וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים של רווחים: הרבעון המוצלח בתולדות צים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 17:21

כולם ציפו מצים להציג רווח נאה על רקע עלייה תלויה מבחירי ההובלה הימית, אבל התוצאות היכו אפילו את תחזיות המומחים: הכנסות של 1.744 מיליארד דולר ורווח נקי של קרוב ל-590 מיליון דולר - תוצאה מדהימה לחברה שברבעון המקביל של 2020 רשמה הפסדים

חברת הספנות צים מדווחת היום על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2021, מהם עולים, פעם נוספת, נתוני שיא: רווח נקי בסך 590 מיליון דולר, בעקבותיו הכריזה החברה על דיבידנד מיוחד בסך של כ-238 מיליון דולר, המשקפים 2.00 דולר למניה, בנוסף לדיבידנד השנתי לשנת 2021.

הנה כמה נתונים מעניינים מהדוח לרבעון הראשון של 2021:

• הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם ב-589.6 מיליון דולר (לעומת הפסד בסך 11.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד), או 5.35 דולר למניה.

• הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון הראשון הסתכם ב-683.5 מיליון דולר, עלייה של 2,645% מהתקופה המקבילה אשתקד.

• מחזור ההכנסות ברבעון הראשון הסתכם ב-1.74 מיליארד דולר, עלייה של 112% מהתקופה המקבילה אשתקד.

האוניה צים שיקאגו. צים,
האונייה צים שיקאגו: גידול חד במספר האוניות בצי וכתוצאה מכך בנפח המטענים, במקביל לזינוק חד בתעריפי ההובלה הימית/צים

עלייה במחירי ההובלה ובנפח המטענים

מי שמחפש הסבר לנתונים הפנומנליים, ימצא אותם במספרים שמעידים על פעילות החברה, שהצליחה כמעט להכפיל את מספר האוניות בצי שלה, (מ-59 בנקודת השפל של ראשית ימי הקורונה, עד ל- 112 אניות כיום, כמעט כולן חכורות):

• צים הובילה 818 אלף מכולות ברבעון הראשון של שנת 2021, עלייה של 28% מהתקופה המקבילה אשתקד.

• מחיר ההובלה הממוצע למכולה ברבעון הראשון של שנת 2021 עמד על 1,925 דולר, עלייה של 76% מהתקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף ביצעה צים כמה מהלכים עסקיים שאפשרו לה לשפר את ביצועיה ולהגדיל את רווחיה:

• צים השלימה הנפקה ראשונה לציבור (IPO), תוך גיוס תמורה נטו בסך 204 מיליון דולר.

• החברה הכריזה על הסכם אסטרטגי עם חברת Seaspan לחכירה לטווח ארוך של 10 אוניות "ירוקות" המונעות בגז טבעי. הסכם זה ממחיש את מחויבותה של צים להפחתת טביעת הרגל הפחמנית של החברה, ולהוביל הטמעת פרקטיקות ידידותיות לסביבה בענף הספנות.

בעקבות התוצאות המצוינות הכריזה צים, לאחר תום הרבעון, על פדיון מוקדם מלא של סדרות אג"ח 1 ו-2 של החברה, שמועד פירעונן היה אמור לחול בשנת 2023, בסכום קרן של 349 מיליון דולר, שישולם כבר בחודש יוני 2021.

וכמובן שנרשם גם דיבידנד נאה לבעלי המניות: החברה הכריזה על דיבידנד מיוחד במזומן בסך של כ-238 מיליון דולר, המשקפים סכום של 2.00 דולר למניה רגילה, שישולם ביום 15 בספטמבר, 2021 למחזיקים במניות החברה ביום 25 באוגוסט 2021; החברה חזרה והדגישה את כוונתה לחלק, בשנת 2022, סך של 30-50% מהרווח נטו לשנת 2021 כדיבידנד שנתי, כך שלבעלי המניות יש בהחלט למה לצפות.

אלי גליקמן מנכ"ל צים. חברת החדשות רפופורט,
אלי גליקמן, מנכ"ל צים, מאושר. גם בעלי המניות/חברת החדשות רפופורט

"נמשיך למנף את מהירות התגובה"

מנכ"ל צים אלי גליקמן אמר: "התקופה הנוכחית היא חסרת תקדים בצים לאורך כל 75 שנות פעילותה. לאחר ההנפקה המוצלחת שבה הפכה צים לחברת הספנות וההובלה הימית הגלובלית הראשונה שנרשמה למסחר בארה"ב, אנו גאים בהישגים המוכחים שלנו, המבוססים על ביצועים היסטוריים יוצאי דופן בהתאם למטרות המוצהרות של החברה. הודות לגישה הייחודית של צים ולאסטרטגיה היזומה שלה, הניבה החברה ברבעון זה נתוני שיא היסטוריים ברווח נקי, EBITDA ותזרים מזומנים, תוך שמירה על שיעורי המרווח המובילים בענף".

"כמו כן", הוסיף גליקמן, "חיזקנו משמעותית את מאזן החברה, כשההון המיוחס לבעלי המניות עולה כעת על מיליארד דולר. בנוסף, תוך תקופה קצרה ממועד ההנפקה, השגנו אבני דרך חשובות לטובת בעלי המניות: בראש ובראשונה, ביצרנו את מעמדה של צים בשוק האסטרטגי והגדל של הסחר הפאסיפי והתוך-אסייתי, באמצעות חכירה לטווח ארוך של אוניות גדולות "ירוקות" המונעות בגז טבעי, והשקה של שירותים חדשים למתן מענה לביקוש קיים בקווים רווחיים, כמנוע צמיחה מבטיח.

כמו כן, ננצל את תזרים המזומנים החזק של החברה לפדיון מוקדם, במהלך יוני 2021, של אגרות החוב מסדרות 1 ו-2 בסך 349 מיליון דולר, תוך הקדמת מועד הפירעון הקבוע של סדרות האג"ח בשנתיים".

גליקמן הוסיף ואמר, "בהתבסס על הצלחתנו בהמשך חיזוק מאזן החברה, אנו שמחים להקצות את ההון הנדרש להשקעה בציוד חדשני על מנת להמשיך ולהעניק ללקוחות החברה את השירות הטוב ביותר, במקביל להשבת הון לבעלי המניות.

היום הכרזנו על חלוקת דיבידנד מיוחד בסך כ-238 מיליון דולר, המשקפים סך של 2.00 דולר למניה, בהתאם להתחייבותנו להצפת ערך משמעותי לבעלי המניות. חשוב לציין כי דיבידנד זה יחולק בנוסף לדיבידנד השנתי הצפוי בגין שנת 2021, בסך 30-50% מהרווח השנתי, הצפוי לחלוקה בשנת 2022".

גליקמן סיים ואמר, "כתוצאה מהביצועים המרשימים של החברה והשלמת חוזי הובלה בתעריפים גבוהים יותר, העלינו בצורה משמעותית את תחזית החברה לשנת 2021 כולה. אנו מצפים כעת ל-EBITDA מתואם לשנת 2021 בסך של 2.5-2.8 מיליארד דולר, הערכה המשקפת גידול של למעלה מ-75% מתחזית האמצע הקודמת שלנו. במבט קדימה, תמשיך צים למנף את מהירות התגובה שלה ואת היותה חברה חדשנית ופורצת דרך בתחום הדיגיטלי, וזאת על מנת למקסם רווחיות ולקדם את מעמדה כחברת הובלה ימית ושירותי לוגיסטיקה מובילה בעלת מנועי צמיחה משמעותיים".

פרסום להנפקת צים בניו יורק. צים,
גם ההנפקה המוצלחת בניו יורק הוסיפה לרווחים. פרסומת לקראת ההנפקה בטיימס סקוור, ניו יורק/צים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully