וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יקרה לבני ה-60+ כשיסתיים החל"ת?

ענת עברי רותם, סמנכ"לית בקבוצת קלי

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 14:14

מנתוני סקר חדש עולה כי 80% מהציבור לא יודעים שאפשר לקבל פנסיה החל מגיל 60, 53% ענו שאם היו יכולים לקבל את הפנסיה כבר מגיל 60 היו בוחרים באופציה זו. 50% חושבים שכל עוד הם ממשיכים לעבוד, כדאי לדחות את קבלת הפנסיה גם אם עברו את גיל הפרישה

בקבוצת קלי נערך סקר (באמצעות חברת דיאלוג) בו שאלנו בקרב העובדים בני ה- 60+ שנמצאים בחל"ת בשנה האחרונה: האם אתם יודעים אם תחזרו לעבודה? התשובה הייתה מעניינת:

מעל 40% לא יודעים אם הם חוזרים לעבודתם או לכל עבודה אחרת. 80% השיבו שהם לא יודעים שאפשר לקבל פנסיה החל מגיל 60. 53% ענו שאם היו יכולים לקבל את הפנסיה כבר מגיל 60 היו בוחרים באופציה זו. 50% חושבים שכל עוד הם ממשיכים לעבוד כדאי לדחות את קבלת הפנסיה גם אם עברו את גיל הפרישה.

ובכן, קיצבה ניתן להתחיל לקבל כבר מגיל 60. יחד עם זאת כל שנה שדוחים את קבלת הקיצבה- היא גדלה. אז מתי הכי נכון וכדאי לקבל להתחיל לקבל קיצבה?

מי שאין לו מקור הכנסה אחר כדאי לו לבחון את כדאיות קבלת הפנסיה ואת האפשרות להתחיל להנות מהכנסה חודשית שתשולם לו לכל ימי חייו. אומנם הפנסיה תהיה נמוכה יותר אבל תשולם לתקופה ארוכה יותר. על פנסיה מוקדמת לפני גיל פרישה יש ניכוי למס הכנסה לביטוח לאומי ומס בריאות. הניכוי לביטוח לאומי ומס בריאות לפני גיל הפרישה הוא ניכוי מופחת.

מי שכבר הגיע לגיל פרישה, הכדאיות להתחיל לקבל את הפנסיה גדולה יותר כי יש פטור מניכוי ביטוח לאומי ומס בריאות וכן הטבת מס על הפנסיה.

חשוב לא לדחות בכל מחיר את מימוש כספי הפנסיה. לא תמיד זה הצעד הנכון. תהליך קבלת פנסיה הוא תהליך שלוקח את הזמן ולא נעשה מהיום למחר. הערכה שבין חודש עד שלושה חודשים תלוי במורכבות הטיפול. ולכן מי ששוקל לממש את הפנסיה שתהווה לו את ההכנסה ביום שאחרי קבלת דמי האבטלה, שיתחיל לבחון את האפשרויות שעומדות לפניו.

ענת עברי רותם, סמנכ"לית פנסיה חברת קלי. תומר אלמקייס,
ענת עברי רותם, סמנכ"לית תכנון פרישה ופנסיה בקבוצת קלי/תומר אלמקייס

אז האם כדאי לחזור לעבודה

מכיוון שיש אפשרויות שונות לממש את כספי הפנסיה, חשוב מבעוד יום, לקבל תמונת מצב על סך הנכסים שיעמדו לרשותכם בפנסיה ולתכנן את הדרך הטובה ביותר עבורכם לממש אותם. לעיתים ההחלטה להתחיל לממש פנסיה רק מחלק מהכספים שחסכנו לפנסיה - ועל יתר הכספים לדחות את המימוש ,כדי לבחון אולי כן נחזור למעגל העבודה ואולי מספיקה לנו הפנסיה החלקית.

לעיתים את קבלת הפנסיה עדיף לעשות לא מתוך התוכנית שחסכתם אלא לנייד לתוכנית אחרת שתשלם פנסיה בתנאים טובים יותר.

לעיתים יש כספי חסכון פנסיוני שנצברו בקופות גמל שונות ולא מאפשרות לקבל מהם פנסיה, לעיתים כדי להגדיל את הפנסיה יש יתרון לנייד אותם לגוף אחד שישלם מהם פנסיה. ולכן החלטה האם לממש את כספי הפנסיה דורשת בחינה מעמיקה וליווי של מומחה בתחום הפרישה שיכול להאיר את עיניכם לאפשרויות השונות שעומדות לפניכם.

הכותבת היא סמנכ"לית תכנון פרישה ופנסיה בקבוצת קלי

להרשמה לכנס: https://kaligroup.activetrail.biz/%D7%94%D7%A8%D7%A9%D7%9E%D7%94_%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%9F_%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%A9%D7%94_11_5_21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully