וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה רכשה את השליטה ברשת יינות ביתן

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 11:59

אלקטרה מוצרי צריכה תשלם 193 מיליון שקל תמורת 35.05% ממניות יינות ביתן, קבוצת הפניקס תרכוש עוד 15% מהמניות ויחד יחזיקו השתיים ברוב המניות, כשהיתר יישארו בידי משפחת ביתן. לאלקטרה יהיה רוב בדירקטוריון הרשת שלה מחזור עסקים בסך 4 מיליארד שקל

עסקה גדולה בשוק הקמעונאות: חברת אלקטרה מוצרי צריכה, מקבוצת אלקו, מדווחת היום כי חתמה על הסכם לרכישת השליטה ברשת קמעונאות המזון יינות ביתן.

אלקטרה מוצרי צריכה, רכשה 35.05% ממניות יינות ביתן בתמורה לכ-193 מיליון שקל, מתוכם כ-143 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות, וכ-50 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מנחום ונורית ביתן (משפחת ביתן). העיסקה כפופה למספר תנאים, ביניהם קבלת אישור הממונה על התחרות ותאגידים בנקאיים.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה. דורון ברסקי,
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה/דורון ברסקי

אלקטרה משתלטת על שוק הקמעונאות

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "עסקת הרכישה של יינות ביתן היא חלק מתהליך יישומה של האסטרטגיה העסקית של אלקטרה מוצרי צריכה, על פיה החברה פועלת להרחבת פעילותה בתחומי הקמעונאות השונים".

"נכנסנו עם מודל עסקי ברור,והוא לשלב את יכולות הליבה שלנו עם נכסיה של יינות ביתן, כך שהם יהוו מנוע צמיחה משמעותי עבור אלקטרה מוצרי צריכה וגם חלק מזרוע קמעונאות המזון וחנויות הנוחות שלה" מוסיף שווימר.

"בכוונתנו לפתח גם את הזרוע החדשה שתתמקד בעולמות הפנאי והספורט, שתוקם בהמשך לרכישת השליטה בחברת סער, מפעילת הרשתות קולומביה, אאוטדור ושבילים בישראל. בכך, תהפוך אלקטרה מוצרי צריכה לקבוצה משמעותית המספקת לצרכן הישראלי סל של פתרונות ומוצרים בתחומי הצריכה המרכזיים".

מיכאל ודניאל זלקינד, אלקו. ישראל הדרי,
ממשיכים להתרחב: מיכאל ודניאל זלקינד/ישראל הדרי

גם קבוצת הפניקס מצטרפת לרכישה

במקביל לאלקטרה מוצרי צריכה, תרכוש גם קבוצת הפניקס כ-15% ממניות הרשת, כך שבסה"כ יחזיקו אלקטרה צריכה והפניקס יחד ב-50.05% ממניות הרשת, וביתרה תחזיק משפחת ביתן.

בהתאם להסכם, החל ממועד השלמת העסקה תנוהל רשת יינות ביתן באופן שוטף, על ידי אלקטרה מוצרי צריכה, שגם תהיה זכאית לרוב בדירקטוריון ביתן, סמכויות הניהול של הרשת ואופציה לרכישת מניות משפחת ביתן.

עוד נקבע בהסכם, כי במועד השלמת העסקה, תעמיד אלקטרה צריכה ליינות ביתן הלוואה בסך של 50 מיליון שקל, נושאת ריבית שנתית בשיעור של 6%, לתקופה של 6 שנים ממועד חתימת העיסקה.

סניף מגה בקריית אונו  סגור היום היום 18 ינואר 2016. ראובן קסטרו
סניף מגה, אחד המותגים השייכים ליינות ביתן/ראובן קסטרו

מחזור של 4 מיליארד שקל

מחזור ההכנסות של רשת יינות ביתן הסתכם בשנת 2019 בכ-4 מיליארד שקל. דוחות החברה לשנת 2020 עדיין לא נערכו סופית.

הרשת מפעילה כיום כ- 150 סניפים תחת המותגים "יינות ביתן", "מגה" ו"שוק מהדרין" בפריסה ארצית.
אלקטרה מוצרי היא חלק מקבוצת אלקו, בבעלות האחים דניאל ומיכאל זלקינד, שביצעה בשנים האחרונות רכישות רבות, בין היתר גם בתחום הקמעונאות. לקבוצה הון עצמי (2020) בגובה של יותר מ-3 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully