וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד אפשר להרויח כסף מעשיית טוב לאנשים אחרים?

מאת: יעל קנדר, מנהלת BDO Digital

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 8:37

רשימת 100 החברות המשפיעות ביותר בעולם של מגזין TIME שפורסמה לאחרונה חולקה לקטגוריות, הקטגוריה המיוחדת בעיני היא זו של החלוצים. ברשימה הזו נסקרות חברות שפילסו את הדרך למשהו שאף אחד עוד לא עשה קודם

ברשימת החלוצים, נסקרות חברות שפילסו את הדרך למשהו שאף אחד עוד לא עשה קודם לכן. זה כמו לדרוך על הירח בפעם הראשונה. לא כל אחד בנוי מהחומר הזה שמאפשר לאנשים לעשות דברים בפעם הראשונה שהם נעשים. מי שכן, יודע להעריך את ההנאה שבלהיות חלוץ. כנראה שהמכנה המשותף שמאחד את כל החלוצים בעולם, לא משנה באיזה תחום, הוא שהם עושים משהו שהם אוהבים.

אג'נדות ומוסכמות לא משתנות מעצמן. לעיתים, ממש מעצבן אותנו איך דברים מתנהלים אבל זה רק בידיים שלנו לשנות. אומרים שאם אתה לא אוהב את הדרך בא אתה הולך, אז תסלול לעצמך דרך חדשה.

ריס ווית'רספון מעצימה נשים

hello sunshine היא חברת תקשורת אמריקאית שהוקמה על ידי השחקנית ריס ווית'רספון וסת' רודסקי בשנת 2016. מטרת החברה היא לשים את הנשים במרכז של כל סיפור שיוצא תחת ידי החברה.

הם מספרים סיפורים שהם אוהבים, מגדול לקטן, מצחיק למורכב, כולם מאירים את המקום בו נשים נמצאות ועוזרים להן להתוות דרך חדשה קדימה. העצמת נשים באמצעות חשיפת הסיפורים והכח שלהן.

ווית'רספון, מכריזה כי מטרתה האישית היא להרוויח להרבה נשים הרבה כסף. ואי אפשר שלא לחשוב שזה יעד מקסים. בעולם שבו בכל סטטיסטיקה אפשרית נשים מרוויחות פחות מגברים, בשביל לשנות את הנרטיב, צריך לייצר שינוי אמיתי.

קישור לסרטון של hello sunshine:
https://www.youtube.com/watch?v=FeLuRSJl4k0&t=4s

אוסקר 2021, ריס וויתרספון. GettyImages
ריס ווית'רספון על השטיח האדום - דואגת לצד הנשי/GettyImages

ריהאנה מעודדת דימוי גוף חיובי

חברת savage x fenty, שנוסדה בשנת 2018 על ידי כוכבת הפופ ריהאנה, החלה את הצלחתה עם קו האיפור Fenty Beauty ומשם המשיכה להלבשה תחתונה. מדובר בסוג חדש של חברת הלבשה תחתונה: כזו שבמרכזה נמצא עידוד דימוי חיובי לגוף. הקטלוג שלו נע בין XS ל- 3X וכולל כל דבר, החל מחזיות טריקו קלאסיות, חזיות תחרה ועד חליפת חתול מנומרת.

מכירותיו של מותג האונליין צמחו ביותר מ- 200% בשנת 2020 למרות ה-COVID 19, ותצוגת האופנה השנייה שלו, שהופיעה לראשונה באמזון פריים באוקטובר, זכתה לשבחים וכן, הופעות של אמנים כמו Rosalía, Lizzo Bad Bunny ו- Travis Scott.

סבב השקעות של 115 מיליון דולר, שהוכרז בפברואר, יניע את התרחבותה של Savage X Fenty לעולם הקמעונאות הפיזית. כתוצאה מכך, למרות שתזמון ההתרחבות עדיין לא הוכרז, מותג ההלבשה התחתונה שווה כעת מיליארד דולר.

נראה כי המחוג בנושא דימוי הגוף זז לאט באופן יחסי לנזק שתפיסות מיושנות עושות כבר כל כך הרבה שנים אבל אי אפשר שלא לראות ניצנים של התקדמות בעולם. לפני מספר שבועות נכנסתי לאתר Nike.com ושמחתי לראות שהוא משלב דוגמניות מגוונות ומרחיב את אידיאל היופי. היה משמח לראות גם אצלנו בישראל צעידה קדימה בנושא.

נאמר כבר לא פעם כי חברות שלא ישמרו על הסביבה לא יוכלו להצדיק את קיומן בעתיד. חלק מהחברות מבינות זאת כבר היום ומכניסות לתוך הבית התחייבות לצמצם את הנזק הסביבתי שהן מייצרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ריהאנה. אתר רשמי, צילום מסך
ריהאנה מעודדת דימוי גוף חיובי - לא משנה מה המידה שלך/צילום מסך, אתר רשמי

Starbucks - קפה מסובסד למען כדור הארץ

שלב מתקדם יותר הינו חברות הרותמות את הלקוחות שלהן לטובת הערכים הללו ומוכנות לתגמל אותם בגין כך.

רק החודש Starbucks יצא בתוכנית אשר מציעה ללקוחות לקבל את המשקה בכוס רב פעמית שניתן להחזירה לקיוסקים ללא מגע.

בכוסות, שעוצבו לאחרונה, יהיה פיקדון בר-החזר בסך דולר אחד. כאשר לקוח מסיים את הכוס, הוא יכול לסרוק את הכוס באמצעות האפליקציה של החברה ואז להפיל אותו לפתח. הסריקה מעניקה זיכוי בסך 1$ לחשבון Starbucks Rewards, בנוסף לעשרה כוכבי בונוס.

זהו שלב נוסף בשמירה על כדור הארץ הוא לייצר מוצרים ממוחזרים, שזה כבר אומר לקחת את האג'נדה לא בכאילו ולא על הדרך, אלא כעיקר וכמהות של המותג.

כוס קפה של סטארבקס. ShutterStock
סטארבקס למען הסביבה/ShutterStock

נעליים צבעוניות מבקבוקים ממוחזרים

Rothy's, חברת אופנה D2C בסן פרנסיסקו שהוקמה בשנת 2012 על ידי סטיבן הות'ורנטווייט ורוט מרטין והושקה בשנת 2016. החברה החלה כחברת נעליים בסן פרנסיסקו, והם התרחבו לייצור תיקים ולחנויות נוספות בוושינגטון הבירה, בוסטון וניו יורק.

המותג, שכבר ידוע בכך שהמיר כמעט 100 מיליון בקבוקי מים לנעליים צבעוניות, מתחייב כעת לקחת את מחויבותו לקיימות צעד אחד קדימה.

השנה הודיעה החברה על תכנית להכפיל את השימוש שלה בחומרים ממוחזרים על ידי ניסוי תכנית המחזור הראשונה במלאי שלה, במטרה להגדיל ולהשיג ייצור מעגלי מלא עד שנת 2023.

נעלי עקב. ShutterStock
מייצרים נעלים צבעוניות ממיחזור בקבוקי פלסטיק/ShutterStock

Headspace - מסייעת להירגע בעולם מלחיץ

במהלך השנה האחרונה כולנו נזקקנו לעידוד. Headspace, היא אפליקציה המציעה צלילים מרגיעים, מדיטציות מודרכות ותרגילי תנועה ליותר מ-70 מיליון משתמשים.

הורדות האפליקציה הוכפלו עד אמצע מרץ אשתקד בהשוואה לשיעור לפני 19 COVID. כדי להגיע לאלו שעשויים להזדקק לכך יותר מכל, Headspace, ששירותיהם עולים בדרך כלל 12.99 דולר לחודש, הציע יותר ממיליון מנויים בחינם לעובדי שירותי הבריאות, אנשי חינוך ואנשים מובטלים.

היא גם שיתפה פעולה עם חברות כמו סטארבקס, יוניליוור ואדובי כדי להציע גישה לאפליקציה לעובדים שלהם. ועכשיו, ל- Headspace יש סדרת נטפליקס מונפשת, המדריכה את הצופים בטכניקות שיעזרו ללחץ ושינה. חברה שעושה רק טוב ומסייעת לנו להירגע בתוך עולם מלחיץ.

אילוסטרציה. ShutterStock
Headspace - צלילים מרגיעים ומדיטציות מודרכות/ShutterStock

להרוויח כסף מלעשות טוב לאנשים

אפשר לשים לב שבתוך רשימת 100 החברות המשפיעות בעולם ישנן הרבה מאד חברות שהאג'נדה שלהן באה לשפר את מצבם של בני האדם בכל מיני תחומים וזוויות.

נראה כי אם אתה מותג ללא ערכים זה מתחיל להיות קשה להמשיך לצמוח ללא הפרעה כמו פעם. משמח לראות את הקשר בין חלוציות, דיגיטל, ערכים והאימפקט שיש לחברות על העולם שלנו.

נראה שבשנת 2021 בשביל שיהיה לך אימפקט על העולם, אתה צריך לגדל אופי טוב והמשימה כבר לא יכולה יותר להיות להרוויח כסף בלבד.

הכותבת היא יעל קנדר, מנהלת BDO Digital

יעל קנדר - להרוויח כסף מלעשות טוב לאחרים. נתי חדד,
יעל קנדר - להרוויח כסף מלעשות טוב לאחרים/נתי חדד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully