Place, הנוכחות של הכלבים במתחמי העבודה, מוסיפה ותורמת לתחושת היצירתיות, הרוגע והשלווה.


האתגר הגדול ביותר בעניין הזה הוא הנביחות. לעיתים קשה להתגבר, אך כיוון שאחרי המפגש הראשון בין הכלבים, הם מבינים מה הדרך הנכונה להתנהלות - ואם צריך, הבעלים מתערבים ומתאמים ביניהם את ימי ההגעה ו"הטריטוריה" של כל כלב, על מנת להימנע ממצבים קולניים לא נעימים.

רומן לוי, מייסד שותף ומנכ"ל רשת מתחמי העבודה המשותפים Urban Place, מדגיש: "החזרה לשגרה מורגשת במלוא עוצמתה והאהבה שלנו ושל הממברים שלנו לבעלי החיים, היא חלק מובהק בתחושת הקהילתיות. אנו שמחים להעניק להם כתף תומכת ולהיות בית שני עבורם ועבור החברים על ארבע. בסופו של דבר פשטות היא שם המשחק".

גור כלב פאג - גיף. ShutterStock
גם המתבודדים במשרד לא יישארו אדישים לנוכח המתיקות/ShutterStock

הפחתת מתח, שיפור מצב הרוח והעלאת המורל

עבור עובדי אייטם מדיה יחסי ציבור, הכלבים שמשוטטים בין החדרים הם כבר בגדר שגרה משרדית נעימה.

בימים אלו הצטרפה למשרד חברה חדשה בשם לונה. והעובדים מעידים שאם לעיתים, לפני הקפה הראשון של הבוקר, לוקח זמן להתניע את היום, הרי כשלונה מגיעה, החיוכים מתפרצים במהירות לכל עבר.

יהודה שוייצר, בעלים ומנכ"ל אייטם מדיה יחסי ציבור: "אנו מאפשרים לעובדים להגיע עם כלבים מתי שהם רק רוצים. אין ספק שזה מכניס הרבה מאוד אנרגיה מדי יום ומעלה את המורל. מחקרים רבים מוכיחים שכלבים במקום העבודה מפחיתים את המתח שחווים העובדים ואף משפרים את מצב הרוח".

הפסקות לרגעים ואווירה קלילה

במשרדי חברת GeoEdge, שמתמחה בפתרונות אבטחת מידע לפרסום אונליין, חזרו העובדים לעבודה במודל היברידי, של שלושה ימים בשבוע במשרד ויומיים מהבית.

אורי נשר, Customer Success Manager בחברת GeoEdge, מביא איתו את כלבו האהוב, בוץ', לפחות פעם בשבוע למשרד: "כלבים יוצרים אווירה קלילה יותר. הנוכחות של בוץ' מאפשרת הפסקות לרגעים ומשרה אווירה נעימה יותר".

ג'ודי ינוביץ, סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה GeoEdge: "אנו רואים ערך גדול מאוד בהגעה של כלבים למשרד. העובדים מרגישים בנוח והכלבים מפיצים שמחה. על אחת כמה וכמה לאחר תקופת הקורונה, שהבעלים והכלבים, התרגלו להיות יחד שעות ארוכות בהרבה מבימי שגרה".

פרקטיקה חדשה בישראל - פסיכיאטר לכלבים. ShutterStock
כאשר "חברו הטוב ביותר" נם על הספה, מסתבר שאצל העובד עולה המוטיבציה להשקיע בעבודה/ShutterStock

שמחה, גיוון ותחושת משפחתיות

חברת הפינטק קפיטוליס (Capitolis), המפתחת פלטפורמת SaaS שתכליתה לעודד כלכלה שיתופית בין בנקים ומוסדות פיננסיים, חזרו לעבודה היברידית מהמשרד כבר במאי 2020.

מתן הר נוי,DevOp בחברת קפיטוליס: "אחרי שנה בערך שהייתי בבית כל היום, תאי (הכלבה שלי) התרגלה לזה שהיא איתי כל היום וקשה לה להיות בבית לבד הרבה שעות. היכולת להביא אותה למשרד בהחלט עוזרת. גם החברים למשרד שמחים מאוד שאני מגיע איתה, הם משחקים איתה ומלטפים אותה וכולם נהנים".

שלי ניסים, מנהלת משאבי אנוש בחברת קפיטוליס: "בתקופה האחרונה, בעקבות החיסונים, החזרה למשרד תפסה תאוצה ואנחנו מגיעים למשרד לא רק ב"ימי הקפסולה". מאחר ואנחנו בצמיחה משמעותית ומהירה זה מאפשר מפגשים עם מי שלא ראינו כבר יותר מידי זמן. וכמובן שהחבר'ה מגיעים למשרד עם בני משפחתם, ההולכים על ארבע - מה שמכניס ליום יום שלנו הרבה שמחה, גיוון ומשפחתיות."

לאחר חודשים רבים בהם הבית הפך למשרד, הכלבים והבעלים שהתרגלו להיות יחד רוב שעות היום, מתקשים להיפרד לשעות ארוכות. אז נכון שכלבים במקום העבודה אינם מתאימים לכל חברה ובנוסף עלולים להמצא בארגון עובדים שחוששים מפני כלבים, אלרגיים או אפילו מי שמעדיפים להמנע מריב בין ההולכים על ארבע במסדרון, בעת פגישה חשובה.

ולמרות זאת, עם מדיניות ההליכה כלפי העובדים - בעיקר בחברות הייטק - משתנה גם הגישה. אחרי הכל, כלבים הם חלק מסביבת החיים של רבים מאתנו בבית, אז מדוע לא גם במקום העבודה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully