וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חדש לפיליפ מוריס העולמית: יאצק אולצ'אק

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 10:10

אולצ'אק, אשר בתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל התפעול של החברה, נבחר גם לדירקטוריון החברה: "אני מקבל בענווה ובהתרגשות את הובלתה של PMI בעת האצת המעבר שלנו לחברה נטולת עשן"

מנכ"ל פיליפ מוריס העולמית יאצק אולצ'אק. יחצ,
יאצק אולצ'אק/יחצ

חברת פיליפ מוריס העולמית הכריזה על מינויו של יאצק אולצ'אק לתפקיד מנכ"ל החברה, בעקבות האספה השנתית של בעלי מניות החברה לשנת 2021, שהתקיימה ב-5 במאי.

אולצ'אק, אשר בתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל התפעול של החברה, נבחר גם לדירקטוריון החברה. אנדרה קלנצופולוס, אשר כיהן כמנכ"ל PMI מ-2013 עד 5 במאי 2021, מונה לתפקיד יו"ר הדירקטוריון בפועל טרם האספה. המינויים מגיעים בעקבות ההכרזות על שינויים בהנהלת החברה מדצמבר 2020.

בקבלתו את המינוי הביע אולצ'אק את מחויבותו להאיץ את השינוי לעבר עולם נטול עשן, עליו הכריזה PMI ב-2016. החברה מתמקדת בפיתוח, בביסוס מדעי ובשיווק אחראי של מוצרים נטולי עשן המזיקים פחות מעישון סיגריות, במטרה להחליף את הסיגריות בהקדם האפשרי. הוא התייחס ואמר: "אני מקבל בענווה ובהתרגשות את הובלתה של PMI בעת האצת המעבר שלנו לחברה נטולת עשן. PMI מובילה את הענף בחדשנות מדעית, ואנו שואפים כי יותר ממחצית ההכנסות נטו שלנו ב-2025 יגיעו ממוצרים נטולי עשן. תיק המוצרים המתפתח שלנו יניע את עתידנו בטווח הארוך. אנו נתבסס על המחקר המדעי והמומחיות שלנו ונשתמש בכישורים ובדמיון הקולקטיבי שלנו כדי לחדש מעבר לתיק המוצרים הקיים שלנו ולחקור תחומים חדשים לפיתוח עסקי".

אולצ'אק (56), החל את הקריירה שלו ב-PMI ב-1993 בתפקידי ניהול פיננסיים וכלליים ברחבי אירופה, ביניהם מנהל השווקים של PMI בפולין ובגרמניה, וכיהן כנשיא אזור האיחוד האירופי, טרם מינויו לתפקיד סמנכ"ל הכספים של PMI ב-2012. ב- 2018 מונה לתפקיד סמנכ"ל התפעול. הוא בעל תואר שני בכלכלה מאוניברסיטת לודז' שבפולין. הוא מהווה גורם מניע חיוני בתהליך הפיכתה של PMI לחברה נטולת עשן, תהליך שעבר לשלב המסחרי עם השקת מכשיר ה- IQOS ביפן, ב-2014. תחת פיקוחו כסמנכ"ל התפעול הגדילה PMI את שיעור ההכנסות נטו הנובע ממוצרים נטולי עשן ל-28% ברבעון הראשון של 2021. בנוסף, תחת הובלתו הגדילה PMI את הכיסוי הגאוגרפי של מוצריה נטולי העשן מאפס ל-66 שווקים בארצות או בערים מרכזיות, נכון ל-31 במרץ 2021. כמו כן, אולצ'אק הוביל את השינוי המסחרי של PMI, ופיתח אותה בהצלחה מחברה הפועלת בעיקר מול עסקים לחברה הפועלת יותר ויותר מול הצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully