וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תגיעו בלי לדעת את זה: מה חוקי ולא חוקי בראיון עבודה?

בשיתוף ההסתדרות

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 14:50

מותר: לשאול שאלות שיעזרו לבדוק את מידת ההצלחה האפשרית בתפקיד. אסור: לחקור לגבי העדפה מינית, מצב משפחתי, פרופיל צבאי או כל דבר אישי אחר. רגע לפני שאנחנו הולכים להתמודד על משרת החלומות הבאה שלנו - הנה כמה דברים שחייבים לדעת לקראת יריד התעסוקה הווירטואלי

בווידאו: עו"ד יחיאל שמיר על ראיונות עבודה/יח"צ

יש לא מעט טיפים מעולים למחפשי ומציעי עבודה, אבל מעל הכל - יש גם מידע חשוב שלכולם כדאי לדעת. עו"ד יחיאל (חילי) שמיר, היועץ המשפטי להסתדרות, עם ההסברים:

* השאלות שמותר לשאול אתכם/ן במהלך ראיון עבודה הן אך ורק כאלו שרלוונטיות לעבודה שתדרשו לבצע - שאלות שהמענה עליהן מספק למעסיק מידע שעוזר לו להעריך את סיכויי ההצלחה שלכם בתפקיד.

* בניגוד לשאלות ענייניות, הקשורות לאופי התפקיד ולמהות שלו - לעיתים בראיונות עבודה עולות גם שאלות עם אופי סטריאוטיפי וללא קשר למידת ההצלחה האפשרית בתפקיד, וזה אסור כמובן.

* שאלות אסורות יכולות להיחשב כאפליה פסולה מצד המעסיק ובמקרה כזה, בית הדין לעבודה יוכל לחייב אותו בתשלום פיצויים בסכום של אלפי שקלים, גם אם המועמד לא הוכיח שנגרם לו נזק.

* מה עוד אסור לשאול בראיון עבודה? שאלות אישיות, דוגמת מה הנטייה או ההעדפה המינית שלכם, מה העדה או מה הדעות הפוליטיות שלכם למשל. אסור גם לשאול לגבי מצב משפחתי, פרופיל צבאי, מצב רפואי וכן הלאה.

* טיפ אחרון לסיום: התראיינתם? מגיע לכם לדעת מה מצבכם, גם אם לא התקבלתם. על פי החוק, בכל מקום עבודה בו מועסקים 25 עובדים ומעלה, המעסיק מחויב לעדכן אתכם במצבכם תוך חודשיים מראיון העבודה, או לא יאוחר משבועיים מרגע שאדם אחר התקבל לתפקיד - המוקדם מבין השניים.

אם הפרו את הזכויות שלכם, או שאתם מעוניינים לקבל מידע וייעוץ ראשוני בנושא, ניתן לפנות למוקד המידע והשירות של ההסתדרות בטלפון - 2383*

בטיפים האלו לראיונות עבודה תוכלו להיעזר ביריד התעסוקה הווירטואלי הגדול, שייצא לדרך ב-19.5. ביריד, שייערך בהובלת ההסתדרות ובשיתוף שירות התעסוקה, תוכלו ליהנות מגישה מהירה לעשרות מעסיקים משמעותיים במשק הישראלי, להגיש קורות חיים, להפנות שאלות לנציגי משאבי אנוש ואפילו לערוך ראיונות עבודה והכל - אונליין.

להרשמה ליריד התעסוקה לחצו כאן>>

בשיתוף ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully