וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא טהור, אפילו לא וניל: הפשרה שהוכרעה בבית המשפט

10.5.2021 / 11:48

אדם שרכש את הסבון הנוזלי "וניל טהור" גילה שאין אמת בשם המותג ותבע. התוצאה: פשרה שהופנתה למטרות טובות. העיקר שכולם יצאו מנצחים

תמצית וניל אמיתית. ShutterStock
תכירו - זו תמצית וניל אמיתית/ShutterStock

ע' רכש את הסבון הנוזלי "וניל טהור" מסדרת המוצרים של FAMILY וגילה כי למרות שמו, הוא אינו מכיל וניל ובטח שלא וניל טהור. בעקבות כך הגיש תביעה ייצוגית באמצעות עו"ד ניר סמוגורה נגד החברות דנשר בע"מ וכהן קוסמטיקס בע"מ, יצרנית ויבואנית סדרת המוצרים. הוא טען, בין היתר, כי הטעו את הצרכנים שרכשו סבון נוזלי מסדרת Family בכך שאחד המוצרים בסדרה זו נשא את השם "וניל טהור", אף שהוא אינו מכיל וניל כלל, ודאי לא "וניל טהור".

הנתבעות הכחישו את הטענות וטענו בין היתר, כי "וניל טהור" אינו אלא שם שיווקי, אין כל התחייבות להימצאות וניל טהור במוצר, אף אין כל יתרון ביצירת הרושם כאילו מכיל המוצר וניל טהור, וכי גם אם אירעה הטעיה, שהוכחשה, ממילא לא נגרם נזק לצרכנים.

לאחר שהתקיים דיון בבקשת האישור, נוהל משא ומתן בין הצדדים, במהלכו הסכימו הנתבעות לשנות שמו של המוצר ל"בניחוח וניל" במקום "וניל טהור" וכן סוכם כי יתרמו סבונים ומוצרי טואלטיקה בשווי כולל של 65 אלף שקל לעמותת "לתת". זאת מעבר לכל תרומה אחרת שנתנו לעמותה זו או לכל עמותה אחרת. במסגרת הסיכום נקבע כי התביעה תמחק כאשר התובע הייצוגי ובא כוחו ע"ד ניר סמוגורה העוסק בליטיגציה אזרחית מסחרית ומתמחה בתביעות ייצוגיות יקבלו גמול כספי על הגשת התביעה ובנוסף ישפו אותם על עלויות הגשת בקשת האישור.

סגן נשיא בית משפט השלום בת"א, השופט עמית יריב, נתן תוקף של פסק דין להסכמות וקבע כי לאחר שבחן ההסדר הנלווה להסתלקות מאישור התביעה הייצוגית, אין מקום להתערב בהסכמות הצדדים לאחר שהקושי - ככל שהיה כזה - תוקן, כך שגם אם היה חשש להטעיה - חשש זה הוסר. עוד נקבע בהחלטה כי הנתבעות יפעלו לפיצוי הציבור, גם אם לא הציבור הקונקרטי שעלול היה להיפגע מההטעיה הנטענת, על דרך של תרומת מוצרים בסכום ראוי, של 65 אלף שקלים, לעמותת "לתת", וזאת מעבר לתרומותיהן השוטפות.

בפסק הדין שניתן, ציין סגן הנשיא כי: "לא זו בלבד שההסדר מביא תיקון צופה פני עתיד, אלא שיש גם פיצוי מסוים על העבר וזאת מבלי לפגוע בזכות התביעה של הקבוצה. משכך, אין ספק שהקבוצה והציבור כולו הפיקו תועלת מהגשת הבקשה, תועלת שניתן בהחלט לייחס לפעילותו של המבקש ולעבודת בא כוחו, עו"ד ניר סמוגורה".

  • עוד באותו נושא:
  • משפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully