וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיוורון גורם לי לפתח יכולות אחרות שאני מביא איתי לעבודה"

בשיתוף ההסתדרות

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 14:54

לשילובם של אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה יש חשיבות עליונה, עבורם ועבור החברה כולה. גיא שמחי מסביר מדוע, לקראת יריד התעסוקה הווירטואלי, בו יוצעו שלל משרות מונגשות

בווידיאו: על חשיבות השילוב של אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה/עריכה: דפי מקל

ב-19.5 ייפתח יריד התעסוקה הווירטואלי הגדול, ביוזמת ההסתדרות ובשיתוף שירות התעסוקה. אחד הדגשים החשובים ביותר ביריד יהיה על אנשים עם מוגבלות, שההסתדרות מקדמת את שילובם במשק. באתר היריד הווירטואלי יוצעו משרות שונות שיהיו מונגשות באופן מלא ושוויוני לכלל הציבור וגיא שמחי, אדם עם מוגבלות בדמות עיוורון, מסביר את חשיבות הנושא:

"יש משמעות גדולה לכניסת אנשים עם מוגבלות לתוך החברה דרך עולם התעסוקה. קוראים לזה מוגבלות, אבל זו הייחודיות שלנו - לחיות עם מוגבלות כלשהי, להתמודד איתה ולהביא אותה למרחב הציבורי בכלל, ובאופן פרטי אל עולם העבודה.

למשל, כאשר אני, כאדם עם עיוורון, לא רואה מה יש סביבי, אני מפתח יכולות אחרות שאני מביא. כשאני מגיע לתפקיד בכיר, אני מהווה דוגמה לאחרים מהקהילה שלי, אנשים עם מוגבלות וגם אחרים במקום העבודה, שרואים אותי מנהל. הם אומרים לעצמם שאם אני, אדם עם עיוורון ומוגבלות, מצליח - גם הם יכולים להתגבר על מכשולים.

לפעמים זה מאוד נוח להיכנע למוגבלות. קשה להתגבר עליה וכמובן שאפשר לקבל קצבה ולהיות בבית, אבל יש ערך גדול בהתגברות על הפחד ויציאה לחברה. אחד הכלים המרכזיים לכך הוא עולם העבודה, כי שם רוכשים חברים ומקבלים משמעות וערך עצמי.

כשאני חוזר הביתה ויושב עם ארבעת ילדיי ואשתי, ויודע שאני דואג למשפחתי ולעצמי - אין על זה. יותר ויותר אנשים עם מוגבלות נכנסים לעולם העבודה ומשתלבים בחברה ואני חושב שהיום החברה קצת יותר נפתחת ומבינה את החשיבות של קבלת והכנסת אנשים עם מוגבלות לתוכה. יש עוד הרבה מה לעשות בתחום ויריד התעסוקה הזו מאוד חשוב לכך, כי הוא משלב לראשונה אנשים עם ובלי מוגבלות.

התפיסה החברתית של ההסתדרות אומרת שכולם יחד, באותו מקום ואנחנו מתחילים כאן צעד חדש לקראת השנים הבאות ומייצרים שוויון מלא. אנחנו נתקלים בלא מעט מכשולים, אבל כאדם עם מוגבלות אני אומר - ניתן לעבור כל מכשול, בעצמך או עם קבלת עזרה. הרבה פעמים אנחנו צריכים עזרה וזה בסרד גמור לבקש אותה. אם נתקלתם בקשיים בכניסה לעולם העבודה, יש לכם כתובת - ההסתדרות יודעת את המענה המתאים לכל מצב".

להרשמה ליריד התעסוקה לחצו כאן>>

בשיתוף ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully