וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שואפים ליותר: להפחית את הנזק מעישון קנאביס

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 9:31

שוק הקנאביס בארה"ב מגלגל 17 מיליארד דולר בשנה וסטרטאפ ישראלי מנס ציונה מנסה לקחת חלק בחגיגה, בעזרת מוצר שאיפה. האם המכשיר החדש שיפעל בעזרת קפסולות חד פעמיות, יעשה לג'וינטים מה שעשו הקפסולות למכונות הקפה?

שוק הקנאביס הליגאלי בארצות הברית מגלגל (תרתי משמע), כ-17 מיליארד דולר בשנה. סטרטאפ מנס ציונה פיתח מוצר שעל פי היזמים יעשה לשוק הג'וינטים (זה המקום להזכיר שבישראל צריכת מריאחואנה שלא על פי מרשם רפואי מהווה עבירה פלילית) את מה שעשו הקפסולות לשוק מכונות הקפה.

חברת CTH הישראלית הולכת להשיק את QUB - מוצר שאיפה המבוסס על טכנולוגיות חימום ללא בעירה. הרעיון שעומד מאחורי המוצר הוא משאף קטן שעובד עם קפסולות חד-פעמיות המכילות כ-0.2 גרם של קנאביס וגוף חימום ייחודי.

באמצעות טכנולוגיית בקרת חום, QUB מחמם את הקנאביס לטמפרטורה האידיאלית עבור 20 שאיפות מבלי לשרוף אותו. בגמר השימוש זורקים את הקפסולה לפח או ששולחים אותו בחזרה לחברה, למיחזור.

כך, על פי היזמים, נוצרת חוויית משתמש ללא טרחה, עם פחות ריח, בלי עשן ותוצרי בעירה המכילים כימיקלים מזיקים. המוצר יעלה על המדפים בארה"ב עד סוף השנה ובהמשך, כשהרגולציה בישראל תשתנה, יוכלו גם הישראלים להנות ממנו.

מכשיר שאיפה של QUB. יח"צ,
מכשיר שאיפה QUB: יעביר את משתמשי הקנאביס לקפסולות?/יח"צ

קנאביס למטרות ריפוי, עישון גורם נזק

שוק הקנאביס נמצא בצמיחה כל הזמן. רק בשנה שעברה ענף הקנאביס הגיע בארה"ב להיקף מכירות של מעל ל - 17 מיליארד דולר. למרות מגמת הצמיחה, בשוק קיימים מוצרי עישון מיושנים כמו תפרחות קנביס מיובשות וג'וינטים שמהווים קרוב ל-50% מכל המכירות.

הבעיה העיקרית בעישון קנאביס היא העשן ותוצרי בעירה המכילים כימיקלים מזיקים כתוצאה מהליכי שריפת הפרח בטמפרטורה של מעל ל- 800° מעלות. המכשיר החדש, לפחות על פי היזמים, עומד לשנות את הרגלי הצריכה של מי שמבקשים לצרוך קנאביס למטרות רפואיות (ובמקומות שבהם מותרת צריכה בחוק, גם למטרות הנאה).

מאחורי החברה שהוקמה ב-2019 עומדים גרג קונין, יובל מלכא וזאק פורטנוי. לאחר שפרשו מיצרניות הסיגריות האלקטרוניות הישראלית גרין סמוק (Green Smoke) שנרכשה על ידי אלטריה בשנת 2014 ואריה קלו, יזם והבעלים של חברת לייזר מודלינג המתמחה בייצור בתלת ממד.

גרג קונין, סמנכ"ל מוצר ומייסד CTH: "המכשיר מציע שני יתרונות בולטים. ראשית, נוחות השימוש שלו עולה לאין ערוך על כך מה שקיים היום בשוק. בנוסף, בזכות מנגנון החימום ללא בעירה שלו QUB יוכל לאפשר חוויה מספקת ופחות מזיקה מבחינה בריאותית. נכון להיום נוצר מצב אִי-רַצְיוֹנָלִי בו כדי להקל על התמודדות עם מחלות מסוימות מטופלים מקבלים קנאביס רפואי, אבל הדרך העיקרית לצרוך אותו היא עישון המזיק לבריאות. לכן אנחנו מאמינים ש-QUB יכול לשחק תפקיד חשוב גם בעולם הרפואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully