וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר, מיקוד ובלי שטויות באינסטגרם: 5 טיפים לראיון עבודה מנצח

בשיתוף ההסתדרות

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 14:53

איך משאירים רושם נכון בשיחה עם מעסיק פוטנציאלי? עו"ד אירית פוריין-ויצמן, סמנכ"לית משאבי אנוש בהסתדרות, עם כמה דברים שיעזרו לכם לשלוט בגורלכם ובהם תוכלו להשתמש ביריד התעסוקה הווירטואלי הגדול שייפתח ב-19.5. לא לפספס

בווידיאו: 5 טיפים מנצחים לראיון עבודה/עריכה: דפי מקל

שלב הראיון הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר בהליך חיפוש העבודה, אבל יש דרכים לצלוח אותו בצורה הטובה ביותר, לפחות בכל הנוגע לדברים שנמצאים בשליטה שלנו. עו"ד אירית פוריין-ויצמן, סמנכ"לית משאבי אנוש בהסתדרות, מציעה לכם חמישה טיפים מנצחים שיעזרו לכם להגיע מוכנים ולא להתבלבל ברגע האמת, כך שתשאירו את הרושם הנכון.

1) תלמדו לספר על עצמכם בקצרה

כמעט בכל ראיון, לא משנה לאיזה ארגון או תפקיד, תתבקשו לספר על עצמכם כבר בהתחלה. גם מעסיקים שקראו את כל קורות החיים שלכם ירצו להתרשם מאופן הצגתם, כי כך הם יכולים לגלות עליכם הרבה - מה הדגשתם, מה העלמתם, כמה ביטחון יש לכם והאם אתם יודעים להפריד בין עיקר לתפל. אל תבזבזו זמן יקר - הגבילו את הצגתכם לשלוש דקות. תתמקדו בתפקידים האחרונים שעשיתם ובדברים שיעניקו לכם יתרון על פני מועמדים אחרים. איך עומדים בזמנים? מתאמנים בבית, מול המראה או המשפחה והחברים.

2) הכירו את הארגון שאתם רוצים לעבוד בו

לפני הראיון, תעשו מחקר קצר על החברה. בדרך כלל, גוגל ואתר החברה יספיקו. מועמדים שנשאלים מה הם יודעים על הארגון ובתגובה שותקים נתפסים כלא רציניים ולא רוצים את התפקיד מספיק. אם תפגינו בקיאות ותשלבו דוגמאות רלוונטיות מעשיית החברה - תקבלו לא מעט נקודות זכות.

3) תדעו להסביר למה אתם רוצים את התפקיד

זה נראה מובן מאליו, אבל במהלך הראיון רבים מתקשים לענות על השאלה הזו - קידום מקצועי, רצון להשתלב בתחום חדש ומעניין, או שאיפה לשדרוג השכר והתנאים - לא משנה מה התשובה שלכם, העיקר שתהיה לכם אחת כזו. תדעו לענות על הנושא לעצמכם ובראיון, חשוב שלא רק תנמקו למה אתם מעוניינים בתפקיד, אלא גם למה אתם רוצים לבצע אותו בחברה הספציפית הזו. דברו על הדרך בה הניסיון המקצועי שצברתם וסל הכישורים האישיים שלכם מתאימים להגדרות התפקיד ויכולים להואיל לארגון. ככה מראים מוטיבציה.

להרשמה ליריד התעסוקה לחצו כאן>>

אישה בראיון עבודה בקורונה. ShutterStock
למה אנחנו רוצים את התפקיד?/ShutterStock

4) עשו סדר ברשתות החברתיות

מרכזי גיוס ומעסיקים פוטנציאליים נמצאים ברשתות החברתיות בדיוק כמוכם. בשלבי המיון השונים ומתוך רצון להכיר אתכם, הם עשויים לבקר אצלכם בפרופיל ואם יש שם דברים שלדעתכם עלולים ליצור רושם לא נכון, כמו התייחסות לנושאים שנויים במחלוקת או תמונות שאתם לא רוצים שהמעסיק ייחשף אליהן - שנו את הגדרות הפרטיות.

5) תעברו שוב על קורות החיים שהגשתם

לא רק מה שכתוב בקורות החיים חשוב, אלא גם מה שלא כתוב. אם יש לכם פער מסוים בין עבודות, אל תבנו על כך שאף אחד לא ישים לב. המעסיק בדרך כלל יראה את זה וירצה לדעת מה הסיבה ולכן, מומלץ שתהיה לכם תשובה מוכנה מראש, כזו שתסביר גם למה זה לא נכתב בקורות החיים.

לסיום, זכרו שכל ראיון עבודה הוא גם שיחת התרשמות הדדית, של המעסיק מכם ולהיפך. מדובר בסיטואציה לא טבעית ולא שוויונית, בה אתם עומדים במבחן, אבל זו עדיין שיחה בין אנשים - תהיו קשובים, תגיבו באופן ענייני ותרגישו בנוח לשאול. לפעמים יש ראיונות שיוצאים מהם בתחושה שלילית, לפני שמגלים שהתקבלנו למשרה ולעיתים, ההיפך מתרחש. אם יש משרה מסוימת שאתם מעוניינים בה - אל תפסיקו לנסות. יש הרבה גורמים שקובעים את מידת ההצלחה בראיון ולא כולם בשליטתנו, אבל בנוגע לאלו שכן - תהיו מוכנים בעזרת הטיפים האלו.

בטיפים האלו לראיונות עבודה תוכלו להיעזר ביריד התעסוקה הווירטואלי הגדול, שייצא לדרך ב-19.5. ביריד, שייערך בהובלת ההסתדרות ובשיתוף שירות התעסוקה, תוכלו ליהנות מגישה מהירה לעשרות מעסיקים משמעותיים במשק הישראלי, להגיש קורות חיים, להפנות שאלות לנציגי משאבי אנוש ואפילו לערוך ראיונות עבודה והכל - אונליין.

ושיהיה בהצלחה!

להרשמה ליריד התעסוקה לחצו כאן>>

בשיתוף ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully