וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד האושר: ארגונים מנטרים העדפות עובדים לשיפור חווית העבודה

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 16:26

טשטוש הגבולות בין העבודה לחיים האישיים, המשבר התעסוקתי וההשלכות הכלכליות בעקבות נגיף הקורונה, הולידו צרכים חדשים בקרב מועסקים. הטלטלה בשוק העבודה הביאה גם את הארגונים, קטנים כגדולים, לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לתרבות הארגונית, תחום הרווחה וחווית העובד

ההבנה כי אתגרי שוק העבודה המתהווים, לרבות הקושי הגדל באיתור וגיוס טאלנטים ככוח אדם איכותי, דורשת נקודת מבט אחרת מזו שהונהגה בארגונים עד כה.

מדובר בשינוי תפיסתי מתוחכם יותר: במקום חתירה לתוצאות מידיות, שמים את הדגש על השקעה ב-DNA האמיתי של הארגון - בעובדים.

well-b חבר לפלטפורמת המתנות BUYME

ניצני שינוי התודעה הארגונית החלו להתבטא בשנה החולפת בדמות חדירתם של פתרונות טכנולוגיים לשוק העבודה והפיכתם ל'מלכי הכיתה' של האקוסיסטם.

תחילה היו אלו חברות כמו Zoom, Miro, Monday, Slack, שעיקר ייעודן הוא לאפשר לחברות, בהייטק בפרט, להמשיך להתקיים מרחוק מבלי לעצור את העבודה והתקשורת בין הצוותים, אך עם עלייתם של מונחים כמו 'עייפות הזום' והפרת האיזון שבין הזמן הפרטי לשעות העבודה, גם מנהלי אושר ארגוני וכוח אדם החלו בחיפוש אחר פתרונות ייחודיים, לשימור התרבות הארגונית.

למען מטרה זו, חבר לאחרונה הסטארט-אפ הישראלי well-b, לפלטפורמת המתנות הגדולה בישראל BUYME, והם מציעים חוויית עובד חדשה לכ-5,000 לקוחותיה המוסדיים בישראל.

אילוסטרציה. ShutterStock
מדד האושר אצל עובד מושפע מפעילויות הארגון עבורו/ShutterStock

סטנדרט חדש בתחום ניהול האושר הארגוני

במסגרת ההשקעה האסטרטגית של פלטפורמת המתנות בסטארט-אפ, יקימו השתיים חברה משותפת אשר תשלב את היכולות הטכנולוגיות, המוצריות והעסקיות של שתי החברות, במטרה להציב סטנדרט חדש בתחום ניהול האושר הארגוני בישראל.

well-b, אשר פועלת בארבע מדינות ובין לקוחותיה ענקית ניהול הצוותים והפרויקטים הישראלית Monday ורשת מתחמי העבודה, Wework פיתחה פלטפורמה המבוססת על טכנולוגיית machine learning (למידת מכונה), המציעה ללקוחותיה פלטפורמת One-stop-Shop לתקשורת נעימה ובלתי אמצעית עם העובדים.

המערכת לומדת את העדפות העובד כדי לייצר עבור הארגון תשתית ממותגת, מותאמת אישית ונוחה לתפעול שכוללת מבחר של הטבות, שירותים ותכנים לפיתוח אישי של העובד ולשמירת האופי הארגוני והתרבות בארגון. כאשר טכנולוגיית למידת המכונה של well-b עונה על האתגר שרוב החברות נאלצות להתמודד איתו במציאות של עבודה מרחוק, מעקב אחר דפוסי המעורבות של העובדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

חוויית העבודה כערך חזק בכל ארגון

תומר כהן, מנכ"ל BUYME מציין: "BUYME ו- well-b יציעו מהיום מערכת טכנולוגית ייחודית שתהווה תחנה אחת למנהלות אושר ארגוני (רווחה) ותאפשר להן לתקשר באופן נכון ויעיל עם העובדים ולשמר את התרבות החשובה לארגון".

מנהלי אושר ארגוני, רווחה וכוח אדם צמאים וזקוקים לכלים מותאמים במטרה להמשיך לספק את אחד הערכים החזקים ביותר שיש לשוק ההייטק לספק לעובדים שלהם, וזו חווית העבודה.

אילוסטרציה. ShutterStock
שיפור חווית העבודה תביא לשימור כוח האדם בארגון/ShutterStock

המציאות הזו הולידה צרכים חדשים

סמנכ"לית משאבי אנוש של SAP בישראל מחדדת נקודה זו ואומרת כי: "המשבר הפגיש אותנו עם סיטואציה חדשה. כשהעבודה פגשה את הבית, העובדים נדרשו להגדיר מחדש את סדר היום שלהם, האישי והמשפחתי".

מלמוד מוסיפה: "המציאות הזו, הולידה צרכים חדשים בכל הגזרות, מצרכים חומריים כמו ציוד, הפעלת רשת ביתית טובה, ריהוט, אפשרויות הזמנת סיבוס לכתובת המגורים, ועד לצרכים רגשיים כמו שמירה על קשר עם המנהל, הקולגות והצוות. מתוך כך נולדה ההבנה אולי הכי משמעותית שלנו ב-SAP, שהארגון חייב להציע מענה שהוא מותאם אישית, גמיש וכזה המאפשר בחירה משתנה, בכדי להצליח ולתת את המענה המיטבי לעובדים שלנו, כך יצרנו יחד עם ועד העובדים, את מודל ההטבות Flexible Benefits, כלומר, מודל הטבות גמיש מאפשר לכל עובד ועובדת לנהל באופן פרסונלי את סל ההטבות האישי, המדויק והמותאם עבורם. באמצעות המודל הפרסונלי, עובדים יוכלו למנף את התקציבי האישי העומד לרשותם, לפי צרכיהם האישיים, הזוגיים והמשפחתיים".

סביבת עבודה איכותית, תומכת ומפתחת

שירי שרון, מנהלת קהילה ראשית ב-Brain Embassy, ציינה כי: "לאורך השנה האחרונה עשינו מאמצים רבים לוודא שהעובדים שלנו מרגישים שאנחנו דואגים להם מקרוב ומרחוק. מאחר שאנחנו מתנהלים במודל היברידי אשר משלב פעילות מהמשרדים לצד עבודה מהבית, חשוב לנו לשמור על קשר אישי איתם ולמקסם את חווייתם".

"המערכת הטכנולוגית של well-b מאפשרת לנו להבין טוב יותר את הרצונות והצרכים של העובדים והממברים ולנהל באופן הוליסטי ויעיל, את כלל פעילויות הרווחה. אנו רואים חשיבות בהענקת הטבות ובדאגה לפיתוח האישי ורמת האושר של כל אחד מהם ובכך גם ממחישים את הערך של סביבת עבודה איכותית, תומכת ומפתחת".

מחזיק מפתחות שכתוב עליו HAPPINESS. אושר. ShutterStock
המפתח להגברת מדד האושר אצל עובד - השקעה בתרבות הארגונית/ShutterStock

טכנולוגיה למדידת אימפקט לחוויות עובד

סטארט-אפ ישראלי נוסף שמציע פתרון מותאם אישית עבור מנהלי רווחה, הוא Beex, מהפרוטפוליו של שרונה פרטנרס. הפלטפורמה של ביקס, לא רק משמשת בתור מרקט-פלייס, אלא מציעה טכנולוגיה למדידת אימפקט של חוויות עובד.


לאחרונה, החברה יצאה במיזם בו מנהלי אושר ארגוני ממליצים על ספקים במטרה לחזק את השוק ואת זרימת הכספים בתחום שיעזור לספקים להמשיך להתקיים במציאות החדשה ולשמר את תרבות הארגונית שנפגעה מאז פרוץ המגיפה.

ביקס מספקים למנהלים פלטפורמה ממותגת שמסוגלת למדוד את ההשפעות של כל חוויה על העובדים ובכך לאפשר להם לנהל נכון את הקהילה הפנים ארגונית.

השיחות הווירטואליות יצרו קירבה אחרת

דווקא המציאות החדשה הזו יצרה באופן כלשהו עוד נדבך בתרבות הארגונית מסכמת את הנושא מורן מלמוד, "לאור המשבר עברנו לשיחות ווירטואליות שהן לרוב יותר ענייניות ואכן יש פחות סמול טוק. אך דווקא במהלך אותן שיחות וירטואליות, מצאנו את עצמנו פוגשים את הילדים של חברינו לעבודה, את בני/ות הזוג ואפילו את חיות מחמד, כך שנוצרה תרבות ארגונית חדשה שלמרות הריחוק, אפשרה קירבה. אומנם וירטואלית אבל בכל זאת עמוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully