וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הקלעים: האקזיט הגדול של ויזל וסטפק

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 8:52

בין שלל החדשות ממבצע 'שומר החומות', איש העסקים אבנר סטפק, חובב אופנה, סיפק הצצה מבפנים לאקזיט הגדול של חברת זיקית, בראשות יעל ויזל ופרסם בחשבון הפייסבוק שלו את הדברים הבאים

אקזיט בזיקית. זה התחיל אי שם לפני שבע שנים. יעל ויזל הגיעה להתייעץ איתי, בדיוק עמדה להקים חברת הייטק חדשה, Zeekit, בתחום האופנה, כשהגיעה הצעה מפתה מחברת ענק בינלאומית: "עזבי אותך מלהקים חברה, לגייס משקיעים ולקחת סיכונים - נקנה אותך ואת שותפייך לצוות ותעבדו אצלנו".

יעל, אלון וניר יכלו לצאת כל אחד עם דירה יפה בתל אביב, מבלי באמת להקים חברה ליום אחד.
לאחר כמה פגישות התייעצות, הרגשתי שיעל מבואסת. היא לא רוצה לוותר על החלום שלה להקמת החברה, ואמרתי לה, יאללה עזבי אותך מהעסקה, נקים חברה, אני אהיה המשקיע הראשון שלך, נביא עוד משקיעים ונתקדם משם.

מאז אותן שיחות על הספה אצלי, יעל, ביחד עם שותפיה המייסדים, ניר אפלבוים ואלון קריסטל, הובילו עם כ-30 עובדים, חברה טכנולוגית בתחום לא פשוט בכלל: שוק האופנה, שהתאפיין במשברים רבים בשנים האחרונות. הרעיון: לאפשר מדידה וירטואלית של בגדים ע"י עיבוד תמונה. הלקוחות: חברות אופנה גדולות מכל העולם.

יעל גייסה משקיעים מכל העולם, לקוחות עסקיים ראשונים בעיקר בלונדון וניו יורק, עד שזיקית הפכה להיות חברה אטרקטיבית על הרדאר של החברות הגדולות בעולם המסחר האלקטרוני.

ביליתי עשרות שעות בחדר הישיבות הצנוע מאוד של זיקית , כיו"ר החברה, אבל הקרדיט האמיתי שייך ליעל האלופה ולצוות המצוין שלה. בכנות זה היה מבחינתי שילוב של השקעה עסקית לגמרי, עם כיף גדול של עיסוק בתחום האהוב עליי בעולם, אחרי שוק ההון: אופנה.

ועכשיו Fast Forward שבע שנים. זיקית נמכרה הערב לוולמארט העולמית ותהפוך להיות מרכז פיתוח משמעותי של וולמארט בישראל. ומגיעה כאן מילה של כבוד גם לרוכשת: היה קל לקבל החלטה של המתנה לאור האירועים בישראל, אבל הם לא היססו לשניה בודדת וחתמנו על העסקה בין טילים ואזעקות, כשוולמארט אפילו מאיצה בנו לסגור את העסקה בהקדם.

ועוד נקודה חשובה: זיקית היא האקזיט הגדול בהיסטוריה של ישראל של חברה שהונהגה בידי אישה מההקמה ועד המכירה (ואקזיט ממש רציני, לצערי אסור לנו לפרסם מספרים כי הרוכשת ציבורית), עוד הוכחה למה שכבר ברור: נשים הן אלופות.

עכשיו צריך יותר כאלה גם בפוליטיקה. יש לי תחושה שמצבנו בימים האחרונים היה יכול להיות טוב יותר.

אבנר סטפק. גבע כרמל,
איש העסקים אבנר סטפק, מלווה את האקזיט בתחום האופנה ברשות יעל ויזל/גבע כרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully