וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Apple Pay בישראל, התנסות ראשונה בשטח

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 15:35

אחרי שתמו כל הדיבורים על הארנק החכם שנחת היום בישראל, יצאנו לשטח לבדוק מה חושבים עליו הישראלים: מי כבר הוריד את האפליקציה והאם בתי העסק כבר ערוכים?

אפל פיי הגיע לישראל/יותם רונן

העולה החדש אפל-פיי, הארנק החכם של החברה שהכניסה לחיינו את הסמארטפון, נחת היום בישראל. אבל כמו כל עולה חדש הוא נתקל בכמה קשיי קליטה: ראשית, יש לא מעט שעדיין לא מודעים לשירות החדש או שהטלפונים שלהם הם בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד, והם כבר משתמשים במוצרים מקבילים.

הממצאים הראשונים מלמדים על כמה תקלות, אבל בסך הכל נדמה שכולם מרוצים: חברות האשראי ששילבו את כרטיסיהם בארנק החדש, הלקוחות שמיהרו להיות הנסיינים הראשונים וגם כאלה שאומרים שיתנו לזה עוד כמה ימים כדי לגלות עד אפל פיי אכן משפר את איכות החיים - ואז יאמצו את החידוש בשמחה.
גם ברשתות החברתיות ניכרת תכונה גדולה, אוהדי אפל כמובן נרגשים: "איזה כיף, ללכת לשופינג רק עם השעון" כתב אחד המשתמשים. לעומתו אחר כתב: "רק השפוטים של אפל מתרגשים. לא משנה מה תמכור להם - הם יהיה על זה סמל של תפוח, הם מתלהבים".

השוק כבר מוכן

לקראת הכניסה של הארנק החדש לשימוש, אספנו כמה נתונים: מאז כניסת ה-EMV (הארנקים החכמים) לישראל, נרשמה עלייה של 27.6% בכמות המסופים בטכנולוגיה החדשה; כמחצית מעסקאות כרטיסי האשראי מתבצעות במסופי EMV.

לקראת כניסת שחקנים חדשים לשוק התשלומים המתקדמים פרסמה חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, נתונים עדכניים על היקף החדירה של מערכת ה-EMV בישראל.

מנתוני שב"א עולה כי בחודש אפריל 2021 62% מהמסופים הפעילים במערכת בארץ הם מסופי EMV. מדובר על עלייה של 27.6% בכמות מסופי ה-EMV הפעילים במערכת בהשוואה לחודש אוקטובר 2020, טרום כניסת המערכת לשימוש בבתי העסק הגדולים.

עוד עולה מהנתונים כי בחודש אפריל השנה 48% מכלל עסקאות כרטיסי האשראי בישראל התבצעו דרך מסופי EMV. בחודש אוקטובר האחרון, מספר עסקאות ה-EMV היווה 23.5% מסך העסקאות. זינוק נרשם גם בכמות העסקאות החכמות (קונטקטלס, אפליקציות או ארנקים דיגיטליים) והן היוו באפריל 33% מכלל עסקאות כרטיסי האשראי, לעומת 8.7% בלבד באוקטובר 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully