וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבר חובות ב-19 מיליון שקל. איך זה שבית המשפט הוריד ל-0 שקלים?

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 17:32

מקים אולפנים למכרז הרשות השנייה צבר חובות ב-19 מיליון שקל. כשהבנק עיקל לו את קצבת הזקנה, נכנס עורך דינו לפעולה. מדוע בסופו של דבר הבנק נאלץ לוותר על החוב?

בשנות ה-90 הרשות השנייה פרסמה מכרז ליזמים שיפעילו ערוצי טלוויזיה פרטיים שיהוו תחרות לערוץ 11 המיתולוגי. זוכי המכרז היו צריכים להקים אולפנים כדי לממשו ואחת הזכייניות פנתה לבעל בית קולנוע ישן כדי שיוכלו לשדר משם. כאשר הרשות השנייה העירה כי לפי תנאי המכרז הזכיינים חייבים להקים אולפנים משלהם, בעל בית הקולנוע נבחר על ידי אותה זכיינית לבניית האולפנים.

זה פנה ליזמים והצליח לגייס מיליוני שקלים בין היתר בעזרת אחד הבנקים הגדולים. מדובר בהשקעה גדולה ולצד הקמת המבנה היה צורך בהקמת אמצעי השידור, תפאורה, תאורה ורכישת וציוד רב. בעל בית הקולנוע אף חתם עם הזכיינית ועם חברות הפקה, על חוזים להשכרת האולפנים לחמש שנים קדימה. בינתיים בבנק הגדול התחלפה ההנהלה שהחליטה להעביר את הטיפול בו מהמחלקה העסקית למחלקת "אשראים מיוחדים" , תחנה אחרונה לפני ה'מוות', ומהר מהר סגרו לו את ברז האשראי וגרמו להתמוטטותו הכלכלית.

כל ניסיונותיו להסביר לבנק שהוא חתום על חוזי השכרה ארוכי טווח והוא יוכל לכסות את האשראי לא הועילו, והבנק והזכיינית הביאו אותו להכרזה על חדלות פירעון. לפני כ-20 שנה, במסגרת המשא ומתן, נמצא משקיע שהיה מוכן לרכוש ב-12 מיליון שקל את האולפנים שהקים, מה שיכסה את החוב לבנקים ועדיין ישאיר לו רווח של כמה מיליונים, אך הבנק סירב ובית המשפט המחוזי דחה את ההסדר.

עו"ד יוסף עזרא. יחצ,
עו"ד יוסף עזרא/יחצ

מאחורי הקלעים הזכיינית והבנק הגדול הגיעו להסדר לפיו אותו יזם ירכוש האולפנים ב-8 מיליון שקלים, מה שהותיר את בעל בית הקולנוע עם חוב של מעל למיליון וחצי שקל לבנק. חוב שהלך וטפח. הבנק פתח תיק בהוצאה לפועל לגביית החוב ונקבע צו תשלומים לפיו ישלם 1,400 שקל לחודש ולפני כשנה וחצי כאשר לא עמד בהסדר, הבנק עיקל לו את קצבת הזקנה.

"מי שמקבל קצבה מהביטוח הלאומי, כמו קצבת זקנה, החוק אוסר לגבות ממנו צו תשלומים ולהטיל עיקולים על הכספים הללו", מסביר בא כוחו של בעל הקולנוע, עו"ד יוסף עזרא שנכנס לתמונה מיד לאחר עיקול קצבת הזקנה: "פניתי לבנק והבהרתי להם שעל פי חוק אסור להם לעקל את קצבת הזקנה שלו, מה עוד שמדובר באדם בן 70 פלוס, חולה סרטן. בתגובה הבנק הסכים להגיע להסדר לסיום החוב ובתנאי שהחייב יציע הצעה מכובדת, הודעתי להם שכדי שירגישו שלא יצאו בידיים ריקות, בעל בית הקולנוע יהיה מוכן לשלם להם 2,000 שקל לכיסוי סופי של החוב. הבנק התנגד".

לאור סירובו של הבנק, בא כוחו פנה לכונס הנכסים הרשמי וביקש שבמסגרת הליך חדלות פירעון, החייב יקבל הפטר מלא מבלי שיצטרך לשלם אפילו שקל אחד לקופת הכונס. הכונס קיבל את הבקשה ובימים אלה בית המשפט השלום בראשל"צ, נתן לו צו הפטר לאלתר ולא תוך שנתיים כמקובל.

בעל בית הקולנוע אמר בתגובה: " קמתי לבוקר חדש, אני מרגיש שאני מסוגל היום לנצח את הסרטן לאחר שהורידו לי את החבל מהצוואר".

  • עוד באותו נושא:
  • פשיטת רגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully