וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר המהומות בכבישים: נזקים ביותר מ- 21 מיליון שקל לתשתיות

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 8:25

אינתיפאדת הכבישים: רמזורים, מעקות בטיחות, תמרורים ותשתיות תקשורת מושמדים מדי ערב. את החשבון נשלם כולנו - ולא רק בכסף, שכן על פי חברת נתיבי ישראל: "הנזקים מהווים סכנה בטיחותית ממשית"

מיום ליום מתברר ההיבט הכלכלי של תמונות המתפרעים בעשרות צמתים בכביש ואדי ערה, בגליל, איזור כפר קאסם ולוד במרכז ובכבישי הדרום, המשמידים תשתיות תחבורה. לדברי גורמים ב"נתיבי ישראל", האחראית ל-98% מרשת הכבישים העירוניים והאמונה מטעם המדינה על הפעלת כלל תשתיות התחבורה בחירום, אומדן הנזקים עומד על מעל ל-21 מיליון שקל.

"סעו בזהירות כפולה ומכופלת. הנזקים אדירים ופוגעים באופן משמעותי בבטיחות משתמשי הדרך" אומר המהנדס מעדא גדבאן, מנהל אגף אחזקה בחברת נתיבי ישראל, "נזקים אשר לא ניתן לתקנם עד תום הפרעות. אנו מקווים שמחר, המצב יאפשר להתחיל בעבודות התיקון".

בדבריו אלו מתייחס גדבאן לכך שבמקרים רבים צוותי תיקון שהגיעו למקום על מנת לשקם את הנזקים אוימו פיזית על ידי המתפרעים וכי במקומות בהם תוקנו הנזקים, הושחתו רמזורים ותמרורים עוד באותו הלילה.

רמזור שהושחת במהומות. נתיבי ישראל,
הוונדליזם בכבישים פוגע קודם כל בתושבי היישובים הערבים/נתיבי ישראל

דרישת התשלום תישלח לרשויות

האבסורד הבולט ביותר במעשי ההשחתה התדירים האלו, הוא כי תשתיות התחבורה הללו משרתות את תושבי העיירות והכפרים הסמוכים להם, ובכך הם מסכנים את חייהם וחיי בני משפחותיהם. לדברי מקור בנתיבי ישראל, דרישת תשלום עבור הנזקים הללו שתישלח לרשויות שבתחומי אחריותן נעשו הנזקים לא עומדת על הפרק מכיוון שבלאו הכי לא תענה. כאשר במקביל מתמודדת החברה עם קיצוץ בשיעור של 60% בתקציב האחזקה הכולל שלה.

"אנו במוכנות מלאה וערוכים באופן מיטבי לספק מענה מקצועי ומהיר לכל תרחיש ביטחוני לו נִדרש. הדבר מתאפשר בזכות היערכות אינטנסיבית בשגרה ושיתוף פעולה יוצא דופן מצד חברות התשתית", אומר ראש מטה-החירום בחברת נתיבי ישראל המשמש סמנכ"ל משאבים ומִנהל, תת-אלוף (מיל') אריה דהן, " אני מזמין את הציבור לדווח לנו על כל מפגע דרך- אל המרכז הלאומי לניהול תנועה של חברת נתיבי ישראל במספר 2120*".

ובהיעדר מענה מהמשטרה המתוחה עד קצה יכולתה בשמירה על הסדר הציבורי, את החשבון על הנזקים האלו ייאלץ לשלם הציבור הרחב. עד כה נעצרו רק קומץ חשודים, בחשד לפגיעה בעמודי תאורה בכביש 31 בדרום. אולם מספרים אלו רחוקים מלהקיף את הכמות הכוללת של ההתפרעויות.

נזק לכביש בעקבות מהומות. נתיבי ישראל,
למרות היקף הנזקים, עד כה נעצרו חשודים בודדים המעשים/נתיבי ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully