וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילאיי תפתח מערכות סיוע בנהיגה לטויוטה

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 14:36

החברה הישראלית תחבור לספקית הרכיבים הבכירה ZF ותפתח מערכות סיוע נהיגה מתקדמות לדגמים ופלטפורמות עתידיות של טויוטה

בעוד חזון המכונית האוטונומית המוחלטת הולך ומתרחק מיישום בטווח השנים הנראה לעין, לפחות בהיקפים שחזו לו בעבר, רותמות חברות טכנולוגיה בתחום את הידע והיכולות שלהן לצורך פיתוח מערכות סיוע לנהיגה שיהפכו את המכוניות לבטוחות יותר כבר בטווח הזמן של שנים ספורות קדימה.

בדיוק את התפקיד הזה נבחרו חברת מובילאיי הישראלית וחברת ZF הגרמנית לבצע עבור יצרנית הרכב טויוטה. כך עולה מהעסקה שחתמו שלוש החברות.

שתי החברות ישתפו פעולה לצורך ייצור טכנולוגיית מצלמה, תחום בו מובילאיי עוסקת במומחיות, שתשולב במערכת הרדאר של ZF ואלו יוטמעו בכלי רכב עתידיים של טויוטה.

השילוב של שתי הטכנולוגיות אמור לספק פתרון מקיף יותר מאלו הקיימים, ולהעניק לכלי הרכב יכולות גבוהות בהרבה בהתמודדות עם אתגרים כמו זיהוי הולכי רכל, כלי רכב דו גלגליים, מכוניות וכלי רכב כבדים על מנת לצמצם סיכוי להתנגשות ושיפור תפקוד של בקרות שיוט אדפטיביות. במקביל ישופרו היכולות לזיהוי נתיבים ותנאי נהיגה המשמשים לתיקון סטייה מנתיב.

פרופ' אמנון שעשוע, הבנק הדיגיטלי הראשון. יונתן הפנר,
פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי/יונתן הפנר

מערכת מחשוב ראייה מתקדמת

אחד ההיבטים המתקדמים של המערכות האלו יהיה השימוש ב EyeQ®4-של מובילאיי, מערכת מחשוב ראייה מתקדמת המשלבת גם למידת מכונה לצורך חיזוי עתידי טוב יותר, יכולות מיקום הרכב במרחב ומיפוי. שלוש התכונות האחרונות הן דוגמה ליישום טכנולוגיות מעולמות המכוניות האוטונומיות. מהצד של ZF ייעשה שימוש ברדאר Gen 21 המשמש לטווחי הביניים ומנטר את סביבת המכונית ביחס לכלי רכב אחרים.

מערכות סיוע מתקדמות הגם שקיימות כיום ברוב המוחלט של כלי הרכב החדשים, יהפכו בתוך שנה להכרח עבור חברות שישאפו להשיג ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות euroNcap, מי שנחשב לקובע התקן בכל הקשור לבטיחות בתעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully