וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתם צריכים לדעת על השכרת גנרטור

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 13:20

במיוחד בתקופה הנוכחית חשוב שאספקת החשמל שלכם תהיה סדירה כדי לא להיות לבד בחושך. השכרת גנרטור היא אופציה, אבל איך תדעו מה בדיוק מתאים לכם? הנה מדריך קצר

במרוצת השנים פיחתנו תלות קשיחה בחברת החשמל וביכולת שלה לספק את המענה לצורכנו הבסיסי באנרגיה, אבל ישנן לא מעט סיטואציות בחיים בהם לא ניתן להשיג חיבור לחברת החשמל או שהתלות באספקה שלה מעמידה אותנו בפני מצב בעייתי. כך למשל, רק לפני מספר שבועות התקיימה חתונה באולם אירועים בו החשמל נפל, ובשל היעדר גנרטור שמיש, מצאו את עצמם האורחים נאלצים לחגוג בחושך. גם הפעלת מכונות בשטח, או הפסקות חשמל יזומות על ידי חברת החשמל, מחייבים היערכות מתאימה.

גם מבצע "שומר החומות" יצר ללא מעט צרכנים מצב בו הם נאלצים להתמודד עם אספקת חשמל לא סדירה ומצב בו הם שוהים במקלט או בממ"ד בחשכה.

גנרטור. מ.נ מערכות,
במיוחד בימים האלה חשוב לדאוג לאספקת החשמל. גנרטור של מ.נ. מערכות/מ.נ מערכות

בדיוק לשם כך קיימות כיום חברות שמשכירות גנררטורים שמובילות את המוצר עד אליכם. אולם עבור מרביתנו, המינוחים הטכניים ולמעשה, כלל השיקולים שנדרש לקחת בחשבון כשמתכננים השכרת גנרטורים, הופכים את המשימה לבעייתית מאוד. על מנת לייתר את הצורך ללמוד תואר בהנדסת חשמל, ולחסוך לכם את עוגמת הנפש שכרוכה בלימוד הנושא, להלן המסה הקריטית של המידע שאתם צריכים טרום קבלת ההחלטה איזה גנרטור לשכור.

הספק

הצורך בשירותי תדלוק חוזרים ובהתראה קצרה נובע לרוב משימוש נרחב בגנרטור לשעות ארוכות. גנרטור עשוי לצרוך ליטר לשעה או הרבה יותר, כתלות בהספקו ובשורה של פרמטרים נוספים המשפיעים על הצריכה.

בארץ נהוג לדבר על גנרטורים במונחים של קוו"א (KVA), מונח מתחום החשמל הקובע את גודל ההספק בשילוב שבין הספק אקטיבי (KW) והספק ריאקטיבי (KVAR), השילוב שבין השניים נותן את ה-KVA.

למעשה, השאלה העיקרית היא מה הצורך שלנו מהגנרטור ועפ"י זה לדעת מה אנו מבקשים בהשכרת גנרטורים: אם אנחנו צריכים גיבוי להפסקות חשמל בד"כ נגדיר את הגנרטור לחירום, אם אנחנו צריכים לעבוד אם הגנרטור באופן רציף הרי שיוגדר לעבודה ממושכת ואם אנחנו צריכים הספק קבוע של 440KVA נצטרך לרכוש גנרטור בהספק 440KVA לעבודה ממושכת, ההבדל יקבע האם הגנרטור יתחמם או שיוכל לעבוד כמו שצריך.

מומלץ שהעוצמה תהיה חזקה ב-30% מכלל הספק החשמל שדרוש למקום בו מותקן מקור הכוח. עוצמת זרם חלשה יותר עלולה לגרום לניתוק החשמל וקלקול במקור הכוח. כמו כן, במידה והגנרטור צריך להפעיל משאבות או מנועים גדולים בעלי זרמי התנעה גבוהים, אנו נחשב את ההספק של הגנרטור עפ"י הספק המנועים * 1.3 לפחות וזאת כדי להבטיח התנעה רכה, ללא מאמץ גדול מצד הגנרטור.

כמו כן, קיימים גנרטורים בהם ניתן לשלוט בהספק החשמל אותו הם מוציאים ובכך לחסוך בדלק. גנרטור מטופל כראוי יהיה חסכוני יותר. כמו כן, בדיקת הספק ועוצמת הזרם: הבחירה תיעשה לפי צריכת הזרם של המכונות והמערכות שאמורים לפעול בעזרתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

משקל

משקלו של גנרטור נע בין עשרות קילו למאות ולעיתים אף יותר. ככל שיש צורך לניידו ממקום למקום ואינו מיועד לשימוש קבוע במיקום מסוים, מוטב לקחת בחשבון את סוגיית המשקל בעת בחירת גנרטור. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא למצוא את עצמכם מניידים גנרטור כבד משקל שלא לצורך. אומנם גנרטורים איכותיים מצויידים בגלגלים או מותקנים על עגלת גרירה ונותנים מענה נוח וקל לשינוע שלו אך עשויה להתעורר בעיה אם מדובר על תוואי שטח שאינו מאפשר הסעתו על גבי גלגלים.

רעש

בדרך כלל, הפעולה וקולות המנוע גורמים לרעש רב בסביבה. אם יש בסביבת מקור הכוח החילופי אזורי מגורים או אם אתם בוחרים אחד לביתכם, תוכלו לבחור סוג שהוא מושתק, בעל כיסוי אקוסטי המפחית את הרעש. גנרטור מושתק מפחית את עצמת הרעש בעשרות אחוזים. למעשה אפ גנרטור רגיל בנוי בצורה "חשופה" ואין שום חומרי גלם שמונעים מהרעש שלו להישמע בקולי קולות, הרי שבשימוש בגנרטורים מושתקים התמונה היא אחרת לגמרי. באמצעות חומרי גלם איכותיים ביותר שמטרתם לייצר בידוד אקוסטי, גנרטור מושתק יכול לייצר לכם את אותה אנרגיית חשמל אבל עם 30% פחות רעש.

  • עוד באותו נושא:
  • גנרטורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully