וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהנים בעבודה? רוצו לספר לחבר'ה ותקבלו אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 9:49

סמארטפון, חופשה בדובאי ובונוס של אלפי שקלים: בימים שבהם גיוס עובדים הופך להיות משימה קשה, יש לא מעט חברות שהחליטו לחפש מתחת לפנס והפכו את העובדים שלהם למגייסים החדשים

גיוס עובדים טובים בענפים מתקדמים כמו הייטק הוא בעיה מוכרת וידועה, כך גם בענפים מסורתיים יותר, כמו בניין, חקלאות ומלונאות. אבל מודל החל"ת שאפשר ללא מעט עובדים מיומנים לשהות בחופשה על חשבון המדינה, הרחיב את הצורך גם לענפים אחרים, בהם לא מעט נותני שירותים בתחומים שבהם לא התקשו מעולם בגיוס עובדים חדשים.

בעקבות כך רבו מאוד הארגונים שהחליטו להפוך את גיוס העובדים החדשים למשימה פנים-ארגונית, לה שותפים כל העובדים הקיימים, כאשר התמורה משתנה לפי גודל ויכולות הארגון: ממכשירי חשמל, דרך טיסות לדובאי ועד ל- 2,000 דולר לכל גיוס מוצלח. לפחות על פי מקורות בחברות עצמן, נוצר כאן מצב של WIN WIN, כאשר המהלך מתברר כמוצלח ויעיל.

סקרנו את התמורות המפתות שמציעות מספר חברות לעובדי הארגון שיסייעו לגייס עובדים חדשים:

MAX - מכשיר אייפון או תגמול כספי

חברת Max, כמו הרבה חברות ובתי עסק במשק, מתמודדת בימים אלה עם קושי גדול של גיוס נציגי שירות למוקדים, אשר בא לידי ביטוי, בעיקר במיעוט קורות חיים של מועמדים לתפקידים אלה, שמתקבלים במשרדי החברה, באופן יחסי לעבר.

לדברי עינת בר מנהלת מחלקת משאבי אנוש, Max: "אחת הדרכים לעניין מועמדים טובים ואיכותיים לתפקידים בחברה, היא באמצעות עובדים אחרים במסגרת מבצעי "עובד מביא חבר", כי מי מכיר את החברה טוב יותר, מאשר העובדים עצמם? ובמיוחד כשאותם עובדים, נציגי השירות, מכירים את התפקיד הספציפי, יכולים להמליץ עליו וגם יודעים מי מהחברים שלהם יכול להתאים לדרישות. זהו מצב של win-win, העובדים נהנים מכך שחברים שלם יעבדו איתם וייהנו גם מתגמול כספי בנוסף למשכורת. החברה, נהנית מהיצע מועמדים איכותיים ורלוונטיים ומעדיפה לתמרץ את העובדים שלה.

בימי שגרה, למעלה מ- 40% מהמועמדים שמתקבלים להיות נציגי שירות, מגיעים באמצעות "עובד מביא חבר". בתקופה האחרונה, כאמור, אתגר הגיוס משמעותי יותר ולכן אנחנו שמים דגש מיוחד על גיוס בשיטה זו ומתגמלים כל עובד, שמביא מועמד שנקלט לעבודה, במכשיר אייפון או בתגמול כספי (לבחירתו).

"גם עבור ליד למועמד, שעובר ראיון טלפוני וממשיך הלאה, העובד הממליץ מקבל תגמול כספי, גם אם אותו מועמד לא התקבל לקורס ההכשרה. מעבר לכך, ב-Max קבוצת "שגרירים" מקרב העובדים, להם רשת קשרים רחבה ופעילות ברשתות החברתיות, אשר נותנים ביטוי ברשת באופן שוטף לפעילויות שונות של החברה, חוויות ואירועים, הווי היום יום ועוד". מרחיבה בר.

"את השגרירים אנו מלווים באופן צמוד כדי למקסם את הפוטנציאל שלהם להביא אלינו חברים חדשים, למשל תגמול כספי מוגדל על כל חבר שמתקבל לחברה, סדנאות, מבצעים ופרסים שמיועדים רק להם ועוד".

עינת בר, חברת MAX. יח"צ,
עינת בר מנהלת מחלקת משאבי אנוש, Max/יח"צ
לירון בריטשנר, מגדל ביטוח. מגדל ביטוח,
לירון בריטשנר, מנהלת מחלקת גיוס במגדל ביטוח/מגדל ביטוח

מגדל ביטוח - סכום כספי, סמארטפון או חופשה

לירון בריטשנר, מנהלת מחלקת גיוס במגדל ביטוח, מציינת כי "חבר מביא חבר" הינו מקור הגיוס האפקטיבי ביותר. לשיטה היעילה יש יתרונות רבים ונכון להיום אחוזי האיוש שלנו ממקור זה בעלייה מתמדת לאור ההשקעה הרבה באפיק גיוס זה.

"האתגר העיקרי נעוץ ברתימת עובדים ומנהלים לקחת חלק פעיל במלאכת הגיוס. בעידן הקורונה קיים קושי ממשי לאתר עובדים טובים בכל מקצועות הביטוח החל מתפקידים התחלתיים כגון: נציגי שירות ומכירה ועד לתפקידי מטה ובכירים", מסבירה בריטשנר, "השלבים הראשונים ברתימת עובדים היא להציף את הקושי, ככל שנשקף לארגון, את כוחות השוק ואת התחרות הגוברת, כך שעובדי הארגון ירגישו מחויבים לסייע במאמץ המשותף".

"בשלבים מתקדמים יותר יש לפרסם את מודעות הדרושים בתדירות גבוהה בכל הפלטפורמות הפנים ארגוניות העומדות לרשותנו. במידה ומתאפשר, רצוי להגיע ל"שטח", כלומר ליחידות המגייסות, ולקחת חלק פעיל בתדריכי בוקר, ישיבות צוות/הנהלה, תקשור סיפורי הצלחה של גיוסים מוצלחים ממקור זה ועוד, מרחיבה בריטשנר, הצלחת התהליך טמונה במידת האטרקטיביות ובהתאמה של אופי התגמול בהתאם לאוכלוסיית היעד".

"התגמול הקלאסי הוא התגמול הכספי שברוב המקרים עובד נהדר, סכום התגמול נקבע בהתאם לתפקיד המגויס, דרגת קושי וכו'. מעת לעת אנו מפתיעים את העובדים בתגמולים נוספים, כמו סמארטפונים, חופשות יוקרה בארץ ובחו"ל ועוד".

"מעבר לתגמולים הסטנדרטיים, לאחרונה התחלנו בפיילוט חדש הנקרא "תגמול על כוונה". במקרים רבים עובדים עשויים להיות מתוסכלים שלמרות המאמץ הרב גויס עובד אחר. לשם כך יצרנו מנגנון של מתן תגמולים לעובדים בגין הפניות של עובדים המזומנים לראיונות עבודה פרונטאליים. הסיפוק המיידי וההוקרה על דרך ולאו דווקא על תוצאה מגבירה את תחושת המוטיבציה והמחויבות של העובדים בארגון".

סודהסטרים - מענק של עד 3,000 שקל

לדברי כרמי קימל, מנהלת הגיוס של סודהסטרים: "בסודהסטרים חבר מביא חבר היא אחת משיטות הגיוס המוצלחות ביותר כי אנשים אוהבים לעבוד עם אנשים שהם מכירים. מבחינת הארגון, "חבר מביא חבר" הוא מקור גיוס אפקטיבי בגלל האחריות שהסטרימרים חשים כלפי מקום העבודה שמובילה אותם להמליץ על חברים איכותיים ורציניים. בנוסף, הסטרימר לרוב דואג לערוך תיאום ציפיות לא פורמלי עם החבר שהוא מפנה ומשתף על אופי העבודה, התרבות הארגונית הייחודית שלנו ועל העשייה היומיומית. כך החבר מגיע מוכן לתהליך המיון ובהמשך לתחילת העבודה".

קימל מרחיבה: "לאחר שהחבר מתקבל, הסטרימר שהביא אותו דואג לסייע לו בהשתלבות בארגון ובכניסה לתפקיד, מה שמשפיע באופן חיובי על חווית הקליטה. כמו בארגונים אחרים, גם אנחנו מצאנו שגיוס עובדים דרך "חבר מביא חבר" מקטין את התחלופה הארגונית ומייצר עובדים מרוצים שמשתלבים מהר יותר".

"התמורה הכספית נעה בין 500 שקל ל-3,000 שקל, בהתאם למורכבות ולמאפייני התפקיד. בפועל כולנו רואים בצוות הגיוס שעבור הסטרימרים שלנו, התמורה החשובה יותר היא יצירת מקום עבודה נעים, חברי ומשפחתי".

יש גן ילדים בבאר שבע שדרכו מספר הורים לילדים שבגן, הגיעו דרך "חבר מביא חבר" לעבוד במפעלים שלנו בלהבים. הם הכירו בגן, התחברו והביאו אחד את השני לחברה. סה"כ יש כבר כ-7 הורים מאותו גן שעובדים בסודהסטרים".

כרמי קימל, מנהלת גיוס, סודהסטרים. נועה זני,
כרמי קימל, מנהלת הגיוס של סודהסטרים/נועה זני

אפלייד מטיריאלס: 1,000-2,000 דולר לגיוס

לדברי ריקי אלוני, סמנכ"ל משאבי אנוש, אפלייד מטיריאלס ישראל: "היתרונות של שיטת "חבר מביא חבר" קודם כל באים לידי ביטוי בזה שמי שממליץ על המועמד בדרך כלל יכול להעיד על יכולות מקצועיות טובות ויחסי אנוש טובים כך שזה win win עבור שני הצדדים".

"מחד, החבר שממליץ זוכה לעבוד עם חבר, מאידך, העובד החדש מוצא תפקידים שבו הוא יכול להוציא לפועל את הכישורים שלו בהתאמה גבוהה. בנוסף בזכות שהממליץ מכיר את התרבות הארגונית של החברה, אחוזי ההצלחה בקליטת המועמד עולים בצורה משמעותית. אם התוכנית בנויה בצורה טובה וכיפית, היא יכולה ליצר מחוברות גבוהה של העובדים כלפי הארגון. בדרך כלל אחוזי המתקבלים הם גבוהים, זה יכול להגיע לאזור של כ- 40% ממקורות הגיוס של כלל הגיוסים השנתיים, והבונוס עבור עובד שהתקבל נע בין 1,000 ל-2,000 דולר". מספרת אלוני.

ריקי אלוני, סמנכ"ל משאבי אנוש, אפלייד מטיריאלס ישראל. דרור סיתהכל,
ריקי אלוני, סמנכ"לית משאבי אנוש, אפלייד מטיריאלס ישראל/דרור סיתהכל

NESS - עד 15,000 שקלים או מתנות

נירית עמר, מנהלת חטיבת הגיוס בחברת NESS: "בחברת NESS, מעל ל- 50% מעובדי החברה מגויסים באמצעות תכנית "חבר מביא חבר" מזה שנים. החברה מספקת פתרונות ושירותי מערכות מידע וטכנולוגיה למאות ארגונים מכלל מגזרי התעשייה, וליבת העשייה שלה היא 3,000 עובדיה, מומחים במגוון רחב של עולמות טכנולוגיים, לכן ישנו ערך רב בהמלצות המגיעות העובדים על חבריהם או על מכרים ממעגלי היכרות רחבים יותר בתחומי הפיתוח, יישום, בדיקות התוכנה והתשתיות".

"בשוק המועמדים התחרותי במיוחד בשנים האחרונות, החברה מוצאת שהעובדים הם גורם איכותי ומשמעותי לשיתוף ההזדמנויות התעסוקתיות הפתוחות בה. יצוין כי העובדים עושים מאמצים רבים לסייע לחבריהם באיתור הזדמנות הקריירה הבאה שלהם, מבלי קשר להטבות שיכולים לקבל, מגמה שהתחזקה בעיקר בשנה האחרונה. יחד עם זאת, התגמולים על גיוס מוצלח גורמים לכך שהעובדים מרגישים שהם לוקחים חלק בהצלחת החברה, וחשוב שירגישו שהחברה מוקירה את הסיוע שלהם ושמחה להעניק להם תגמול משמעותי על כך".

"עובדים אשר לוקחים חלק פעיל במאמצי הגיוס מתוגמלים על כל גיוס בהתאם לסוג המשרה ומורכבות הגיוס. התגמולים נעים בין 500 שקל ל-15,000 שקל או בחירה מסל מתנות מגוון ואטרקטיבי הכולל סמארטפונים, מוצרי כושר וספורט, טלוויזיה חכמה, מוצרים נחשקים למטבח ועוד".

"לאחרונה יצאה NESS במבצע מיוחד, במסגרתו, עובדים אשר ימליצו על לפחות שלושה חברים עם ניסיון של שנתיים ומעלה בעולמות טכנולוגיים מוגדרים, יוכלו ליהנות מהטבת אקסטרה, בנוסף על זו הניתנת לאיוש המשרה, כגון סמארטפונים מדגמים מתקדמים, APPLE WATCH וכיו"ב".

נירית עמר, מנהלת חטיבת הגיוס בחברת NESS. פביאן קולדורוף,
נירית עמר, מנהלת חטיבת הגיוס בחברת NESS/פביאן קולדורוף

madlan - צבירת ניקוד שמובילה לפרס

לדברי טל קופל מנכ"ל madlan, לוח הדירות המשלב השוואת מחירים ומידע מקיף על הנכס וסביבתו: "אנו מנהלים גיוסים של חבר מביא חבר באופן של משחק, במהלכו צוברים נקודות, וכל כמות מסוימת של נקודות מומרת לפרס (אבל נשארת גם לשלב הבא)".

"הניקוד משתנה בהתאם לשלב בו המועמד התקדם בגיוס, משלב קבלת קורות חיים, ראיונות טלפונים, ראיונות מתקדמים, משא ומתן על חוזה ועד כמובן חתימה, כשהפרסים נעים בין גלידות וקיורטושים עד הבית, סכומים יפים לוולט, ובסוף גם בונוסים כספיים של אלפי שקלים, תלוי כמה יגיעו לשלב הזה, אנחנו עדיין בעיצומו של המשחק" מתארת קופל.

טל קופל, מנכ"ל madlan. שרון אלדר,
טל קופל מנכ"ל madlan/שרון אלדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully