וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד הימים החשובים שלי כשר אוצר", מה גרם להתרגשות של ישראל כ"ץ?

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 18:08

הקלות משמעותיות ברגולציה על ההשקעת בישראל: קרנות הפנסיה וגופי הביטוח יוכלו להשקיע עד 100 מיליארד שקל בפרויקטים בתחום התשתיות. שר האוצר: "אחד הימים החשובים בתפקידי כשר אוצר"

ועדת הכספים אישרה את הצעת שר האוצר ורשות שוק ההון בנוגע לתקנות המסדירות השקעות מוגברות של גופים מוסדיים בתשתיות בישראל בהיקף של כעד 100 מיליארד שקל.

ההצעה שהתקבלה תאפשר השקעות מוגברות של גופים מוסדיים בתשתיות בישראל בהיקף של עד 100 מילארד שקל, על ידי הסרת חסמים קיימים והגדלת תקרת ההשקעה עד ל49% בכפוף לגודל הפרויקט, צעד שלצד פיתוח תחום התשתיות בישראל והכלכלה הישראלית עשוי להיטיב עם ציבור החוסכים.

השקעה בתאגידים שמשקיעים בתחום תשתיות בישראל, היא השקעה בעלת מאפיינים המתאימים לכספי ציבור המנוהלים לטווח ארוך, זאת משום שהיא בעלת אופק השקעה ארוך יותר בהשוואה להשקעות בנכסים אחרים ומצריכה מטבעה השקעה בהיקפים כספיים גבוהים.

התקנות תאפשרנה הסרת חסמי השקעה בעת בחינת השקעות פוטנציאליות בתשתיות בישראל ותגברנה את הגמישות של גופים מוסדיים בהרכבת תיק השקעות שיוכל להשיא תוחלת תשואה גבוהה יותר עבור החוסכים.

לפיכך לאחר אישור התקנות בוועדת כספים, תתאפשר במעמד ההנפקה בלבד השקעה בשיעורים גבוהים יותר מהמגבלה הקבועה היום, לפיה משקיעים מוסדיים רשאים להחזיק עד 20% בתאגיד.

עבודות תשתית בתחנות רכבת בתל אביב. ספטמבר 2016. ראובן קסטרו
כבישים, מחלפים, מסילת רכבת ועוד פרויקטים בתחום התשתיות. בקרוב יוכלו גופים מוסדיים להשקיע הרבה יותר/ראובן קסטרו

"לא במקום נאמנות וזהירות"

התקנות החדשות יאפשרו הגדלת ההשקעה במניות בתאגיד שפעילותו הוגבלה להקמה והפעלה של פרויקט ייעודי בתחום תשתיות בישראל, או בתאגיד שמטרתו גיוס הון לפרויקטים בתחום התשתיות בישראל, ובכלל זה תאגידים שמטרת השקעותיהם היא שיפור יכולת ההתמודדות עם שינויי האקלים והפחתתם.

בפרויקטים בהם ההון העצמי יעמוד עד ל-300 מיליון שקל תתאפשר הגדלה של 29% ובפרויקטים מעל סכום זה תתאפשר הגדלה של 15% במניות.

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "זהו אחד הימים החשובים בתפקידי כשר אוצר. זה עתה ועדת הכספים של הכנסת אישרה פה אחד את תקנות כללי ההשקעה שהבאתי, אשר יאפשרו לקרנות הפנסיה והביטוח להשקיע 100 מיליארד שקל נוספים בתשתיות בישראל, זאת כתחליף להשקעות שעד כה בוצעו בחו"ל. צעד זה יתרום להגדלת מקורות מימון התשתיות בישראל, ויאפשר גם לציבור החוסכים והמבוטחים להנות מתשואות גבוהות יותר.

התקנות שאושרו מאפשרות לקרנות להשקיע עד 49% במיזמים חדשים שהיקף ההון העצמי של המיזם הוא עד 300 מיליון שקל, ו-35% במיזמים שההון העצמי שבהם הוא מעל 300 מיליון שקל. כאשר בעוד שנתיים תיבחן האפשרות להסרת מגבלת ה-35% גם במיזמים הגדולים. אני צופה שהתקנות שהחדשות אשר מסירות חסמי השקעה יתרמו הן לתשואת ציבור החוסכים והן יביאו לתנופה גדולה בתחום ההשקעה בתשתיות בישראל ולצמיחת המשק הישראלי, בפרט בעידן שלאחר הקורונה".

ד"ר משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון: אני מברך על הסרת החסמים בהשקעות בתשתיות, המהלך עתיד להוביל לצמיחה של המשק הישראלי לצד אפשרויות השקעה רחבות יותר לגופים המוסדיים, ובכך להטיב עם ציבור החוסכים והעמיתים בישראל. אני מודה לשר האוצר, ישראל כ"ץ על קידום צעד חשוב זה בשוק ההון הישראלי.

חשוב לומר כי אין בהסרת חסמים אלו כדי לגרוע מחובותיהם של משקיעים מוסדיים לנהל ולהשקיע את נכסי החוסכים בהתאם לעקרונות של נאמנות וזהירות ולעמוד ביתר החובות המוטלות עליהם בניהול כספי הציבור, אני סמוך ובטוח שכך יעשו באופן מאוזן ומבוקר".

גם סנונית ראשונה הגיעה מכיוון עולם העסקים, מטעמה של דורית בנט, מנכ"לית אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת (חל"צ): "מדובר ביום חג להשקעות באנרגיות המתחדשות ופתיחת הזדמנויות איכותיות להשקעות ארוכות טווח של כספי ציבור שיזניקו את הפיתוח של תעשיית האנרגיה המתחדשת בישראל קדימה. הגופים המוסדיים ימצאו כבר היום הזדמנויות להשקעה בתשתיות הולכת חשמל ואגירה לטובת חדירה מאסיבית של אנרגיות מתחדשות במשק האנרגיה ואני מזמינה אותם להתחבר למהפכה שמתרחשת בדרום ישראל בתשתיות האנרגיה המתחדשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully