וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משבר הקורונה הראה שתמיד עשויים להיות אירועים מחוץ לשליטתנו"

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 17:29

ראובן מורדכי, סמנכ"ל ניהול הסיכונים בדואר ישראל, הוביל בשבוע שעבר את כנס מנהלי הסיכונים בחברות ממשלתיות (CRO): "היום יותר מתמיד הציבור מבין כי מקצוע ניהול סיכונים הינו חשוב ונותן מענה רחב למגוון של סיכונים ואירועים אפשריים"

ראובן מרדכי בכנס ניהול סיכונים. יחצ,
המפתח: סיעור מוחות ובניית תרחישים. ראובן מורדכי עם משתתפי הכנס/יחצ

ראובן מורדכי, סמנכ"ל ניהול הסיכונים בדואר ישראל, הוביל בשבוע שעבר את כנס מנהלי הסיכונים בחברות ממשלתיות (CRO), יחד עם רשות החברות הממשלתיות ופירמת הייעוץ KPMG. הפורום היוקרתי שהתכנס במשרדי בנק הפועלים בתל אביב במעמד מנכ"ל הבנק, דב קוטלר, התכנס זו הפעם השישית בשלוש השנים האחרונות, ודן בנושאים המהותיים והקריטיים העומדים על סדר היום בכל הקשור לניהול סיכונים ומשברים במשק בכלל, ובחברות ממשלתיות בפרט. בין החברות שהשתתפו בכנס: דואר ישראל, חברת חשמל, מקורות, רכבת ישראל, רפאל, משרד האוצר, נמלי אשדוד וחיפה ועוד.

יו"ר הפורום, וסמנכ"ל ניהול סיכונים בחברת דואר ישראל, ראובן מורדכי שנמנה עם מייסדי הפורום, פתח את הכנס והרצה על 'ניהול סיכונים בצל יציאה מהמשבר'. מורדכי התייחס לחשיבות שבהתכנסות הפורום: "היום יותר מתמיד הציבור מבין כי מקצוע ניהול סיכונים הינו חשוב ונותן מענה רחב למגוון של סיכונים ואירועים אפשריים, תוך יצירת סיעור מוחות ובניית תרחישים למניעת סיכונים, והתממשותם של סיכונים עתידיים. תחום ניהול הסיכונים הוא בעל פנים רבות ומחויב מציאות בכל חברה שחפצה לשמור על הארגון מפני סכנות מפנים ומחוץ."

עוד הוסיף מורדכי כי "תחום ניהול הסיכונים מקבל משנה תוקף על רקע משבר הקורונה שהוכיח לכולנו עד כמה הבלתי צפוי - צפוי. ולכן כל חברה חייבת לקבוע מדיניות ניהול הסיכונים לכל תרחיש על מנת שתוכל לעשות הבחירות הנכונות בכדי לעמוד ביעדים ובמטרות שקבעה לעצמה".

ראובן מרדכי. רמי זרנגר,
יהיו עוד משברים בעתיד, אין לו ספק. ראובן מורדכי/רמי זרנגר

לדבריו של מורדכי, "משבר הקורונה אינו המשבר הראשון עמו מתמודד המשק, ויש להניח שלא יהיה האחרון שיעמוד לפתחנו ברמת המדינה והחברה האזרחית, והן מצד הפעילות העסקית של חברתנו. נקודת המוצא היא שתמיד עשויים להיות אירועים שלא יהיו בשליטתנו ויכולים לסכן את תחזיות החברה והראייה קדימה. החל ממתקפת סייבר ודרישת כופר, כדוגמת חברת 'שירביט', גניבת מידע ופרסומו ברבים ועד סיכונים בפעילות החברה ברמה האסטרטגית, הפיננסית, רגלוטורית לצד אירועים ביטחוניים ועוד".

"בכל המקרים המדוברים חשוב להתייחס להשפעות הרוחביות של אותו איום על הארגון. יש נטייה לאמוד את הנזק בעלות הישירה שלו, מבלי לראות את הנזק וההשלכות העקיפות והרוחביות. לדוגמא: מקרה כופר עשוי להיות בתג מחיר של מיליון שקל. אך האם זהו באמת תג המחיר וההפסד של החברה? ברור שלא. לאירוע כופר וגניבת מידע יש השפעה רוחבית שתפגע במוניטין וביעדי החברה לטווח ארוך הרבה מעבר לתשלום המיידי לדורשי הכופר".

היבט נוסף שקשור לניהול סיכונים הוא דווקא ניצול הזדמנויות שאינה אירוע שלילי, אך יש בה אלמנטים של ניהול סיכונים. חברה שעומדת בפני הזדמנות עסקית מחויבת לבחון גם הסיכונים שכרוכים באותה הזדמנות מבלי לוותר עליה. להיפך ניהול סיכונים נכון יאפשר לחברה ללכת לעבר ההזדמנות העסקית ולנצל את הרווח הצפוי מאצה הזדמנות תוך לקיחה בחשבון את שיקולים שונים של רווח והפסד. גם אי לקיחת סיכון יש בה אלמנט של הפסד, שכן אז החברה לא מממשת את הפוטנציאל העסקי שלה ולא נעה קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully