וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דביר יכול לחייך: רבעון שיא למזרחי טפחות

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 11:48

הרכישה של בנק אגוד, השיפור ביעילות, הגיוס בארה"ב, השקת תכנית רב שנתית, הקמפיינים בכיכובו של דביר בנדק ואולי כל אלה גם יחד: בנק מזרחי טפחות מציג רווחי שיא וגידול בפעילות בכל פרמטר אפשרי. הרווח הנקי של הבנק ברבעון הראשון: 676 מיליון שקל, גידול של 89.4%

בנק מזרחי טפחות פרסם היום את הדוח הרבעוני שממנו עולים כמה נתונים מעולים. הראשון שבהם הוא רווח הנקי ברבעון הראשון של 2021 שהסתכם ב- 676 מיליון שקל. כאשר משווים לדוח הרבעוני בתקופה המקבילה של 2020, מתקבל גידול ברווח הנקי של 89.4%.

כן מדווח הבנק על אחוז התשואה על ההון העצמי: 14.9%, לעומת 9.1% ברבעון המקביל ו-9.5% ב-2020 כולה

הכנסות המימון של מזרחי טפחות ברבעון הראשון: 1,880 מיליון שקל, כאשר ללא בנק אגוד על 1.618 מיליון שקל, זאת לעומת 1,411 מיליוןשקל ברבעון הראשון של 2020, כלומר - עלייה של 33.2%.

גם בנתוני האשראי לציבור ברבעון הראשון, נרשם גידול של 1.6% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020: 249.5 מיליארד שקל.

סך פיקדונות הציבור בבנק, ברבעון הראשון: 293.8 מיליארד שקל.

מתוך קמפיין עסקים בנק מזרחי טפחות. אילן בשור,
מתוך הקמפיין האחרון של מזרחי טפחות לגיוס עסקים קטנים/אילן בשור

אפשרות להגדיל את הדיבידנד למשקיעים

בהמשך לביצועים הטובים של הבנק בשנים האחרונות ועל רקע התמורות בענף הבנקאות והשינויים בסביבה העסקית, השיק מזרחי טפחות בסוף חודש אפריל האחרון תכנית אסטרטגית חדשה לשנים 2025-2021.

התוכנית מתבססת על מספר נדבכים מרכזיים ובהם: מיצוב הבנק כשחקן מרכזי בבנקאות העסקית, ביסוס המובילות של מזרחי-טפחות בקרב משקי הבית בכלל והמשכנתאות בפרט, מתן שירותי בנקאות אישיים ואנושיים הנתמכים בטכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת, התאמת מודל ההפעלה של הבנק לאתגרי העתיד ושיפור נוסף ביעילות התפעולית וכן מינוף מיזוגו של בנק אגוד ליצירת סינרגיה תפעולית ועסקית.

על בסיס נושאים אלה, מכוון הבנק להשגת מספר יעדים מרכזיים: צמיחה בחלקו של מזרחי-טפחות במערכת הבנקאית והגעה, בסוף תקופת התכנית, לנתחי שוק של כ-24% באשראי לציבור וכ-20% בפיקדונות הציבור; שמירה על יעילות תפעולית גבוהה לאורך שנות התכנית, והגעה ליחס יעילות הנמוך מ-50% בשנת 2025; הצגת תשואה דו-ספרתית על ההון בשנים הקרובות, שתגיע בשנת 2025 לכ-14% - בהנחה שהסביבה המקרו-כלכלית תישאר כפי שהיא היום.

אם תהיה עלייה בריבית ובאינפלציה, יכול שהתשואה להון בתום תקופת התכנית תהיה גבוהה אף יותר. דירקטוריון הבנק יעקוב אחר ביצוע התכנית במטרה לבחון את האפשרות להגדיל את הדיבידנד שיחולק למשקיעים, משיעור של 40% מהרווח הנקי עד לשיעור של 50%. זאת, בכפוף לאישורו של המפקח על הבנקים.

בנק מזרחי טפחות איירפורט סיטי. יחצ,
גידול כמעט בכל פרמטר שמופיע בדוחות. מזרחי טפחות/יחצ

הרחבת המשכנתאות לסניפי בנק אגוד

העסקה לרכישת בנק אגוד הושלמה בסוף ספטמבר 2020, וממועד זה הפך אגוד להיות חברה-בת בבעלות מלאה של מזרחי-טפחות. החל מהרבעון השלישי של 2020 נכללים הנתונים המאזניים של אגוד בדוחות הכספיים של הקבוצה, ומאז הרבעון הרביעי מאוחדים בהם גם נתוני הרווח וההפסד של אגוד.

תהליך הסבת הלקוחות והפעילות העסקית מבנק אגוד אל מזרחי-טפחות יצא לדרך ויתבצע בהדרגה, על מנת לשמור על רציפות השירות ולהבטיח חווית מעבר קלה ונוחה ללקוחות אגוד המצטרפים למזרחי-טפחות.

ב-25 בחודש מרץ האחרון נחתם הסכם קיבוצי המסדיר את פרישתם של עובדי בנק אגוד, שלא מתוכננים להיקלט במזרחי-טפחות. על-פי ההסכם, גם תהליך הפרישה יתבצע באופן מדורג, במקביל לתהליך ההסבה, ועד אז ימשיכו עובדים אלה להעניק שירות כרגיל ללקוחות הבנק.

בהתאם לתכנית המיזוג, בד בבד עם הסבת הלקוחות והפעילות העסקית, מתוכננת סגירתם של מרבית סניפי בנק אגוד. בסניפי אגוד שלא ייסגרו, אלא יהפכו להיות בסוף התהליך סניפים של מזרחי-טפחות, נפתחו לאחרונה נציגויות משכנתא של מזרחי-טפחות, שבאמצעותן יוכלו לקוחות נוספים להיחשף למותג המשכנתאות המוביל בישראל.

משה לארי מנכ"ל מזרחי טפחות. דוברות מזרחי טפחות,
משה לארי, מנכ"ל מזרחי טפחות/דוברות מזרחי טפחות

גיוס של 600 מיליון דולר בארה"ב

משה לארי, מנכ"ל מזרחי טפחות: "נתוני הבנק ברבעון הראשון של 2021 ובראשם, רווח נקי של 676 מיליון שקל ותשואה להון של 14.9% הם תוצאה של המשך מגמת הגידול בהיקפי הפעילות, הצטרפותו של בנק אגוד לקבוצת מזרחי-טפחות והיציאה ההדרגתית של המשק ממשבר הקורונה.

בשונה מהרבעון הראשון של שנת 2020, שהתאפיין באי ודאות גדולה על רקע התפרצות מגפת הקורונה - וכתוצאה מכך בהגדלה משמעותית בהוצאות להפסדי אשראי על בסיס קבוצתי במערכת הבנקאית, ניכרת ברבעון הראשון של 2021 התאוששות הדרגתית בפעילות המשק. זאת, בהמשך להצלחתו המרשימה של מבצע החיסונים בישראל והירידה העקבית בהיקפי התחלואה. כתוצאה מכך נרשמה ברבעון הראשון של השנה התמתנות בהיקף ההוצאה הכוללת להפסדי אשראי וייחוס ההפרשה הקבוצתית, בהדרגה, לתחומים ולווים ספציפיים.

במסגרת הרה-ארגון שעושה הבנק בפעילותו הבינלאומית, נחתם בתחילת הרבעון הראשון הסכם למכירת בנק מזרחי-טפחות בשוויץ, לבנק Hyposwiss מז'נבה, תמורת כ-44 מיליון פרנק שוויצרי (כ-160 מיליון שקל). בעקבות כך צפוי מזרחי-טפחות לרכז את פעילותו הבינלאומית בסניפי הבנק בלונדון ובלוס אנג'לס, ולהתמקד בבנקאות עסקית באנגליה ובארה"ב, בסינרגיה עם פעילות החטיבה העסקית בישראל.

בסוף חודש מרץ ביצע הבנק, לראשונה, הנפקת אג"ח בינלאומית, שבמסגרתה גויסו 600 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים מארה"ב, אירופה ואסיה. הצלחתה המרשימה של ההנפקה תסייע בגיוון מקורות הגיוס העתידיים של הבנק, ותגביר את החשיפה שלו למשקיעים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully