וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוע וחל"ת גמיש: ועדת הכספים קיימה דיון חירום במצב התיירות

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 13:39

מעבר לחל"ת גמיש, הקלות בארנונה ומתן מענקים לענף התיירות, הן חלק מהצעות נשיאות המגזר העסקי שעלו בוועדת הכספים, בדיון על מצבו הקשה של ענף התיירות. מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, אמר בדיון: סיום החל"ת בסוף יוני - תעודת פטירה לענף"

דיון מיוחד במצבו החמור של ענף התיירות בישראל, התקיים היום בוועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני. בדיוק השתתפו נציגי הענף, שהעלו שורה של הצעות למתווה שייחלץ את הענף מהמשבר החמור בתולדותיו: מצד אחד מחסור בתיירים בשל משבר הקורונה, מצד שני - חוסר יכולת למקסם תיירות פנים, בשל מחסור בידיים עובדות.

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, התייחס להצעות שהציג בדיון:

"ענף התיירות והמלונאות הוא הענף בעל מקדם ההתאוששות הארוך ביותר וכל שקל שתשקיע הממשלה בשיקום הענף, תחזיר את ההשקעה פי כמה וכמה. על הממשלה לשבת עם כל הגורמים הרלוונטיים במגזר העסקי ולצאת עם תכנית התאוששות וצמיחה לענף שהכי נפגע במשבר הקורונה.
לעניין החל"ת חייבים לשנות את התפיסה.

אם נמשיך לקבע את החל"ת כפי שהוא, נמשיך לעודד אנשים לא לחזור למעגל התעסוקה ולכם, חברי הכנסת- אסור להסכים לזה! אני עומד בראש מנהלת המעסיקים שהחזירה למעגל העבודה מאז תחילת פעילותה, יותר עובדים מכל גוף ממשלתי שהיה כאן אבל אנחנו חייבים להוריד את החל"ת מסדר היום ולאפשר את חזרתם של כלל העובדים".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. יחצ,
דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי/יחצ

הפתרונות של נשיאות המגזר העסקי לעניין כפי שצוינו בנייר העמדה אשר הוגש לוועדת הכספים:

• קביעת חל"ת גמיש, דבר שיאפשר גם למלונות שסגורים בשל אי הגעת תיירים מחו"ל, להחזיר את עובדיהם ולהיפתח בסופי שבוע לישראלים וגם לכלל המשק להחזיר עובדים.

• מימוש החלטת הממשלה להבאתם של 1000 עובדים זרים לעבודה במקצועות הניקיון והחדרנות וצמצום נטל המס והאגרות.

• תיקון החלטת הממשלה והסרת המגבלה של מקסימום 7.5% אבטלה בעיר אילת.

• הקלות בארנונה ומענק הוצאות קבועות בחודשים יולי -דצמבר 2021.

יוסי פתאל. רמי חכם,
יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל/רמי חכם

יוסי פתאל: "חל"ת עד יוני, תעודת פטירה לענף התיירות"

בדיון השתתף גם יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, הגוף היציג של ענף התיירות הנכנסת לישראל, אשר דיבר על חשיבות הענף, תרומתו הכלכלית האדירה והצורך בהמשך תמיכה במארגני התיירות לאחר סיום החל"ת בסוף חודש יוני:

"מדינת ישראל מונעת בחוקים ממארגני התיירות הנכנסת לישראל לעבוד לפרנסתם בעטיו של משבר הקורונה, ומכאן צומחת אחריותה להמשך שרידותם הכלכלית, גם לאחר תום התמיכה הכספית הניתנת במסגרת חוק הקורונה ומסתיימת בחודש יוני 2021. העסקים שלנו לא יוכלו לשרוד ללא תמיכה ממשלתית וזה מה שהשאיר אותנו בחיים עד כה. סיום החל"ת בסוף חודש יוני הוא בבחינת תעודת פטירה לענף כולו, שאחראי על 10% ממקומות העבודה בפריפריה ואחראי להזרים כספים רבים לכ-40 אלף עסקים בישראל באופן ישיר.

ענף התיירות הנכנסת לישראל מהווה ענף הייצוא ה-6 בגודלו של מדינת ישראל. לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, מייצגת את הרב המוחלט של מארגני התיירות הנכנסת לישראל ומונה 140 חברות המעסיקות כ-2,000 עובדים, אשר מכניסים לקופת המדינה כ-8.5 מיליארד שקלים בשנה. אנחנו גם ארגון המעסיקים של מורי הדרך בישראל וחתומים עמם על הסכם קיבוצי. אנחנו השמן שמניע את גלגלי התעשייה ולכן המשך תמיכה במארגני התיירות הנכנסת לישראל היא בבחינת השקעה ולא בבחינת תמיכה וסבסוד".

עוד הוסיף פתאל: "כל המתווה לכניסת קבוצות תיירים לישראל, בנוי כולו על מארגני התיירות הנכנסת לישראל. מארגני התיירות הנכנסת מהווים חוליה הכרחית לקיום התכנית האמורה ובלעדיהם לא יוכל המתווה להתממש.

לבסוף התייחס פתאל בזהירות רבה למציאות הנוכחית ולחשיבות התיירות הנכנסת לשיקום הערים המעורבות:

"ערים ויישובים רבים כמו טבריה, נצרת, עכו, צפת, ירושלים ועוד, תלויות לכלכלתן בתנועת תיירות מאורגנת לישראל ואליהן. אין זה מקרי שרבים מהיישובים הרלוונטיים לתיירות הנכנסת, הינם יישובים מעורבים שנפלו קורבן למשבר הנוכחי של מבצע "שומר החומות". בידינו להיות גורם מסייע ומאיץ לשיקום ושיבה מהירה יותר לשגרה המיוחלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully