וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Geomatrix מתרחבת: יוצאי 8200 לא רק מפתחים אלא מקימים חטיבת מימון

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 11:47

כאשר 2/3 מהסטרטאפים לעולם לא יחזירו את הכסף שהושקע בהם, והסיבה מספר אחת לכישלון קשורה לבעיות מימון - חברת Geomatrix בעלת רקורד של עשור בעולם הפיתוח משיקה כעת מחלקת מימון לצד המחלקה הטכנולוגית ושמה לה למטרה להבטיח שרעיונות טובים אכן יגיעו לשוק

אביב אנתבי מנכ"ל גיאומטריקס. יחצ,
מנכ"ל גיאומטריקס אביב אנתבי/יחצ

מאמר חדש של אוניברסיטת הרווארד מספר את האמת העגומה שמאחורי תחום היזמות הסקסי: 2/3 מהרעיונות לעולם לא יחזירו את הכסף שהושקע בהם, 90% מהחברות יסגרו בתוך 3 שנים מיום הקמתן והממוצע הזה נכון לשנים שלפני הקורונה.

"בהפוך על הפוך שנת הקורונה דווקא חיזקה אותנו", מסביר אביב אנתבי, מבכירי המרכז הטכנולוגי של יחידת-8200 ומנכ"ל קבוצת Geomatrix חברת פיתוח מוצרים המשיקה כעת זרוע שתעסוק במימון וגיוס משקיעים לפרויקטים המטופלים בחברה. "ראינו שגם בשנה האחרונה הצליחה Geomatrix לגייס בעבור הפרויקטים להם שותפה החברה מגופי השקעות וממשקיעים פרטיים הון כולל של עשרות מיליוני שקלים, באופן שיאפשר את קידום המוצרים והוצאתם לשוק. האפשרות שלנו לבנות את המודל התקציבי למוצר לצד ניהול תהליך הפיתוח מייעל ומקצר את היציאה אל השוק, ואם הצלחנו בשנה הזאת - אנחנו בטוחים שמכאן זה רק יעלה".

על פי CB Insights 37% מהסטרטאפים נכשלים בשל בעיות מימון, ושלושת הסיבות הנפוצות ביותר לכישלון של סטרטאפ קשורות לבעיות פיננסיות. "מדובר בנתונים שכל אנשי השטח בתחום היזמות מכירים מניסיון", מרחיב אנתבי. "אחת הבעיות הגדולות בתחום היזמות היא שיזם צריך להלהיב ולגייס הון מקרנות, אנג'לים וחברות השקעה על מנת להגיע לתקציב לפיתוח - ברגע שאחד מהגורמים מאבד עניין בפרויקט, או שהאינטרסים בין הגופים המממנים לא אחידים הפיתוח עוצר".

כעת מציגה Geomatrix גישה חדשה: מחלקת מימון שתפעל לצד מחלקת המחקר והפיתוח הטכנולוגי. במקום לשכנע ולעדכן אינספור גורמים כעת יוכלו היזמים לפנות למוקד אחד - Geomatrix. מכאן יבחנו צוותי החברה את אופי הפיתוח, היקפי ההשקעה וההון הנדרש, ובמקרים מסוימים אף השקעה עצמית של Geomatrix בפרויקט וגיוס משקיעים רלוונטיים.

"מחלקת המימון שלנו מייעלת את תהליך הפיתוח בשלושה אופנים. ראשית בעוד שהיזם - שמאמין ואפילו 'מאוהב' בפרויקט שלו ונוטה להתעלם או להקטין מגודלן של בעיות בעיצוב כמפתחים אנחנו יודעים מהו תקציב הפיתוח הדרוש באמת. שנית כמי שחזו שוב ושוב בתהליך המלא של פיתוח אנחנו יודעים לחפש מקורות מימון שהאינטרסים שלהם זהים כאלו שרואים באופן דומה את אופי המוצר והשוק המרכזי בו יש לקדמו, מועד היציאה לשוק, שפת המותג שתלווה את המוצר ועוד. לבסוף אנחנו מעניקים מעטפת כוללת תחת בית אחד - לא רק מימון ופיתוח אלא גם מעטפת משפטית, שיווק ויחסי ציבור - למעשה כל מה שמוצר צריך על מנת לצלוח את תקופת הפיתוח המאתגרת ולהגיע אל השוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully