וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום פארק מים בחו"ל? ביקוש גובר לבריכות פרטיות

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 9:05

לא רק בגלל הקורונה: בשנים האחרונות חלה עלייה בביקושים לאטרקציות ביתיות, בדגש על בריכות. גם הקיץ נדמה שמקדם אי הוודאות באשר לאפשרות לנפוש בחו"ל, משמר את הביקוש הגבוה, כשבמקביל, בשל מצוקת כוח אדם, נרשמת גם עלייה במחירים

כמו בכל שנה, לקראת עונת הרחצה, עולים הביקושים למוצרי בריכה וים. חג השבועות (חג המים) מאחורינו והנה נפתחת רשמית עונת הרחצה 2021.

בשנה החולפת, עקב משבר הקורונה, חל גידול של עשרות אחוזים בביקוש לבריכות ביתיות. היות והבריכות הציבוריות היו סגורות ורובנו נשאר בבית, ללא אופציה של חופשות בחו"ל ובבתי המלון בארץ. מתברר כי רבים ביקשו להפוך את הבית לאטרקטיבי עבור הילדים - ולא רק עבורם.

"הבריכה הביתית הפכה לסמל סטטוס ורבים מבקשים להפוך את ביתם למעין קאנטרי", אומר לנו חגי סאפר, מנהל פעילות Intex ישראל, "תקופת הקורונה יצרה ביקושים גדולים, אנשים ביקשו לאבזר את ביתם הפרטי במגוון פריטים מעולם הפנאי, כל הסחורות שהיו לנו נמכרו, כולל מלאים ישנים ודגמים פחות אטרקטיביים, הכל נמכר".

בריכה עגולה קלאסית עם שפה מתנפחת, INTEX. יח"צ חו"ל,
בריכה עגולה קלאסית עם שפה מתנפחת, INTEX/יח"צ חו"ל

עלויות שינוע גבוהות פי 5 מהרגיל

"הביקושים הגבוהים, יחד עם כח עבודה חסר בתקופת הקורונה, הביאו למחסורים גדולים בענף הבריכות הביתיות. ובנוסף, כוחות השינוע, השילוח וההובלה היו דלים ויקרים פי 5 מהרגיל", מתאר סאפר.

"היצרן בסין עדיין לא חזר לתפוקה מלאה. כח העבודה שם עומד כיום על כ-80% ביחס לתקופה שלפני הקורונה ובזמנים קשים יותר עמד על כ-60%. עלות העסקת העובדים התייקרה משמעותית ובנוסף, חומרי הגלם, כמו PVC התייקרו ומפעלי קרטון פשטו רגל, מה שהביא יחד לעליה של כ-15% במחיר הסופי של הבריכות לצרכן", מרחיב סאפר.

"בשל התפוקה האיטית יותר, והביקוש הגבוה יותר, נוצר מצב של פי 2.5 ביקוש ביחס לתוצרת", מסכם חגי.

בריכה עילית, אינטקס. יחסי ציבור,
בריכה עילית, אינטקס/יחסי ציבור

מחיר הבריכות הגדולות עלה בכ-40%

החוסר העיקרי שמורגש הוא לבריכות הביתיות הגדולות. בריכה עילית (כלומר, לא חפורה בקרקע) קלאסית היא בגודל של כ-3*2 מ', הבריכות הגדולות מכך, מבוקשות מאד ומיוצרות בכמות פחותה, לגביהן אגב, המחיר עלה בכ-40%!

לשם ההבהרה, הבריכה הגדולה ביותר של החברה, בגודל 10*5 מ', שנמכרה לפני הקורונה במחיר של כ-9,000 שקלים, נמכרת היום, למי שצולח את רשימת ההמתנה, בכ-14,000 שקלים.

אינטקס, בריכה עילית. יחסי ציבור,
המחיר של הבריכות הגדולות עלה בכ-40 אחוזים/יחסי ציבור

הביקוש לבריכות עלה, הביקוש למתנפחים צנח

חברת INTEX מייצרת בריכות עיליות לצד מתנפחים ומוצרי ציפה כמו מצופים, מזרני בריכה/ים, גלגלים אבובים, מזרני אירוח וקמפינג, סירות מתנפחות, משחקי בריכה ועוד.

"לגבי המתנפחים, הכל עבד הפוך. אם הביקוש לבריכות עיליות עלה, הביקוש למתנפחים צנח!
אנשים לא הלכו לקאנטרי, לים או לבריכה ולא רכשו מהמוצרים האלו, נשארנו עם מלאים גדולים מאד שלא נמכרו" אומר סאפר.

"לאחרונה, הבאנו מלאים גדולים יחסית של הבריכות, כמה שהתאפשר לנו, כדי לענות לדרישות הצרכן הישראלי, לנו כיבואנים לא נשאר כלום והכל מפוזר בחנויות וזמין לרכישה".

בריכת פעילות מתנפחת, 399-499 שקלים, INTEX. יח"צ חו"ל,
בריכה מתנפחת, טווח מחירים של 399-499 שקל/יח"צ חו"ל

איך נבחר את הבריכה שמתאימה לנו?

חגי סאפר מזכיר כי כאשר בוחרים בריכה יש לשים לב למספר נושאים חשובים, בהם: חומרים, גודל, אחריות ותן תקן, וחשוב מאד לבדוק לפני הרכישה שאנחנו קונים מוצר שעונה על הדרישות:

חברה מוכרת: חשוב מאוד לוודא שרוכשים בריכה מיבואן רשמי על מנת שבמידה ונוצרה תקלה יש למי לפנות במקרה הצורך ואף לקבל ביטחון שהמוצר שנרכש הינו מוצר שעומד בדרישות התקן של מכון התקנים הישראלי.

איכות: מומלץ לבחור בריכה מחברה מוכרת וידועה אשר איכות מוצריה נבדקים בקפידה רבה. עוברים בקרת איכות ברמה גבוהה וכמובן אשר מביאה מגוון מוצרים רחב.

אביזרים משלימים: מומלץ לשאול מראש על אביזרים משלימים לטיפול והנאה. אינטקס מאפשרת לצרף לכל בריכה אביזרים רלוונטיים כגון כיסויים, סולמות משאבות סינון, ערכות ניקוי ועוד.

גודל: חשוב להתאים כל בריכה לפי צרכי הלקוח ולכן ניתן לרכוש בריכה במספר רב של גדלים המתחילים מבריכות בגודל של כ-2 מטרים עד לבריכות בגודל של כ-10 מטר.

מגוון: כיום, קיימים מגוון רחב של בריכות עיליות ומתנפחות. מומלץ לחפש אחר הבריכה המתאימה לצרכים של הבית.

מחירי בריכות ומתנפחים

המחיר לבריכות קלאסיות, כחולות, עגולות ומלבניות - בין 499 שקלים ל-999 שקל.

המחיר לבריכות פעילות בעיצובים וגדלים שונים - בין 399 שקלים ל-499 שקל

המחיר לבריכות הענק, כפי שציינו, עלו משמעותית ויכולים להגיע עד כ-14,000 לבריכה + משאבה בלבד (כלומר: ללא האביזרים המשלימים כמו סולמות, מסננים וכדומה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully