וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות שיא לתדיראן ברבעון הראשון של 2021

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 12:00

החברה מציגה צמיחה דו ספרתית בכל הפרמטרים הודות להמשך צמיחה בפעילות המזגנים ואיחוד לראשונה של תוצאות תדיראן סולאר. הרווח הנקי ברבעון זינק בכ-76.4% לעומת אשתקד והסתכם בכ-30.2 מיליון ש"ח ושיעורו עלה לכ-10.4% מההכנסות

משה ממרוד מנכ"ל תדיראן. סיון פרג',
מנכ"ל תדיראן משה ממרוד/סיון פרג'

על רקע השלמת עסקת אלירן סולאר בתחילת הרבעון, תדיראן החלה לדווח ברבעון זה על שני תחומי פעילות המדווחים כמגזרים עסקיים בדוחותיה הכספיים, "מוצרי צריכה" ו"אנרגיה מתחדשת". מגזר מוצרי צריכה כולל את הפעילות בתחום המזגנים ומוצרי חשמל לבנים לשימוש ביתי. מגזר אנרגיה מתחדשת כולל את פעילות תדיראן סולאר וכן הפעילות הקיימת של התייעלות אנרגטית.

תדיראן פרסמה היום תוצאות חזקות לרבעון הראשון 2021, אשר כוללות לראשונה את איחוד תוצאותיה של תדיראן סולאר. תדיראן מציגה עליה של כ-58.0% במחזור הכולל וצמיחה מרשימה של כ-15.9% במגזר מוצרי צריכה ביחס לרבעון מקביל בשנה שעברה.

במהלך הרבעון הראשון תדיראן השיקה את טכנולוגיית Air Care O2 בסדרה של מוצרים לטיפול באיכות האוויר. מדובר בפטנט בינלאומי פורץ דרך, שפותח במשך שלוש שנים בישראל, לטיהור אוויר באמצעות מי חמצן שמטהר את האוויר וקוטל כ-99.999% מהווירוסים והחיידקים בחללים סגורים. הטכנולוגיה נבדקה בהצלחה במעבדה מאושרת של ה-FDA. Air Care O2 מהווה מנוע צמיחה משמעותי לתדיראן בשנים הקרובות בישראל ובשוק הבינלאומי כחברת טכנולוגיה המובילה את 'מהפכת הבית הבריא'.

עיקרי הדוח

  • מחזור המכירות ברבעון הראשון של שנת 2021 צמח בכ-58.0% והסתכם לכ-290.5 מיליון שקללעומת כ-183.8 מיליון שקלברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברבעון נובע הן מגידול כמותי וכספי במכירות המזגנים והן מאיחוד לראשונה של תוצאות חברת תדיראן סולאר אשר רכישתה הושלמה בתחילת הרבעון.
  • הרווח הגולמי ברבעון צמח בכ-39.8% והסתכם בכ-75.3 מיליון שקל(שיעור של כ-25.9%) לעומת כ-53.9 מיליון שקל(שיעור של 29.3%) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת מכך שהפעילות של תדיראן סולאר מאופיינת ברווחיות גולמית נמוכה יותר מפעילות המזגנים אשר מפוצה במרווח התפעולי שהוא גבוה יותר.
  • ה-EBITDA ברבעון צמח בכ-72.8% והסתכם בכ-45.2 מיליון שקל(שיעור של כ-15.6%), לעומת כ-26.2 מיליון שקל(שיעור של כ-14.2%) ברבעון המקביל אשתקד.
  • הוצאות המימון, נטו הסתכמו ברבעון בכ-0.1 מיליון שקללעומת הכנסות מימון של כ-1.9 מיליון שקלברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מרישום הוצאות בגין הפרשי שער ספקים בסכום גבוה יותר בתקופת הדוח לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
  • הרווח הנקי צמח ברבעון בכ-76.4% והסתכם בכ-30.2 מיליון שקל(שיעור של כ-10.4%) לעומת כ-17.1 מיליון שקל(שיעור של כ-9.3%) ברבעון המקביל אשתקד.
  • תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של הקבוצה הסתכם ברבעון בכ-33.7 מיליון ש"ח.
  • ההון העצמי ליום 31.3.2021 הסתכם בכ-383.6 מיליון שקללעומת כ-398.5 מיליון שקלליום 31.12.2020. הירידה בהון נובעת מדיבידנדים שחולקו במהלך הרבעון אשר קוזזה בחלקה מהרווח הנקי שנוצר לחברה.

"מאמינים ביכולתנו להמשיך במגמת הצמיחה"

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה, מסר: "אנו מסכמים רבעון עם תוצאות שיא לרבעון ראשון, הממשיך את המגמה החיובית בפעילות החברה במהלך השנה האחרונה. תוצאות הרבעון מציגות צמיחה דו ספרתית בכל הפרמטרים אשר נובעת מהמשך מגמת העלייה במכירות מוצרי הצריכה כמותית וכספית לצד איחוד לראשונה של פעילותה של תדיראן סולאר. הפעילות בתחום מוצרי הצריכה המשיכה את המגמה החיובית של הרבעונים האחרונים ושומרת על קצב צמיחה מרשים, עדות מוחשית נוספת לכוחו של המותג. השלמנו בתחילת הרבעון את העסקה לרכישת 75% מחברת אלירן סולאר.

"בפרק זמן מהיר לאחר השלמת העסקה עברה החברה למשכנה החדש בקרית גת תחת המותג החדש תדיראן סולאר ואנו ממשיכים לעבוד על הרחבת סל המוצרים שהחברה מציעה ללקוחותיה. עסקה זו מהווה צעד חשוב במימוש אסטרטגיית הצמיחה של החברה ותוצאותיה המרשימות של החברה באים לידי ביטוי ברבעון זה לראשונה. בנוסף, נמשיך להתמקד בחדשנות לצורך חיזוק מגוון המוצרים שלנו ויצירת פתרונות איכותיים ומבדלים בתחום הטיפול באוויר, איכות אוויר הפנים ועולמות האנרגיה. על רקע ההתקדמות במימוש האסטרטגיה הודענו ברבעון הקודם על הקדמת מועד יעד מימוש התכנית האסטרטגית בשנתיים - לשנת 2023. אנו במיצוב מצוין להמשך מימוש התכניות העסקיות ומאמינים ביכולתנו להמשיך במגמת הצמיחה על בסיס היעדים שהצבנו לעצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully