וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממ"ד ממשיך להתרחק: עד 75% צניחה במספר היתרי הבנייה לתמ"א 38

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 23:07

בעקבות אירועי הימים האחרונים נחשפו מחדלי המדינה בתחום המיגון והממ"דים, כשאחד הגורמים המרכזיים לכך הוא ירידה תלולה באישורי תמ"א 38, שבמסגרתה מתווסף לדירות הוותיקות ממ"ד. ניתוח שערך אתר madlan, מעלה ממצאים מעניינים

מהניתוח שערך אתר מידע הנדל"ן מדלן, עולים ממצאים מדאיגים: ברוב ערי המרכז חלה צניחה חדה במספר ההיתרים, לבניית פרויקטי תמ"א 38 ב-2020 לעומת 2019.

כך למשל בהרצליה, גבעתיים, רמת השרון וכפר סבא חלה ירידה של 75% (!) במספר ההיתרים שניתנו לפרויקטי תמ"א ב-2020, בנתניה חלה ירידה של 60%, ובירושלים וחולון נחתכה כמות ההיתרים בחצי.

למעשה, מתוך 17 ערים שנסקרו, רק בפתח תקווה היה מספר ההיתרים ב- 2020 גבוה יותר לעומת 2019.

2020 בהשוואה לשנת 2019

להלן הנתונים המלאים שנאספו על ידי לוח madlan, על ההיתרים ב-2020 לעומת 2019., במסגרת העבודה על מדד ההתחדשות העירונית, אשר יוצג לראשונה בכנס "פסגת הנדל"ן" שייערך על ידי מרכז הנדל"ן ב-10.6במלון דיוויד אינטרקונטיננטל, בתל אביב:

נתונים על היתרי תמ"א 2020 לעומת 2019. לוח madlan,
נתונים על היתרי תמ"א 2020, לעומת 2019 - באדיבות madlan/לוח madlan

קיצצו משמעותית את קצב מתן ההיתרים

טל קופל, מנכ"ל madlan: "שנת 2020 הייתה מטלטלת עבור עולם ההתחדשות העירונית וראינו את זה כמעט בכל פרמטר. בדומה לענף הנדל"ן כולו, גם ההתחדשות העירונית סבלה מכך שהקורונה שיתקה בתחילה את ועדות התכנון, ועד שאלו חזרו להתכנס בזום לקח זמן ארוך. גם העובדה שסופה של תמ"א 38 מתקרב, השפיעה על מתן ההיתרים: בעוד שבחלק מהרשויות כבר הכריזו על הארכת תוקף התוכנית בתחומן עד 2025, ברמת גן ובתל אביב למשל, שתיים מהערים עם הביקוש הגבוה ביותר להתחדשות עירונית, כבר רואים את היום שאחרי וקיצצו באופן דרסטי את קצב מתן ההיתרים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

פרוייקט פינוי-בינוי מסובך בהרבה

קופל מרחיב: "על אף כל הביקורת, תמ"א 38 היא כיום הדרך המרכזית שבה ערים מוסיפות היצע של דירות באזורי הביקוש, וסיומה הקרב עלול להציב אותן בפני בעיה קשה, שכן פרויקטים של פינוי בינוי הם מסובכים וארוכים בהרבה. הצורך בדירות חדשות באיזורי ביקוש בערים הגדולות, כמו גם הכסף הגדול שהן מייצרות, לא ייעלם, כך שככל הנראה נמשיך לראות פרויקטים של תמ"א 38 ברחובות ישראל, גם אם יקראו לתוכנית בכל מיני שמות אחרים".

תמ"א 38 הוא כלי למיגון בניינים ותיקים

מיכאל אסף, מנכ"ל משותף במרכז הנדל"ן: "דווקא על רקע התקופה המורכבת שאנו חווים כעת, הנתונים משקפים את מציאות מצערת בה השימוש בתמ"א 38, שהיא הכלי המרכזי המצוי כיום בידי הרשויות למיגון בניינים ותיקים בפני טילים ורעידות אדמה, נמצא במגמת ירידה, זאת זמן רב לפני סוף התקופה שבה ניתן ליישם את התמ"א. יש לקוות כי אירועי הימים האחרונים יביאו את הרשויות לשוב וליישם את התמ"א בהיקפים גדולים ולהגדיל את מספר התושבים שייהנו מממ"ד וממוכנות לרעידות אדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully