וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה צעדים ראשונים בדרך חזרה לשוק העבודה

ליבי פטל, מנהלת תחום מעסיקים JobMaster

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 8:47

ישראלים רבים העבירו את השנה האחרונה ללא עבודה. בעוד חודש יסתיימו ימי החל"ת ורבים עושים כעת את צעדיו הראשונים בחזרה לשוק העבודה. איך מחזקים את הביטחון העצמי ואיך באים מוכנים יותר לראיון? עשרה צעדים בדרך למשרה הבאה שלכם

הקורונה מאחורינו, המצב הביטחוני צפוי להשתפר ומעל כל אלה, סוף תקופת החל"ת נראה באופק גם עבור מי שבחרו לנצל אותה עד תומה. הבעיה היא שאחרי חודשים ארוכים בבית, החזרה לשוק העבודה אינה פשוטה וכרוכה בלא מעט חששות והתלבטויות, בין אם אלה לבטים מקצועיים או תחושות של חוסר ביטחון, ירידה במוטיבציה ואנרגיה נמוכה. הנה עשרה צעדים שייקלו על החזרה לשוק העבודה

1. קחו רגע לשבת ולחשוב מהם המשרות והתחומים המעניינים אתכם. ייתכן שתקופת הקורונה גרמה לכם לשנות מעט את תחומי העניין ואתם רוצים לנסות תחום חדש. שימו לב שההגדרה שלכם לא צרה מדי, מה שעלו להגביל מאוד את האפשרויות העומדות בפניכם. מצד שני, חשוב גם שההגדרה לא תהיה רחבה מדי, שכן הדבר יקשה עליכם להתמקד וגם עלול לגרום למראיינים לחשוב שאתם לא שלמים לחלוטין עם הכיוון שבחרתם.

2. נצלו את הזמן בבית כדי לרכוש מיומנויות נוספות ובואו לראיון עם המידע המעודכן ביותר שקיים בשוק על התפקיד שעליו אתם מתמודדים. קיימים כיום קורסים ותכנים חינמיים רבים ברשת: זו יכולה להיות תוכנה חדשה או שיפור האנגלית שלכם. הדבר יעזור לכם להתבלט על פני מועמדים אחרים, וגם ישפר את הביטחון העצמי שלכם.

3. התחילו לבנות את הנטוורקינג שלכם. לכל אחד מאתנו יש רשת קשרים. פתחו את טלפון הנייד והתחילו לבנות רשימת אנשים. זה יכול להיות ממקום עבודה קודם, חברי ילדות או בני משפחה. לעולם אי אפשר לדעת את מי הם מכירים. התחילו להודיע לעולם שאתם מחפשים עבודה, פרטו בפני אנשי הקשר מה אתם מחפשים ובקשו מהם לפתוח אוזניים. אם אתם מתעניינים במקום עבודה מסוים, בדקו אם אתם מכירים אנשים שיכולים לחבר אתכם לשם. אל תחששו ואל תתביישו. הפעם אתם נעזרים בהם, בפעם הבאה אתם תעזרו להם.

4. שפרו את קורות החיים שלכם. כשתסיימו לעבוד על קורות החיים, תנו אותם לאנשים קרובים סביבכם כדי שיתנו לכם פידבק. יש גם המון מידע ברשת בנושא. זכרו: לעולם לא שולחים את אותם קורות החיים לכל המשרות. התאימו את קורות החיים בכל פעם מחדש לפי המשרה שעליה אתם מתמודדים.

5. סרקו את הפרופילים שלכם ברשתות. חשוב שהם ישדרו את המסר המתאים עבור התפקיד שאתם מחפשים. הם יכולים להועיל לכם, אך גם עלולים להזיק לכם. הרבה מנהלי משאבי אנוש בוחנים כיום גם את עמודי הרשתות החברתיות של המועמדים.

ליבי פטל, ג'ובמאסטר. יחסי ציבור,
ליבי פטל, מנהלת תחום מעסיקים באתר לניהול קריירה JobMaster/יחסי ציבור

6. הגיעו מוכנים לראיון. היעזרו בתכנים הקיימים ברשת ועשו סימולציות עם חברים. בנוסף, חשוב ללמוד על החברה ועל התפקיד שאליהם אתם מגיעים. הדבר עשוי לתת לכם נקודת יתרון על פני מועמדים אחרים, וגם מקרין רצינות. כיום מראיינים מצפים שהראיון יתקיים כדיאלוג, כשיחה דו-צדדית. חשוב במיוחד לתרגל שאלות מאתגרות, כגון "למה לא עבדת שנה?" (תשובה אפשרית יכולה להיות: "היו מעט משרות בשוק, והיה חשוב לי לבחור משרה שאני מלאת מוטיבציה לגביה, כמו המשרה הזו").

7. החליטו מה חשוב לכם ועל מה אתם מוכנים להתפשר. כל עבודה, לא משנה כמה היא נחשקת, מחייבת פשרות. רשמו לכם מהם הדברים העקרוניים שעליהם לא תתפשרו (למשל, פעמיים בשבוע לסיים לעבוד ב-15:00) ועל מה תסכימו להתגמש (למשל, גובה השכר). חשוב שהמסר הזה יועבר למראיין.

8. בתקופת הראיונות הקפידו על שגרה שממלאת אתכם באנרגיה ומחזקת את הביטחון העצמי שלכם. למשל, עשו ספורט, פנו זמן לתחביב או למפגש עם חברים. לא מומלץ שכל סדר היום יתמקד אך ורק בחיפוש עבודה. חשוב לזכור שזהו תהליך שוחק, שבסופו של דבר עלול להזיק.

9. למראה החיצוני יש משמעות. לא רק לרושם הראשוני אלא גם לתחושת הנינוחות והביטחון העצמי. תספורת או בגד חדש יכולים לעשות את כל ההבדל בין חוסר ביטחון להופעה נינוחה ובטוחה - כל דבר שגורם לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו. אל תזלזלו בדברים האלה. אתם תיווכחו בהשפעה שיש לזה על מידת הביטחון שאתם מקרינים בראיון.

10. הכי חשוב: לא לשכוח שהתהליך כרוך בסבלנות, ושבמהלכו תיתקלו בתפקידים שתחליטו לוותר עליהם או בחברות שיחזרו אליכם עם תשובות שליליות. זה טבעי וזה קורה לכל אחד מאתנו. למדו מכל תהליך כזה את השיעורים החשובים, זקפו את הגב והמשיכו לאתגר הבא.

הכותבת, ליבי פטל, היא מנהלת תחום מעסיקים באתר לניהול קריירה JobMaster

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully