וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: שורת הקלות לנפגעי רכוש ולעסקים

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 17:53

שר האוצר קיים הערכת מצב בעקבות ההסלמה הביטחונית, במהלכה נסקרו כל הגזרות התקציביות והפיננסיות, תפקודי מערכות הממשלה בחירום, הבנקים, חברות הביטוח והבורסה. תושבים בטווח הלחימה יזכו לשורת הקלות, כמו הקדמת תשלומי מדינה ודחיית תשלומי מסים

היום קיים שר האוצר, ישראל כ"ץ, הערכת מצב יחד עם בכירי משרד האוצר ונגיד בנק ישראל. במסגרתה, שר האוצר סיכם עם מנהל רשות המיסים על מימוש מיידי ויעיל של החוק להענקת פיצויים בגין נזק ופגיעות ישירות ברכוש שנגרמו כתוצאה מסבב הלחימה הנוכחי והן עקב אירועי המהומות, בהתאם לחוק מס רכוש, זאת לאחר סקירת הנושא בפורום והצגת ההיבטים המקצועיים והמשפטים.

בהערכת המצב נסקרו כל הגזרות התקציביות והפיננסיות, תפקודי מערכות הממשלה בחירום, הבנקים, חברות הביטוח והבורסה, וכן התקבלה סקירה על היבטי מאקרו מהכלכלנית הראשית.

כמו כן, הממונה על התקציבים והחשב הכללי עדכנו בדבר הפעולות הדחופות שבוצעו ביממה האחרונה ואשר מתבצעות כעת במרץ, בכדי להעמיד את המשאבים הנדרשים במטרה לתת מענה לצרכים דחופים ולאפשר תפקוד מלא של משרדי הממשלה ויחידות המטה. כמו כן, הממונה על השכר סקר כי הוציא הנחייה עדכנית למגזר הציבורי אשר מרחיבה את האפשרות לעבוד מהבית, זאת בהתאם להחלטת המנהלים במשרדים וביחידות השונות.

שר האוצר ישראל כץ מתחסן נגד קורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
שר האוצר. מנגנון פיצוי מהיר והקלות בתשלומים/ראובן קסטרו

"אנשי המשרד כולם מגוייסים"

בהערכת המצב מנהל רשות המסים הציג את פתיחת מוקדי קרן פיצויים לעובדים ולעסקים, וצוין כי עובדי קרן הפיצויים מס רכוש, מלווים בשמאים ומהנדסים, פועלים כל העת באזורים שנפגעו, ונותנים מענה מידי לאזרחים שביתם או רכושם נפגע מירי הטילים ובמסגרת המהומות. כן נמסר מהרשות כי עד כה נמנו כאלפיים מקרים בהם נגרם נזק לרכוש בדרגות פגיעה שונות וכעשרות משפחות שסופק להם דיור חלופי, וכן סוכם עם מנהל רשות המיסים כי תינתן אורכה לתשלום ולדיווח תשלומי המע"מ עד ל-24 במאי, ויקודמו באופן מיידי הצווים לאישור מענקי הקורונה בגין החודשים מאי-יוני, זאת בכדי להגביר את הוודאות לעסקים ולעצמאים בפרט בשעה זו.

בנוסף לאמור, החשב הכללי עדכן כי הנחה את חשבי משרדי הממשלה להקדים ולשלם לספקים ולרשויות בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה, את התשלומים המגיעים להם באופן מידי וללא תלות בימי האשראי.

בדיון השתתפו, מ"מ מנכ"ל המשרד, קובי בליטשטיין, נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, החשב הכללי, יהלי רוטנברג, מ"מ ראש אגף תקציבים, יוגב גרדוס, מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, ראש מערך חירום סייבר וביטחון, יוני מור, הממונה על רשות שוק ההון, משה ברקת, ראש הרשות לניירות ערך, ענת גואטה, הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג, יועמ"ש המשרד, אסי מסינג, הממונה על השכר, קובי בר נתן, רמ"ט כלכלי של שר האוצר, תמיר כהן, וכן נציגים נוספים מכלל האגפים ויחידות האוצר.

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "משרד האוצר בראשותי נערך לימי הלחימה הצפויים בכל הכלים העומדים לרשותו, ואנשי המשרד כולם מגויסים על מנת לוודא שכל הצרכים הנדרשים לציבור הישראלי יסופקו באופן יעיל ומהיר, וכן כי יינתן מענה לכל מי שנפגע מהמצב. נמשיך לפעול במלוא העוצמה כנגד ארגוני הטרור, תוך מתן ביטחון מלא לעורף ולמשק הישראלי, בדיוק כפי שעשינו ועודנו עושים במהלך משבר הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully