וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלטים חכמים בתל אביב: פתיחה מרחוק ואינטרנט אלחוטי

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 12:35

אמש נפתחו לראשונה מרחוק מאות מקלטים חכמים ברחבי תל אביב. סלקום שזכתה במכרז של עיריית תל אביב-יפו להפיכת המקלטים העירוניים למבנים המנוהלים בגישה חכמה, התנסתה אמש לראשונה בפתיחת מקלטים מרחוק, הפעלת אינטרנט אלחוטי בכל מקלט ובקרה ממוחשבת על התחזוקה

עיריית תל אביב-יפו משדרגת את המקלטים הציבוריים בתל אביב-יפו והופכת אותם לחכמים ונשלטים מרחוק על ידי החמ"ל העירוני.

במכרז לפרויקט הגדול מסוגו בישראל, אותו יזמה העירייה, זכתה חברת סלקום אשר הפכה מאות מקלטים ציבוריים למבנים מנוהלים חכמים, הנפתחים באופן אוטומטי, בזכות מנגנון נעילה מתוחכם שפותח במעבדות הפיתוח של רב-בריח, נשלטים ממרכז הבקרה העירוני ומאפשרים לתושבי העיר להיות מחוברים גם במקרי חירום.

מהירות התגובה בזמן חירום

מטרתו המרכזית של הפרויקט היא שיפור מוכנות ומהירות התגובה של העורף בזמן חירום. יש לציין כי בתל אביב, בניגוד לערים חדשות, יש לא מעט מבנים חסרי ממ"דים וללא מקלטים, כך שברחבי העיר עולה מאות חשיבותם של מקלטים ציבוריים.

בזמן שגרה מאפשר הפיתרון לעירייה בקרה מלאה על המקלטים, בעזרת חיישנים ומנעולים חכמים המאפשרים לדעת האם המקלטים סגורים, האם נעשה ניסיון לפרוץ אליהם בזמן אמת ומה מצב התחזוקה. בעת חירום יתאפשר לעירייה לפתוח במיידי את המקלטים מרחוק ובאופן מבוקר ממרכז השליטה העירוני, ללא צורך בהגעה פיזית עם המפתח למקלט.

בהישמע האזעקה, יוכלו התושבים לאתר את המקלטים הפתוחים בקלות באמצעות תאורת סימון ייעודית המותקנת עליהם.

מרכז שליטה ובקרה בעיריית תל אביב. באדיבות דוברות עיריית תל אביב,
מרכז שליטה ובקרה בעיריית תל אביב/באדיבות דוברות עיריית תל אביב

המקלטים מותאמים לשהות ארוכה

התושבים יוכלו להתחבר לרשת ה- wifi שהותקנה בכל אחד מהמקלטים, לגלוש באינטרנט ולהישאר בקשר עם העולם.

כמו כן, לשמירה על תחזוקת ותקינות המקלטים, מותקנים בהם מספר בקרים וחיישנים כדוגמת חיישני הצפה המתריעים על הצפת מים, אשר יאפשרו לעירייה לקבל חיוויים שוטפים על מצב התחזוקה בכל מקלט.

הפרויקט התבצע בשיתוף הטכנולוגיה של חברת ביפר ובאמצעות חברת סלקום, שזכתה במכרז ולדברי העירייה הוא צעד נוסף בדרך להפיכת תל אביב לעיר "חכמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully