וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עבודה, אין עובדים: מחלת החל"ת במספרים

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 13:17

מנתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי מספר המשרות הפנויות במשק הוא מעל ל-130,000, שיא מאז החלה המדידה. אמנם מדובר בבדיקה שנעשתה לפני פרוץ סבב הלחימה, אך הנתון מלמד על עומק מחלת החל"ת: רבים מ-446,000 דורשי העבודה מעדיפים ליהנות מדמי אבטלה

הלמ"ס מפרסמת היום את נתוני המשרות הפנויות במשק, מהם עולה שוב תמונה מדאיגה שמלמדת על עומק הבעייה שיצר מתווה החל"ת. בעוד מספר שיא של משרות פנויות, יותר מ-130,000 ממתין לדורשי העבודה, הרי שבפועל ולמרות שעל פי הנתונים יש כ-446,000 בלתי מועסקים, אין מי שממהרים להתייצב לעבודה - ומעדיפים לנצל את מתווה החל"ת עד תומו וליהנות מדי אבטלה.

סקר משרות פנויות הוא מקור המידע העיקרי על מספר המשרות הפנויות בישראל, והוא נערך באופן שוטף על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מאז שנת 2009.

מספר משרות פנויות אפריל 2021. למ"ס,
מספר המשרות הפנויות במשק בשלו השנים האחרונות על ציר הזמן/למ"ס

הכי הרבה משרות, בענף האירוח והמסעדנות

• בסך אוכלוסיית הסקר מספר המשרות הפנויות עמד על כ-130.3 אלף משרות באפריל, זהו האומדן הגבוה ביותר שנצפה מאז תחילת הסקר בשנת 2009.

• שיעור המשרות הפנויות לחודש אפריל הוא 4.86% לעומת שיעור של 4.63% בחודש מרץ 2021.

• שיעור המשרות הפנויות בענפי האירוח והאוכל (מלונות ומסעדות) הגיע לערך גבוה וחריג ועומד על כ-18.6%, המשמעות היא שעל כל 100 מועסקים בענפים אלו ישנם יותר מ-18 משרות שמחכות לאיוש.

• בהשוואה של דיווח מספר המועסקים בחודש אפריל לעומת חודש מרץ ניכרת עלייה בתעסוקה במקביל לעלייה בביקוש לעובדים. העלייה החדה ביותר נמצאה בענפי האירוח והאוכל שבהם מספר המועסקים עלה באופן חד מ-97.5 אלף ל-132.6 אלף מועסקים.

• בחלוקה לפי מחוז ניתן לראות שבכל המחוזות מספר המשרות הפנויות חזר לרמתו טרום המשבר. במחוז תל אביב מספר המשרות הפנויות גבוה משמעותית מרמתו טרום המשבר ועומד על 33.9 אלף משרות פנויות.

שיעור משרות פנויות ענפי. למ"ס,
משרות פנויות לפי ענפים/למ"ס

הנתונים לא כוללים את השפעות "שומר החומות"

עוד עולה מהדוח כי מספר המשרות הפנויות הגבוה ביותר נמצא בתל אביב, שביחד עם יתר אזור המרכז "מחזיקה" בקרוב ל-60,000 הצעות עבודה, כאשר מספר המשרות הנמוך ביותר נמצא באזור ירושלים (כולל יו"ש) ובחיפה.

יש לציין כי הסקר מעודכן לחודש אפריל 2021, כלומר החודש שבו הגיעה פתיחת המשק לשיא - ולפני סבב הלחימה הנוכחי שבוודאי כיווץ את היצע המשרות בתחומים כמלונאות ומסעדנות. יחד עם זאת, ובתקווה שהמערכה קרובה לסיום, נדמה שהמשק אולי החלים מהקורונה, אך טרם החלים מאחת מתופעות הלוואי הקשות שלה: מחלת החל"ת.

מספר משרות פנויות לפי אזורים. למ"ס,
משרות פנויות לפי ערים ואזורים/למ"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully