וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש דברים נסתרים: פתרונות האחסון במטבח המודרני

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 15:46

אחד האתגרים בעיצוב ובחירת מטבח הוא האחסון. למה צריך לשים לב, איזה מנגנונים ופתרונות קיימים ואיך עושים זאת נכון? בדקנו עם מעצבים ואדריכלים בכירים

מיכל רוטשילד בוגרת ברברה ברזין. אלעד גונן,
עיצוב מיכל רוטשילד, בוגרת ברברה ברזין/אלעד גונן

אחסון. מילה שתמיד גורמת לנו לשבור את הראש. ריבוי תכניות בישול, שנת הקורונה, ניסויים באוכל, הרצון להיות שפים, והפיכת המטבח לחלל ציבורי ומרכזי, מיקמו את נושא האחסון במטבח כחשוב ודומיננטי. רגע לפני חג השבועות, במסגרתו בטח נמשיך לאגור ולאחסן לטובת ארוחות החג, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על אחסון במטבח.

לדברי ברברה ברזין, מעצבת פנים ובעלת בהס לעיצוב פנים "הרציונל הוא למקסם ולנצל את שטחי האחסון באופן מיטבי וליצור מערך מודולרי אינטליגנטי בחלל המטבח. כך, למשל, ניתן לשלוף כיום תוספת של מדפים, ספסלים, משטחי שולחן ואפילו משטחי עבודה נוספים למטבח שסמויים מהעין בתוך הרהיט ונגלים על פי דרישה. כך למשל אפשר ליצור עמדת עבודה נשלפת, דלפק אוכל שמחליף את פינת האוכל המסורתית שבבתים רבים משתמשים בה מעט מאוד, אם בכלל. כשמסיימים את השימוש במשטח מחזירים אותו בקלות וביעילות לגוף הארון והחזית חוזרת להיות חלק אינטגרלי מהארון".

עוד מסבירה ברזין כי "לצד מוצרי מזון, בקבוקים וכלי ההגשה, במטבח המודרני מאוחסנים בו גם פריטים שמסייעים בתחזוקתו. קיימים כיום מנגנונים ליחידות מזווה שתופסים שטח אחסון מינימלי ומאפשרים לחלל להיוותר נקי, מסודר ומאורגן בכל שלב".

ניגא שף For Home, אדריכל עמיר צורף. איתי אבירן,
ניגא שף FOR HOME, אדריכל אמיר צורף/איתי אבירן

יעל מוסקוביץ, מנהלת שיווק בחברת ניגא שף FOR HOME , מסבירה: "בעת בחירת מטבח, תכנונו ועיצובו, לנושא האחסון יש חשיבה מעמיקה וחשובה, על מנת למקסם את חוויית המשתמש. בכלל, שנת הקורונה רק הגבירה את חשיבות המטבח ואיתו את האחסון. מותגי על בענף המטבחים מאפיינים את צרכי הלקוח כך שיחידות האחסון והאחסון בכלל , ובמסגרתו מגירות, ארונות ויחידות מידוף, מיוצרות ומתוכננות בכל מידה וגובה, כאשר הארגונומיה היא שם המשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אדריכלות ועיצוב בועז שניר. ולרי זויז,
אדריכלות ועיצוב בועז שניר/ולרי זויז

לדברי האדריכל בועז שניר בגלל השהות הממושכת בבית, הוא מרגיש עלייה בדרישה למזווה. ממש דרישה תכנונית למזווה - אוכל יבש, שימורים וכו. אם זה כדלת נסתרת סמויה, שבלחיצת כפתור מתגלה חדר סודי עם אחסון או במטבח עצמו שאנחנו מקבלים קיר שלם ומלא של אחסון, עם ארונות עליוניים, תחתוניים, קירות שלמים של אחסון. מוצרי פרזול שונים נכנסו בעוצמה רבה - כדוגמאת מגירות שקופות שממחישות את הבפנים של המגירה. בכלל יש עלייה של העולם ללא גלוטן, לא פעם התקבלה דרישה של לקוחות להכניס פריזרים וארונות לאחסון מוצרים נוספים שהם בריאים יותר.

עיצוב הילה מוטיל. אורית ארנון,
עיצוב הילה מוטיל/אורית ארנון

מעצבת הפנים הילה מוטיל מסכמת: "אחסון מרווח ונגיש במטבח הינו מרכיב הכרחי לעבודה נוחה ולמראה נקי ואסטטי. בתקופה האחרונה, בה אנו שוהים בבית יותר מבעבר, אנחנו מבשלים ואוכלים בבית ופחות יוצאים למסעדות, באופן טבעי יש לכולנו צורך באחסון כמות רבה יותר של פריטים. כמעצבת פנים הצורך של האחסון עלה באופן משמעותי גם בקרב צרכנים שמבקשים להוסיף למטבח הקיים וגם מאלו שבונים מטבח חדש. במטבח האחסון חייב להיות קודם כל פרקטי. ניתן וחשוב ליצור מטבח שבעלי הבית יתחברו אליו ולא פחות מכך, ייהנו לעבוד בו".

  • עוד באותו נושא:
  • אחסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully